כריסטיאנו רונאלדו מוצג באל-נאסר הסעודית
(צילום: רויטרס)
כריסטיאנו רונאלדו הוצג השבוע באל-נאסר הסעודית בטקס נוצץ ומושקע לעיני 25 אלף אוהדים נלהבים. הכוכב הפורטוגלי אמר שהביקורת על המעבר הזה לא מרגשת ולא מעניינת אותו ועכשיו מגיעה ביקורת גם מארגון זכויות האדם אמנסטי.
החוקרת הראשית של הארגון לענייני המזרח התיכון דנה אחמד פרסמה הודעה, בה נכתב: "ההחתמה של רונאלדו באל-נאסר מתאימה לתבנית של הלבנה ספורטיבית בסעודיה. סביר להניח שהרשויות בסעודיה יקדמו את הנוכחות של רונאלדו במדינה כאמצעי להסיח את הדעת מהמצב הנורא של זכויות האדם במדינה".
1 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן אל-נאסר
כריסטיאנו רונאלדו שחקן אל-נאסר
כריסטיאנו רונאלדו שחקן אל-נאסר
(צילום: רויטרס)
אחמד המשיכה: "במקום להציע תשבוחות ללא ביקורת לסעודיה, רונאלדו צריך להשתמש בכוח שלו כדי להסב תשומת לב לזכויות אדם. סעודיה מוציאה להורג אנשים על בסיס קבוע בשל עבירות כמו רצח, אונס וסחר בסמים. ביום אחד בשנה שעברה 81 אנשים הוצאו להורג, רבים מהם ללא משפט הוגן. הרשויות גם מדכאות כל חופש ביטוי והתאגדות ועונשי מאסר קשים נגזרים על פעילי זכויות אדם, פעילות לזכויות נשים ואקטיביסטים אחרים. כריסטיאנו רונאלדו לא צריך לאפשר לתהילה שלו ולסטטוס שלו להפוך לכלי בידי ההלבנה הספורטיבית של סעודיה, הוא צריך להשתמש בכוח שלו כדי לדבר על נושאים שנוגעים לזכויות אדם במדינה".