בפריז סן ז'רמן סימנו וי אחרי ה-0:2 אתמול (רביעי) על ריאלד סוסיאדד במשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר ליגת האלופות. אלופת צרפת לא הרשימה יתר על המידה, במיוחד במחצית הראשונה, אבל שערים של קיליאן אמבאפה ובראדלי ברקולה סידרו לה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין בספרד בעוד כשלושה שבועות.
באשר לאמבאפה, הוא רשם ציון דרך מרשים נוסף בקריירה שלו, כשכבש את שערו ה-44 אי פעם בצ'מפיונס, ובכך עקף את ניימאר, שכיכב שש שנים בפ.ס.ז'. הכוכב השתווה במניין השערים למוחמד סלאח ודידייה דרוגבה במקום ה-13 בכל הזמנים והפך גם לשחקן היחיד שכובש בעשרה משחקי בית רצופים של קבוצתו במפעל. הוא עשה זאת ב-68 הופעות, כשבנוסף, במאזנו יש 26 בישולים.
1 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
עקף את ניימאר והשתווה לסלאח ודרוגבה. אמבאפה
(צילום: EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON)
על אף הנתונים הללו, אמבאפה עסק בעיקר ביכולת של קבוצתו, שלטענתו לא הייתה משביעת רצון. "היה לנו קשה לברוח מהלחץ שלהם במחצית הראשונה והיינו יכולים לשחק עם יותר אופי", אמר החלוץ. "אפשר היה להיות טובים יותר, אבל אנחנו שמחים מהצעד הראשון שעשינו. בגומלין יהיה חשוב שנצליח לצאת מהלחץ. נתכונן למשחק ונעשה את מה שצריך. יש עוד עבודה לעשות".
גם מאמן פ.ס.ז', לואיס אנריקה, לא היה מרוצה מההופעה של שחקניו. הקפטן, מרקיניוס, סיפר כי הספרדי שתף את שחקניו בהפסקת המחצית, כשהתוצאה הייתה עוד 0:0: "הוא כעס עלינו מאוד, כמעט תלש לנו את האוזניים מהמקום. זה טוב. הוא תמיד אומר לנו את האמת וזה חשוב. הוא עורר אותנו כמו שצריך לקראת המחצית השנייה ויצאנו אליה בגישה אחרת".
בצד השני, בסוסיאדד לא מתייאשים. הקפטן של הקבוצה הספרדית, מיקל מרינו, אמר בסיום: "אני מאמין שיש לנו סיכוי, בטח שהגומלין יהיה בבית מול הקהל שלנו. נצטרך לדעת לנצל מצבים ולביות יעילים, מה שאנחנו לא כל כך עושים בזמן האחרון. היכולת שלנו הייתה טובה, אבל אסור לנו לעשות טעויות כאלה נגד יריבה כזאת. בכל זאת, אנחנו אופטימיים".