מחזיקת גביע המלך הספרדי ריאל מדריד החלה שלשום (שבת) את המסע שלה להגנה על התואר עם 1:3 בחוץ על ארנדינה מהמקום האחרון בליגה הרביעית - שהעלה אותה לשמינית הגמר. בחסות המנוחה שהעניק קרלו אנצ'לוטי לכמעט כל כוכביו, מי שסוף-סוף רשם הופעת בכורה במדי הבלאנקוס היה ארדה גולר, ילד הפלא הטורקי, שפתח בהרכב ושיחק רק 59 דקות - אבל היה בהן מספיק כדי לגרום לתקשורת הספרדית להתלהב.
"אני מאושר ללבוש את המדים האגדיים ולנצח במשחק הראשון שלי", צייץ הקשר ההתקפי בן ה-18, שנרכש מפנרבחצ'ה בקיץ תמורת 20 מיליון אירו ולא שיחק עד כה בגלל פציעות. למעשה, לפי הדיווחים הפציעות החוזרות שלו הן הסיבה שבגללה נפרדה העונה ריאל מניקו מיחיץ', שהיה הסמכות הרפואית הבכירה במועדון מאז 2017. אבל שלשום, כאמור, הבכורה של גולר במדים הלבנים הגיעה, והוא דייק ב-90 אחוז מהמסירות שלו (35 מ-39), בעט לקורה ויצר שלושה מצבים.
3 צפייה בגלריה
גולר
גולר
חיכה הרבה זמו לבכורה. גולר
(מילום: EPA/Javier Lizon)
3 צפייה בגלריה
 השער של "מארקה", היום
 השער של "מארקה", היום
השער של "מארקה", יום ראשון
"הילד הזה מבטיח", נכתב בכותרת של שער "מארקה", שם גם הוסיפו כי "גולר הלהיב, רואים עד כמה הוא איכותי בכל נגיעה שלו בכדור, בכל תנועה, בדרך שבה הוא מנהל את המשחק, אפילו בזה שהוא משחרר את הכדור מהר ולא מחזיק בו שלא לצורך. ארדה גולר הגיע וזה הדבר הטוב ביותר שקרה לריאל במשחק". בעיתון גם העניקו לו שני כוכבים על ההופעה, כשרק ברהים דיאס שהיה מעורב בכל השערים של ריאל - כבש, בישל וסחט פנדל - קיבל ציון גבוה יותר.
גם ב"אס" התלהבו, שם נכתב כי "גולר השאיר טעם של עוד, כל מה שריאל עשתה טוב בהתקפה במחצית הראשונה היה דרכו", אך גם הודגש כי על גולר לעבוד על הצד הפיזי ולהתחזק: "יש לו מבנה גוף נערי עם מקום עצום להתפתחות. צוות האימון נדהם מהיכולות הטכניות שלו, אבל הוא יעבור תוכנית לחיזוק הגוף בסגנון דומה למסלול שעבר רודריגו".
ניתן לחשוב שהעיסוק של התקשורת הספרדית בגולר אחרי הופעת בכורה של 59 דקות מול קבוצה מהליגה הרביעית הוא מוגזם, אבל חשוב לזכור שמדובר בכישרון יוצא דופן, ושהמרדף אחריו בקיץ היה היסטרי. לא פחות מ-20 קבוצות - רובן מהאריות של היבשת - היו מוכנות לעשות הרבה כדי להחתים את השחקן שהחזיק בסעיף שחרור נוח למדי. לבסוף זו הייתה ריאל, שהחתימה אותו לשש עונות מתחת לאף של ברצלונה שהייתה להוטה לרכוש אותו ולפי הדיווחים גם הייתה עמו במגעים מתקדמים. למעשה, נשיא ברצלונה ז’ואן לאפורטה הצהיר שהוא רוצה להחתים את גולר וגם שלח את דקו, שחקן העבר והמנהל הספורטיבי של הקבוצה, לשוחח איתו באיסטנבול.
שני אנשים הניעו את גולר לכיוון בירת ספרד: אביו שמשמש גם כסוכנו ובעיקר ג'וני קלאפט, הסקאוט הראשי של ריאל. אך ייתכן שגם לכוכב העבר של הבלאנקוס, מסוט אוזיל, הייתה את השפעתו על ההחלטה. בעונה הראשונה של גולר בפנרבחצ'ה, 2021/22, הוא שיתף פעולה עם אוזיל, והקשר הגרמני-טורקי העביר לו את החולצה עם המספר 10 כשעזב בקיץ לבשקשהיר. "ארדה הצעיר יהיה כוכב עולמי, אני מאמין שהוא יהיה מספר 10 גדול ממני", אמר אוזיל, ותגובתו של גולר לא איחרה להגיע: "לשחק עם אחד האלילים שלך זה אושר צרוף. תודה על כל מה שלימדת אותי, גם כששיחקנו יחד וגם כשהייתי ילד וצפיתי בקטעי הווידאו שלך".
3 צפייה בגלריה
גולר
גולר
הכובש הצעיר בתולדות נבחרת טורקיה. גולר
(מילום: AP Photo)
גולר בישל כבר במשחק הבכורה שלו בליגה הטורקית, כשהיה בן 16 וחצי בלבד, ומאז הוא לא עוצר. שלושה שבועות אחרי יום ההולדת ה-17 שלו הוא הבקיע והפך לכובש הצעיר בתולדות פנרבחצ'ה. בעונה שעברה תרם שישה שערים ושבעה בישולים ב-35 הופעות, והוביל את קבוצתו לזכייה בגביע הטורקי כשנבחר לאיש המשחק בגמר. הוא גם הכובש הצעיר ביותר בתולדות נבחרת טורקיה – בזכות שער מדהים ב-0:2 על ווילס במוקדמות היורו - במדיה הספיק כבר לערוך ארבע הופעות.
אך עם כל הכבוד לכל המספרים והשיאים, לא בזכותם זכה גולר לכינוי המחייב "מסי הטורקי", אלא בזכות היכולת הטכנית והדריבל, שגם הופכים את משחקיו למומלצים מאוד לצפייה עבור כל אוהד כדורגל. הוא לא יהפוך מיד לשחק מרכזי באחת הקבוצות הטובות בעולם, כי בכל זאת הוא רק בן 18 ועוד צריך להתחזק. אבל כפי שאנצ'לוטי אמר בעצמו שלשום, הוא יקבל את הדקות שלו, כי מהאיכות הזו אי אפשר להתעלם. ואפשר להיות בטוחים שגם הכותרות ימשיכו להגיע.