שמחה גדולה במנצ'סטר סיטי לאחר ה-0:2 החשוב אתמול (שלישי) על טוטנהאם, שקירב את החבורה של פפ גווארדיולה לעבור אליפות רביעי ברציפות ושישית בשבע השנים האחרונות. מחזור אחד בלבד נותר לסיום העונה בפרמייר-ליג, והאלופה, שתפסה את המקום הראשון לאחר שהשלימה את משחקה החסר, תוכל להבטיח זכייה נוספת (עשירית בתולדותיה) אם תנצח בביתה את ווסטהאם במחזור הסיום.
הסיטיזנס נהנו מצמד של ארלינג הולאנד, אך המצטיין במשחק ללא ספק הוא השוער המחליף סטפן אורטגה, שעלה מהספסל בדקה ה-69 במקום אדרסון שנפצע בעינו, וסיפק מספר הצלות קריטיות, כולל אחת משמעותית במיוחד בדקה ה-85 כשעצר את סון יונג-מין באחד על אחד.
1 צפייה בגלריה
שוער מנצ'סטר סיטי סטפן אורטגה
שוער מנצ'סטר סיטי סטפן אורטגה
איש המשחק של מנצ'סטר סיטי. סטפן אורטגה
(Justin Setterfield/Getty Images)
בתקשורת האנגלית מתייחסים לאותה הצלה של אורטגה מול סון כרגע מכונן במאבק האליפות. הגדיל פרשן 'סקיי' ג'יימי קראגר כשאמר כי "ההצלה הזו של אורטגה הבטיחה למעשה את האליפות למנצ'סטר סיטי".
גווארדיולה עצמו, שנראה תופס את ראשו ונשכב על כר הדשא אחרי הרגע הגדול של אורטגה בדקה ה-85, הרעיף גם הוא שבחים על שוערו: "אורטגה סיפק הצלות גדולות, ארסנל הייתה זוכה באליפות אם לא הוא. תמיד ידענו שהוא שוער מעולה, הוא היה גדול במרבית הפעמים ששיחק. באחד על אחד הוא אחד השוערים הטובים שראיתי". על המשחק עצמו: "ידעתי שיהיה לנו קשה, ככה יהיה גם במחזור האחרון מול ווסטהאם".
גם רודרי החמיא לאורטגה, שנבחר בסיום לשחקן המצטייין במשחק: "הוא הציל לנו את החיים. הגענו לכאן כדי לנצח, וזה באמת מה שעשינו - בעיקר בזכותו".
בנוסף לאדרסון, גם קווין דה בריינה נאלץ לצאת בחילוף בדקה ה-69 לאחר שנפצע בקרסולו. לפני שיצא, הוא הספיק לבשל את השער הראשון להולאנד וזכה על כך לשבחים: "הוא אפילו לא היה צריך להסתכל כדי לדעת איפה הולאנד נמצא". מסיטי נמסר כי הבלגי צפוי להיות כשיר למשחק מול ווסטהאם במחזור האחרון של העונה.
בתוך כך, קפטן מנצ'סטר סיטי, קייל ווקר, נשאל על הניסיונות של אוהדי ארסנל להפריע לו ולחבריו בליל המשחק, לאחר שאלה ירו זיקוקים מחוץ למלון בו שהו הסיטיזנס. ווקר ענה בלעג: "היה לי קשה לישון בלילה שלפני המשחק, וכשהגענו למלון הבנתי שאוהדי ארסנל ניסו להפריע לנו. הם פספסו אותנו, בכלל לא היינו שם באותו זמן".
טופ 5 לה ליגה: דה פול כבש את שער העונה?
(ONE)