האם הפרמייר-ליג תבטל את השימוש ב-VAR? לפחות על פי דיווח באתר ה"אתלטיק", מדובר באפשרות מאוד ריאלית.
על-פי הפרסום של דייויד אורנשטיין, מועדוני הליגה הבכירה באנגליה יקיימו בחודש הבא הצבעה האם לבטל את השימוש בטכנולוגיית ה-VAR, זאת אחרי שבעונה הנוכחית ספג איגוד השופטים ביקורת חוזרת ונשנית על החלטות שקיבלו האנשים בשחור והצוותים, שקיפחו קבוצות רבות.
1 צפייה בגלריה
יעזוב את מגרשי הפרמייר-ליג?
יעזוב את מגרשי הפרמייר-ליג?
יעזוב את מגרשי הפרמייר-ליג?
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
ה-VAR נמצא בשימוש בליגה הבכירה באנגליה מאז 2019, אבל בעונה האחרונה יותר ויותר אנשי כדורגל בעולם מטילים ספק ביכולת של ה-VAR לספק את המענה לשמו הוכנס למגרשים.
מי שעומדת מאחורי ההצעה לסדר היא דווקא וולבס, ועכשיו 20 נציגים נוספים של המועדונים בליגה ייתכנסו ב-6 ביוני להכריע בשאלה. בהצהרה של וולבס נכתב כי המהלך הגיע "לאחר שיקול דעת זהיר ועם כבוד מירבי לפרמיירליג, והתאחדות השופטים (PGMOL) ושאר הקבוצות. לא מדובר בכתב אישום נגד כולם - אנחנו רק מחפשים את מה שישרת את הכדורגל בצורה הטובה ביותר. אבל ה-VAR הוצג כטכנולוגיה שתשפוט את האירועים ב'תום לב' אך היא הובילה להשלכות שליליות רבות לא מכוונות שפוגעות ביחסים בין האוהדים לכדורגל".
מופע של אלופה: 0:5 נפלא לריאל על אלאבס
(מופע של אלופה: 0:5 נפלא לריאל על אלאבס)
יש לציין כי בשבדיה, עדיין מתעקשים שלא לאמץ את הטכנולוגיה, שכאמור, ספגה ביקורת לאורך השנים מאז נכנסה לעולם הכדורגל. "השימוש ב-VAR חסר טעם", אמר בעבר אגדת הכדורגל מקולומביה קרלוס ולדרמה בסרטון שהעלה לערוץ היוטיוב האישי שלו. "חשבתי שזה יעזור לשופטים, אבל זה עושה בדיוק את ההיפך. שופטים כעת פשוט לא שורקים. הם לא עושים כלום, מחכים שיעזרו להם.
מנג'ר ליברפול היוצא, יורגן קלופ, גם כן התבטא בעבר נגד האופי של המערכת. "היא יוצרת מציאות בעייתית שקשה להבין", אמר המאמן הגרמני אחרי הרחקה שנויה במחלקות של שחקן הקבוצה קרטיס ג'ונס. "הוא קיבל אדום שלדעתי הוא לא אדום. השופט ראה תמונה קפואה שגם אני הייתי נותן עליה אדום, ואז הוא ראה שלוש שניות בהילוך איטי שגם הייתי נותן עליו אדום. אבל בפועל, זה לא כרטיס אדום".