לאו מסי ממשיך לשכתב את שיאיו הבלתי נתפסים. והבוקר (שני) זה קרה שוב. אחרי שהניף עם נבחרת ארגנטינה את גביע הקופה אמריקה בפעם השנייה ברציפות, הכוכב בן ה-37 למעשה חגג זכייה בתואר ה-45 בקריירה המדהימה שלו - יותר מכל שחקן אחר אי פעם.
מסי הגדיל את הפער מהמקום השני (שם נמצא חברו לשעבר בברצלונה, דני אלבס, עם 43 תארים לאורך הקריירה) - ועשה זאת בצורה אמוציונלית למדי. "הפרעוש" למעשה נפצע הלילה בדקה ה-66 בקרסולו בגמר הטורניר מול קולומביה, וירד מכר הדשא כשהוא ממרר בבכי והוחלף. כשהוא על הספסל, הסופרסטאר צפה בלאוטרו מרטינס המחליף כובש את השער היחיד במשחק עם שער דרמטי בדקה ה-112 - וגם בסיום לא היה יכול לעצור את הדמעות.
2 צפייה בגלריה
מסי
מסי
אגדה. מסי
(צילום: Buda Mendes / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
אז איך בעצם החלוקה, אתם שואלים? מסי זכה ב-35 תארים עם ברצלונה, שישה עם נבחרת ארגנטינה ושלושה עם פ.ס.ז'. בשנה שעברה השיג תואר ראשון בארה"ב, אחרי שהוביל את אינטר מיאמי, שהוקמה רק ב-2018, לזכייה בגביע הליגה.
בארגנטינה, כצפוי, היללו את הכוכב. "דמעות של אלוף", נכתב באתר tyc. ב-OLE המשיכו באותו הקו: "מסי גנב את ההצגה, ובצדק. אבל זה לא רק הוא, אלא כל הנבחרת. כזו שגורמת לך לבכות, לצרוח ולשמוח. חבורה של גברים שהשיגה את הבלתי ייאמן, צריך להקים פסל עבור כל אחד מהם ולהציב את זה של מסי במרכז בואנוס איירס".
"הפרעוש" זכה כאמור למחמאות מכל עבר ועכשיו נותרה שאלה אחת פתוחה: האם הוא ייטול חלק גם במונדיאל 2026? "השאלה הזו נותרה פתוחה, אף אחד לא יודע מה הוא יחליט", נכתב בארגנטינה.
מי שבטוח לא יהיה בגביע העולמי הקרוב הוא אנחל די מריה, שכבר הכריז שהקופה אמריקה שזה עתה הסתיים יהיה טורניר הפרישה שלו מהנבחרת הלאומית. "זה חלום לפרוש באופן הזה, ארגנטינה היא האהבה שלי והמדינה שלי", אמר שחקן הכנף של בנפיקה ליסבון, שכבש 33 שערים ב-144 הופעות במדי ארגנטינה, "הדרך הזאת נכתבה מראש. אמרתי לשחקנים אתמול בארוחת הערב שעל זה חלמתי, לפרוש עם זכייה. יש לי הרבה זיכרונות יפים שאני אסיר תודה עליהם, הנבחרת נתנה לי הכל וגרמה לי להשיג את כל מה שחיפשתי כל כך. היום אני עוזב".
2 צפייה בגלריה
די מריה
די מריה
"הנבחרת נתנה לי הכל". די מריה
(צילום: AP Photo/Julio Cortez)
על הפציעה של מסי, הוסיף די מריה: "בכל הפעמים בעבר מסי היה זה שמרים אותנו, הפעם הוא היה על הספסל ואנחנו ניצחנו עבורו - זו הייתה הרגשה עילאית. לא יודע אם אי פעם אעכל את זה, אבל הגיע הזמן".
מאמן נבחרת ארגנטינה ליונל סקאלוני אמר על הפציעה של מסי: "לאו נולד כדי להיות על הדשא, הוא אף פעם לא רוצה לצאת מהמגרש ולא לנטוש את החברים שלו". על זכייה בתואר גדול שלישי ברציפות: "כל עוד אנחנו זוכים בתארים, הכל בסדר. יגיע היום שנפסיד ואז היופי יהיה בבנייה מחדש. אם נפסיד יום אחד, זה יהיה יפה לראות אותנו מתחילים מחדש. נשארו לי שנתיים בחוזה, אתם צריכים לומר לנשיא להחתים אותי ל-15 שנים נוספות ואחתום".
כאוס לפני גמר הקופה אמריקה
(באדיבות one)