נבחרת צרפת פתחה אתמול (שישי) את משחקיה בעונת 2024/25 של ליגת האומות עם הפסד 3:1 לאיטליה בפארק דה פראנס במסגרת "הבית הישראלי". זה היה ההפסד השני ברציפות של סגנית אלופת העולם (הפעם הראשונה מאז אפריל-מאי 1962 שהיא מפסידה שני משחקים רצופים בהם הובילה, חצי גמר היורו מול ספרד ואתמול), וב"ל'אקיפ" חשפו היום כי לאחר המשחק, שוער הנבחרת מייק מניאן ערך שיחת נזיפה עם חבריו, שהשאירה את כל חדר ההלבשה בהלם.
שוער מילאן היה מהראשונים שחזרו לחדר ההלבשה לאחר המשחק, והוא החל מיד להביע את חוסר שביעות רצונו. עם זאת, רק כשכל חבריו לנבחרת הגיעו לחדר ההלבשה, ביטא מניאן את רגשותיו באמת. בעוד שדידייה דשאן גינה את "חוסר המאמץ" בשיחה עם שחקניו, מניאן היה יותר חותך עם הביקורת שלו.
1 צפייה בגלריה
מניאן (משמאל) לצד אמבאפה לפני המשחק
מניאן (משמאל) לצד אמבאפה לפני המשחק
לא חסך בביקורת. מניאן (משמאל) לצד אמבאפה לפני המשחק
(צילום: STEPHANE DE SAKUTIN / AFP)
בנאום בן שתי דקות, הוא מתח ביקורת על הגישה של הנבחרת, וקבע כי בעוד שרק שני שחקני איטלקים היו זוכים למקום בסגל נבחרת צרפת, היריבה היא זו שהראתה את הרצון לנצח במשחק. לפי הדיווח, בסוף נאומו הנלהב של מספר 1 של צרפת, אף אחד לא "העז" לדבר. חדר ההלבשה נותר דומם, כולל הקפטן והכוכב קיליאן אמבאפה וסגן הקפטן אנטואן גריזמן - שלא פנו לנבחרת.
לאחר המשחק אמר מניאן לתקשורת: "זה הפסד כואב, לא הופענו. קשה לי עם מה שקרה, לכולנו קשה. נצטרך להרים את עצמנו יחד לקראת יום שני. מה שנאמר בחדר ההלבשה נשאר בינינו. אין סיבה לדאגה, הפסד זה לא סוף העולם. צרפת צריכה לנצח, כולנו יודעים את זה. אין תירוצים, נצטרך להיראות טוב יותר".
ביום שני (21:45) תארח צרפת את בלגיה - שניצחה אתמול את ישראל 1:3 - לשחזור שמינית גמר היורו האחרון, אז ניצחו הטריקולור 0:1. ב-10 באוקטובר "תתארח" צרפת אצל ישראל בהונגריה במסגרת המחזור השלישי של ליגת האומות.