שחקני נבחרת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו והמאמן סבסטיאן דסברה הפגינו אתמול (רביעי) לפני חצי אליפות אפריקה, כשביצעו מחוות הזדהות כדי להדגיש את האלימות המשתוללת במזרח ארצם.
במהלך חלק מההמנון הלאומי של קונגו, השחקנים והמאמן הצרפתי שמו את ידיהם הימניות על הפה והפנו שתי אצבעות לרקות, בתנועת אקדח. השחקנים גם ענדו סרטים שחורים במהלך המשחק, בו היא הפסידה 1:0 למארחת חוף השנהב.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ד.ר קונגו
שחקני נבחרת ד.ר קונגו
המחאה של שחקני נבחרת ד.ר קונגו
(צילום: Photo by FRANCK FIFE / AFP)
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ד.ר קונגו סבסטיאן דסברה
מאמן נבחרת ד.ר קונגו סבסטיאן דסברה
"להראות תמיכה בנפגעים". דסברה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
"זה היה מסר, להראות תמיכה בנפגעים, להודיע ​שאכן יש דברים שקורים במזרח ושצריך לשפוך עליהם אור", סיפר דסאבר בסיום. "נבחרת כדורגל היא כוח מניע לאומה. והערב, זו הייתה חובתנו ליידע מה קורה מאחורי הקלעים".
הקפטן צ'נסל מבמבה והחלוץ סדריק בקמבו כבר ניסו להפנות תשומת לב רבה יותר לנושא ברשתות החברתיות ביום שני, בעוד שזה גם הוזכר בקצרה במסיבת העיתונאים שלפני המשחק ביום שלישי.
מזרח קונגו נאבקת באלימות במשך עשרות שנים, כאשר יותר מ-120 קבוצות נאבקות על השליטה באדמה ובמשאבי טבע יקרי ערך, בעוד שאחרות מנסות להגן על הקהילות שלהן. הקבוצות החמושות ניהלו זמן רב מסעות אלימות באזור והואשמו בהרג המוני. הסכסוך התגבר בסוף 2021 כאשר קבוצת מורדים בשם M23 עלתה מחדש ויזמה התקפות כדי להשתלט על שטחי מחייה. האו"ם וארגוני זכויות אדם אומרים כי לקבוצה המתחדשת יש תמיכה מרואנדה השכנה, למרות הכחשות שנשמעו בנושא.
ובהקשר של כדורגל, קונגו תנסה לחתום טורניר מוצלח מאוד עם ניצחון בקרב על המקום השלישי, בו היא תתמודד בשבת (22:00) מול דרום אפריקה. הם חזרו הפעם לחצי הגמר לראשונה מאז האליפות של 2015 ובפעם השלישית בלבד מאז זכו בטורניר בעצמם, ב-1974.