ארבעה ימים בלבד אחרי הצגת ענק של 2:5 על ליברפול בליגת האלופות וחמישה ימים לפני הקלאסיקו הראשון בחצי גמר גביע המלך, ריאל מדריד תארח הערב (שבת, 19:30) את אתלטיקו מדריד ותקווה להשיג ניצחון שלישי בשלושה משחקי דרבי העונה (אחרי 1:2 בסיבוב הראשון בליגה ו-1:3 ברבע גמר גביע המלך). דבר קריטי עבורה אם היא רוצה להישאר במרוץ האליפות, כשברצלונה - שמובילה עליה בפסגה בשמונה נקודות - תתארח מחר (19:30) אצל אלמריה החלשה.
מנגד, הקבוצה של דייגו סימאונה מגיעה בכושר הכי טוב שלה העונה, כשהיא צימקה את הפער מריאל סוסיאדד השלישית לשתי נקודות בלבד בזכות ארבעה ניצחונות - שלושה מהם בתוצאה 0:1 - ותיקו בחמשת המשחקים האחרונים. אתלטיקו תקווה להשלים ניצחון ראשון בברנבאו מאז ה-0:1 לפני שבע שנים פחות יומיים, כאשר מי שכבש אז את שער הניצחון הוא אנטואן גריזמן, שצפוי להוביל את התקפת הקבוצה גם הפעם.
2 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד
שחקני ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד
דרבי חם. שחקני ריאל מדריד ושחקני אתלטיקו מדריד במפגש הראשון בין הקבוצות העונה
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן חוגג
אנטואן גריזמן חוגג
האחרון שניצח בברנבאו עבור אתלטיקו. גריזמן חוגג
(צילום: גטי אימג'ס )
אגב 0:1, אתלטיקו לא כבשה יותר משער אחד באף אחד מ-11 משחקי הדרבי האחרונים, כך שיכול מאוד להיות שהיא תצטרך לשמור הערב על שער נקי על מנת לנצח - משימה לא פשוטה בכלל מול ההתקפה שכבשה 20 שערים בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות.
אצל אלופת ספרד, אורליין טשואמני שנעדר משני המשחקים האחרונים שב לסגל. רודריגו שהיה טוב מול ליברפול בחוץ לעשרה ימים ויחמיץ את הדרבי ואת הקלאסיקו מול ברצלונה בחמישי. פרלאן מנדי ודייויד אלאבה גם ייעדרו, מה שעשוי להשיב את אדוארדו קמאבינגה לעמדה המאולתרת כמגן שמאלי.
האורחת תאלץ להסתדר ללא רודריגו דה פול ותומא למאר הפצועים. היא תקבל בחזרה מהשעיה את סטפן סאביץ', בלמה המונטנגרי, שהורחק בשלושה מחמשת המשחקים האחרונים שלו. הכרטיס האדום השני שקיבל היה מול ריאל בגביע המלך.