נאסר אל-חליפי, הנשיא הקטארי של פ.ס.ז' ושל "קטאר השקעות ספורט", מעוניין להשקיע בקבוצת פרמייר-ליג.
אל-ח'ליפי נפגש בשבוע שעבר במלון בלונדון עם דניאל לוי, היו"ר של טונהאם. טונהאם הכחישה שפגישה כזאת התקיימה, אך מספר מקורות שמקורבים לאל-חליפי אישרו אותה. חשוב לציין שאל-חליפי הוא גם היו"ר של ארגון המועדנים האירופיים (ECA), בו לוי הוא חבר הנהלה. מלבד לטוטנהאם שעל פי הדיווחים נמצאת בראש סדר העדיפויות של קטאר, ישנן מנצ'סטר יונייטד וליברפול שמחפשות אחר בעלות חדשה - ונחשבות כיעד פוטנציאלי להשקעה קטארית.
1 צפייה בגלריה
נאסר אל-חליפי
נאסר אל-חליפי
רוצה להגיע גם לאנגליה. אל-חליפי
(צילום: גטי אימג'ס)
"קטאר השקעות ספורט", או בקיצור QSI, מחיזקה בפ.ס.ז' ושותפה בבעלות של בראגה הפורטוגלית (מחזיקה ב-22 אחוז ממנה), ובשנה הקרובה היא מעוניית לרכוש או להשקיע בקבוצות נוספות. פרשנים רבים חזו שההתעניינות של ה-QSI בכדורגל תדעך אחרי מונדיאל 2022 בקטאר, אך כעת מסתמן בדיוק ההפך. יתרה מכך, זו דווקא הסיבה שהם רוצים להשקיע כעת בפרמייר-ליג - בקטאר מאמינים שגביע העולם אותו אירחו בנובמבר ודצמבר היה הטוב ביותר בהיסטוריה, ורוצים לבנות על ההצלחה שלו. בנוסף, זה זמן טוב להשקיע בליגה שנחשבת לטובה בעולם בהתחשב בכך שהפאונד חלש.
חוקי הכדורגל האירופי אוסרים על קבוצות עם אותו בעלים לקחת חלק באותה תחרות (ליגת האלופות למשל) מסיבות יושרה. עם זאת, בעלות חלקית היא מותרת, ולכך בדיוק מכוונת QSI.