נסיבות מותו של סר בובי צ'רלטון נחשפו היום (רביעי) בתקשורת האנגלית, עשרה ימים לאחר שהממלכה נפרדה מאגדת הכדורגל. צ'רלטון, שזכה עם נבחרת אנגליה בגביע העולם ב-1966, איבד ככל הנראה את שיווי המשקל כשקם מכיסא, ו"גופו פגע באדן החלון ואולי ברדיאטור", נאמר בבית המשפט למקרי מוות במחוז צ'שייר.
הצוות שבדק את צ'רלטון בבית האבות בו שהה כוכב העבר בן ה-86 חשב תחילה כי מדובר במכה יבשה, שכן ניידותו לא נפגעה כתוצאה מהנפילה, אולם מאוחר יותר גילו צילומי הרנטגן שהוא שבר את צלעותיו - והוא פונה לבית חולים להמשך טיפול. חמישה ימים לאחר אותה תאונה, ב-21 באוקטובר, נקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
בובי צ'רלטון
בובי צ'רלטון
חמישה ימים לאחר הנפילה נקבע מותו. צ'רלטון
(צילום: AP)
צ'רלטון כבש 249 שערים ב-758 הופעות ב-17 עונות במדי מנצ'סטר יונייטד, והיה מלך שעריה בכל הזמנים עד שוויין רוני עקף אותו ב-2017. הוא זכה עם יונייטד שלוש פעמים באליפות אנגליה ופעם אחת בגביע האנגלי ועוד פעם אחת בגמר גביע אירופה לאלופות ב-1968, כשכבש צמד מול בנפיקה בגמר בו מנצ'סטר יונייטד ניצחה 1:4. צ'רלטון שרד את התרסקות המטוס במינכן ב-1958, בו מתו שמונה משחקני מנצ'סטר יונייטד ועוד שלושה אנשי צוות.
במדי נבחרת אנגליה כבש צ'רלטון 49 שערים, והיה מלך השערים שלה בכל הזמנים עד שוויין רוני שבר את שיאו ב-2016. הוא הוביל את נבחרת אנגליה לזכייה במונדיאל הביתי ב-1966, גביע העולם היחיד בו זכתה נבחרת שלושת האריות. הרגע הגדול שלו באותו טורניר היה בחצי הגמר, בו כבש צמד והוביל את אנגליה ל-1:2 על פורטוגל. באותה שנה זכה גם בכדור הזהב.
2 צפייה בגלריה
בובי צ'רלטון מניף את גביע העולם ב-1966
בובי צ'רלטון מניף את גביע העולם ב-1966
בובי צ'רלטון (במרכז) מניף את גביע העולם ב-1966
( Hulton Archive/Getty Images)
מנצ'סטר יונייטד הספידה אותו: "אנו אבלים על מות אגדת הכדורגל, סר בובי צ'רלטון, אחד השחקנים הטובים והאהובים בתולדות המועדון. סר בובי היה גיבור עבור מיליונים, לא רק במנצ'סטר - אלא בכל העולם".