סינישה מיכאילוביץ' הלך היום (שישי) בגיל 53 לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. מיכאילוביץ' כיכב במשך שנים במדי מספר קבוצות בסרייה A, ביניהן אינטר ולאציו (עמן גם זכה באליפות איטליה), וזכה עם הכוכב האדום בלגרד בגביע אירופה לאלופות בעונת 1990/91.
לפני שלוש שנים, הודיע מיכאילוביץ', בעונתו הראשונה כמאמן בולוניה, כי הוא מתמודד עם לוקמיה. כאמור, הנהלת המועדון, בצעד אצילי, הודיעה כי מיכאילוביץ' יישאר בתפקידו. כך אכן היה עד תחילת ספטמבר האחרון, אז החליטו בבולוניה להיפרד ממיכאילוביץ' לאור חוסר ההצלחה של הקבוצה בליגה (שני הפסדים ושלוש תוצאות תיקו בחמשת המחזורים הראשונים באיטליה).
3 צפייה בגלריה
סינישה מיכאילוביץ'
סינישה מיכאילוביץ'
אבל בסרביה ואיטליה. סינישה מיכאילוביץ'
(Getty Images)
הדיווחים על מותו של מיכאילוביץ' עלו תחילה באתרים סרבים ואיטלקים, כנראה לאור השפעתו על הכדורגל במדינות אלה. סינישה מיכאילוביץ' נולד בווקובאר, החלק הקרואטי של יוגוסלביה, אך ייצג את הנבחרת היוגוסלבית גם לאחר התפרקות הגוש בבלקן ואף אימן בהמשך את נבחרת סרביה. בינואר 1991 עבר מוויוודינה לכוכב האדום בלגרד, ובאותה עונה זכה עמה בגביע אירופה לאלופות.
שנה לאחר מכן עבר לרומא, ולאחר מכן עבר גם בסמפדוריה, לאציו ואינטר. מיכאילוביץ' היה אחד הכוכבים של לאציו בזכייה השנייה בתולדותיה באליפות איטליה (1999/2000), ולאחר זכה בסקודטו עם אינטר ב-2005/6, במה שהייתה עונתו האחרונה ככדורגלן פעיל.
3 צפייה בגלריה
סינישה מיכאילוביץ' מאוכזב
סינישה מיכאילוביץ' מאוכזב
סינישה מיכאילוביץ' על הקווים בבולוניה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
סינישה מיכאילוביץ' במדי לאציו, 1999
סינישה מיכאילוביץ' במדי לאציו, 1999
בעיטות חופשיות אימתניות. סינישה מיכאילוביץ' במדי לאציו, 1999
(Getty Images)
מיכאילוביץ' היה ידוע בשל הבעיטות החופשיות הנהדרות שלו, ויש לו 71 שערי ליגה לאורך הקריירה בליגות ביוגולסביה ואיטליה. במדי הנבחרת של יוגוסלביה הוא ערך 63 הופעות במהלכן כבש 10 שערים.

קריירת האימון

מיד עם פרישתו ב-2006 החל לעבוד באינטר כעוזרו של רוברטו מאנצ'יני למשך שנתיים, ולאחר מכן קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו כמאמן ראשי - בבולוניה. לאחר מכן נדד בין קטאניה ופיורנטינה, וב-2012 מונה למאמן נבחרת סרביה. שנה לאחר מכן התפטר מאימון הנבחרת ומונה למאמנה של סמפדוריה. ב-2015/16 זכה למשרת האימון הבכירה ביותר כשמונה למאמנה של מילאן, אך לאור אי הצלחת הקבוצה הוא פוטר מתפקידו.
ב-2018 יצא לאמן לראשונה קבוצה שאינה נבחרת מחוץ לאיטליה, ומונה למאמנה של ספורטינג ליסבון בפורטוגל, אך לאור בלאגן ניהולי, שכלל את החלפתם של כל חברי ההנהלה, הוא עזב. ב-2019 שב לקדנציה שנייה בבולוניה, שהייתה במצב קשה בתחתחית הסרייה A, אך הצליח לייצב אותה ולהשאירה בליגה. כאמור, באותה שנה הודיע מיכאילוביץ' על מחלתו.