"אנחנו כאן כדי לשחק כדורגל, אנחנו לא מסתכלים מול מי אנחנו משחקים", אמר היום (שלישי) בלם נבחרת צרפת איברהימה קונאטה במסיבת העיתונאים לקראת משחק החוץ של סגנית אלופת העולם מול ישראל בבודפשט (חמישי, 21:45) בליגת האומות.
"אבל זה בטוח שמה שקורה בעולם לא משאיר אותנו אדישים", הבהיר הבלם של ליברפול. "מה שאנחנו רואים ברשתות החברתיות - זה מתועב. יש לי את הבהירות הזאת לומר לעצמי שמה שקורה הוא מאוד רציני, אבל האנשים שאני הכי מודאג מהם הם אנשים צעירים, תאר לעצמך את ההשפעה שיכולה להיות על האנשים האלה. להילחם בטרור זה דבר אחד, אבל המון אזרחים נהרגים וזה כואב לי".
2 צפייה בגלריה
איברהימה קונאטה
איברהימה קונאטה
"מה שקורה בעולם לא משאיר אותנו אדישים". קונאטה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
צרפת מגיעה למשחק מול ישראל בלי הקפטן והכוכב שלה, קיליאן אמבאפה, שמתאושש מפציעה, ובלי מי שהיה סגן הקפטן שלו, אנטואן גריזמן, שפרש מהנבחרת. "להוביל זה משהו מולד", טען קונאטה. "או שיש לך את זה או שאין לך. אתה צריך להיות אדם שכולם מעריכים. מנהיג יהיה שם במיוחד כשדברים לא הולכים טוב, זה כמו יסודות של בית, הוא מחזיק הקבוצה ביחד כדי שהכל ילך כשורה. לכמה שחקנים יש את הפרופיל, יש לי שניים או שלושה שמות: מייק (מניאן), אני, ז'ול (קונדה) ואורל (צ'ואמני). אלה השמות שעולים לי בראש".
על גריזמן: "הוא מנהיג אמיתי ואחרי כל מה שהוא עשה בשביל הנבחרת, מגיעה לו פרידה יוצאת דופן. כולנו היינו מעדיפים לדעת לפני חודש שזו הפעם האחרונה שלו, כדי שנוכל להיפרד ממנו כמו שצריך".
על חילופי המשמרות בצרפת: "זה עידן חדש, במיוחד עם ההודעה על עזיבתו של גריזמן. זה חלק מהכדורגל וחוויתי את זה עם קלופ. זה תלוי בנו להסתגל לזה ולהשתפר. יש את גריזמן אבל אסור לשכוח את אלה שעזבו קודם, (אוליבייה) ז'ירו, (אנתוני) וראן, (הוגו) לוריס, (סטיב) מנדנדה... זה תלוי בנו להיות מנהיגים חדשים וליהנות מהרגע הנוכחי".
2 צפייה בגלריה
איברהימה קונאטה
איברהימה קונאטה
"אנחנו אוהבים אופנה". קונאטה דופק הופעה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
קונאטה גם התייחס לתלבושת המיוחדת שלבש בעת הגעתו למתחם האימונים: "ז'ול (קונדה) הראה כמה יצירות מאוד יפות ואני כאן כדי להתחרות. זה משחק הוגן, אנחנו מרוכזים בכדורגל. אנחנו אוהבים אופנה, זה תענוג לכולם".