ההודעה של יורגן קלופ בינואר על כך שהוא עוזב את ליברפול בסיום עונת 2023/24 טלטלה את עולם הכדורגל ובעיקר את עולמם של אוהדי הקבוצה, שאחרי דשדוש ארוך ראו את אותה חוזרת תחת המאמן הגרמני אל הטופ העולמי. בראשון, אחרי 0:2 על וולבס במסגרת המחזור הנועל של הפרמייר-ליג, יצא קלופ בפעם האחרונה משערי אנפילד, כשלצד העצב הגדול ביציעים, ניכר גם החשש ממה שצופן העתיד למועדון.
אז רגע לפני שהקבוצה תתחיל לצעוד יחד עם המאמן ארנה סלוט, הגיע הרגע לחזור למשחקים הגדולים שהשידוך הקוסמי הזה הביא לכדורגל האנגלי בפרט והאירופי בכלל.
6 צפייה בגלריה
מאמן ליברפול יורגן קלופ
מאמן ליברפול יורגן קלופ
"הכל יהיה בסדר". קלופ במחווה המוכרת לאוהדים
(Carl Recine/Reuters)

הצהרת כוונות ראשונה

עונת 2017/18, מחזור 23: מנצ'סטר סיטי הגיעה לאנפילד עם מאזן נקי מהפסדים, אבל התפרקה לרסיסים מול החבורה האדומה של קלופ במשחק שנכנס לפנתיאון והסתיים ב-3:4 מרהיב לליברפול. אחרי שער מוקדם של אוקסלייד צ'מברליין (9) ושוויון של לירוי סאנה (40), רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה, ומוחמד סלאח (68) כבשו והיממו את התכולים. ברנרדו סילבה ואילקאי גונדואן אומנם צימקו עד הדקה ה-91, אבל בסיום ליברפול השלימה נקמה מתוקה אחרי תבוסה 5:0 במשחק הראשון בין הקבוצות באותה עונה, וחלפה על פני צ'לסי אל המקום השלישי.
בנוסף לכך שהמופע ההוא הפך לאבן דרך משמעותית ביריבות בין קלופ לפפ גווארדיולה (שהתחילה כשהשניים אימנו בבונדסליגה, והפרק השני שלה הסתיים ב-12 ניצחונות לגרמני, 11 לספרדי ו-8 תיקו ב-23 משחקים בכל המפעלים באנגליה), באותו הערב גם אחרון ההספקנים הבין: ליברפול חזרה לצמרת הכדורגל באי הבריטי.

משקוף האלוהים

עונת 2018/19, מחזור 14: המשחק הנועל של המחזור הפגיש את ליברפול ואברטון באנפילד לעוד קרב עירוני עצבני, כשלאדומים אסור לאבד אף נקודה במירוץ מול סיטי, שרחוקה שתי נקודות עם 38 בפסגה. הכחולים הצליחו למתוח את העצבים של המארחים (שהגיעו למפגש בלתי מנוצחים) עד הדקה ה-95. אבל אז, כדור סתמי במיוחד של וירג'יל ואן דייק קיפץ פעמיים על המשקוף של ג'ורדן פיקפורד, שהתבלבל, והחלוץ המחליף דיבוק אוריגי עט על הכדור וכבש שער ניצחון על הבאזר. בעקבות השער, קלופ הפגין ביצע עוד אחת מריצות האמוק שלו, אל עבר השוער אליסון בקר. "קודם כל אני רוצה להתנצל על הריצה שלי", אמר המאמן בסיום. "לא הייתה לי כל כוונה להפגין חוסר כבוד. אחרי משחק כזה, לא יכול להיות לי כבוד גדול יותר לאברטון".
6 צפייה בגלריה
אוריגי מנצח את הדרבי
אוריגי מנצח את הדרבי
אוריגי מנצח את הדרבי
(צילום: divock origi)

מה שבע

עונת 2022/23, מחזור 26: זאת אומנם הייתה אחת העונות המאכזבות בעידן קלופ, שהסתיימה במקום החמישי, אבל בחודש מרץ זכו האוהדים באנפילד בקצת נחת עם 0:7 קטלני נגד הנמסיס, מנצ'סטר יונייטד. באופן מפתיע, עד הדקה ה-42 הרשתות במגרש נותרו ריקות אבל אז נפתחו ארובות השמיים והחל לרדת גשם בלתי נשכח של שערים, שכלל צמדים של קודי גקפו (43, 50), דרווין נונייס (47, 75), סלאח (66, 83), וקינוח של רוברטו פירמינו (88), באחד השערים האחרונים שלו באדום לפני שעזב בקיץ שעבר לאל-אהלי הסעודית. החלוץ המצרי, שחילק גם שני בישולים, חלף באותו יום על פני רובי פאולר ועלה אל פסגת הכובשים של ליברפול בליגה בכל הזמנים עם 129 שערים (היום הוא כבר עומד על 155).
6 צפייה בגלריה
שחקני יונייטד אחרי התבוסה לליברפול
שחקני יונייטד אחרי התבוסה לליברפול
שחקני יונייטד אחרי התבוסה לליברפול
(צילום: Michael Regan/Getty Images)

חמישייה בדרך לגמר

עונת 2017/18, חצי גמר ליגת האלופות: ליברפול רשמה צעד משמעותי אל עבר חזרה לגמר המפעל אחרי 11 עונות, עם ניצחון 2:5 על רומא. זאת הייתה עוד הופעה שבה האדומים גילו אפס רחמים כלפי היריבים, כשסלאח כבש את שני השערים הראשונים נגד האקסית (36 בבעיטה אדירה ודי אופיינית לחיבורים ו-45 בצ'יפ אלגנטי מעל השוער) ואחר כך בישל לסאדיו מאנה (56) ולרוברטו פירמינו (62). הברזילאי השלים בעצמו צמד (69) כשנגח פנימה אחרי קרן. אדין דז'קו (82) ודייגו פרוטי (86 בפנדל) צימקו עד הסיום. הגומלין באולימפיקו, אגב, הסתיים ב-2:4 דרמטי לאיטלקים, שהיו קרובים מאוד לכפות הארכה עם שערים בדקות ה-83 וה-94.

סוף סוף גביע אנגלי

עונת 2021/22, גמר הגביע האנגלי: אחרי שזכתה בכמעט כל תואר אפשרי (אליפות אנגליה, ליגת אלופות והסופר קאפ האירופי), ליברפול של קלופ הגיע לגמר הגביע האנגלי לראשונה בעידן הגרמני, שם פגשה את צ'לסי, אותה ניצחה חודשיים קודם לכן בגמר גביע הליגה (התשיעי בתולדותיה). זה הסתיים אומנם בדו קרב מהנקודה הלבנה, אבל בו ניצחה ליברפול 4:5 וחגגה גביע שמיני בהיסטוריה של ליברפול. "אנחנו מפלצות מנטאליות", אמר המאמן בסיום, לפני שהניף את הגביע הלפני אחרון שלו עם האדומים לפני גביע הליגה בעונה הנוכחית.
שער מרהיב של ריאל מדריד נגד כל קבוצה בליגה
(באדיבות one)

כשמסי וסוארס קרסו באנפילד

עונת 2018/19, חצי גמר ליגת האלופות: אחרי האכזבה בגמר ליגת האלופות של 2017/18 (הפסד 3:1 לריאל מדריד) ליברפול שוב חזרה לגמר אבל הפעם עם הרבה יותר סטייל מהעונה שקדמה. הקבוצה של יורגן קלופ הגיעה לגומלין חצי הגמר באנפילד בפיגור 3:0, שלמעשה גרם לכולם להספיד את קמפיין הצ'מפיונס של המייטי-רדס. אבל בעידן של קלופ, כמו בעידן של קלופ, תמיד יש מקום לעוד קסם, והוא הגיע ובגדול, וכל זה ללא סלאח הפצוע.
6 צפייה בגלריה
ליברפול חוגגת 0:4 נגד ברצלונה ועולה לגמר
ליברפול חוגגת 0:4 נגד ברצלונה ועולה לגמר
ליברפול חוגגת 0:4 נגד ברצלונה ועולה לגמר
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
אנפליד רעד באותו הלילה, שהתחיל עם שער מוקדם של דיבוק אוריגי (7), והגיע למפץ הגדול עם צמד של ג'ורג'יניו ויינאלדום (54, 56), שבכלל החליף את אנדי רוברטסון שירד מהמגרש בעקבות פציעה, והסתיים עם שער נוסף של אוריגי, אחרי בישול מכושף של טרנט אלכסנדר-ארנולד שנכנס לפנתיאון. המגן, שעשה כאילו הוא מוותר על הגבהת הקרן, הלך לכיוון הרחבה, אבל אז חזר בריצה אל הדגל והגביה לבלגי שנשאר לא מכוסה וקבע 0:4. המהפך הושלם. לאו מסי והאקס לואיס סוארס סיכמו את אחד הערבים הקשים בקריירה שלהם. בגמר, אגב, פגשה ליברפול את טוטנהאם וניצחה 0:2 – ואחרי הרבה כמעט, תואר בעידן קלופ וגביע אלופות שישי לליברפול.

גביע אלופות שישי

עונת 2018/19, גמר ליגת האלופות: אחד מהדובדבנים האדירים של עידן קלופ הוא גם התואר הראשון בו זכו האדומים עם המאמן - גביע ליגת האלופות שחזר לארון של האדומים בפעם השישית בהיסטוריה. זאת אחרי אכזבה בגמר רק עונה קודם לכן, בהפסד 3:1 לריאל מדריד, שייזכר גם בגלל מופע בלהות של השוער לוריס קאריוס. הפעם מה שהפריד בין ליברפול לתואר הייתה טוטנהאם. סלאח פתח עם פנדל מהיר בדקה השנייה והחלוץ למשימות מיוחדות, אוריגי, "הרג" את המשחק בדקה ה-87 עם שער שהכריע את הדרבי האנגלי. "זה כאילו שאנחנו עדיין רק בהתחלה", אמר קלופ הנרגש בסיום. "המועדון הזה עוסק בלנצח ואפשר להבין עד כמה הניצחון הזה חשוב לנו. אז עכשיו, אחרי שהטבענו את החותם הזה, אנחנו יכולים לעשות עוד צעד קדימה ולהשאיר חותם גדול יותר".
6 צפייה בגלריה
ליברפול חוגגת זכייה בליגת האלופות במדריד
ליברפול חוגגת זכייה בליגת האלופות במדריד
ליברפול חוגגת זכייה בליגת האלופות במדריד
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)

יש אליפות

עונת 2019/20, מחזור 32: את 2018/19 סיימה ליברפול של קלופ באכזבה גדולה. למרות שנעלה את העונה עם 97 נקודות, זה לא הספיק לתואר אליפות ראשון מאז 1989/90 (הזוכה הייתה כמובן סיטי, שהגיעה ל-98 נקודות). האדומים הסתפקו בתואר המנחם של סגנית האלופה שהשיגה הכי הרבה נקודות בהיסטוריה של הפרמייר-ליג. בעונה העוקבת (2019/20) היא כבר אספה 99 נקודות, כשסיטי נגררת הרבה אחריה (81), בזכות ריצת שיא של 24 ניצחונות רצופים, הפתיחה הטובה ביותר אי פעם (26 ניצחונות ב-27 משחקים), שהפכו אותה לקבוצה שזוכה הכי מוקדם באליפות בעידן הפרמייר-ליג (במחזור ה-32), ובכך לאחת הגדולות ביותר בהיסטוריה. אגב, בעונה הנוכחית הספיקו לסיטי 91 נקודות כדי לזכות בתואר.
6 צפייה בגלריה
פאביניו לצד אליסון ופירמינו בחגיגות האליפות
פאביניו לצד אליסון ופירמינו בחגיגות האליפות
פאביניו, אליסון ופירמינו חוגגים אליפות בסיום עונת 2019/20
(צילום: gettyimages)

נפרדנו כך

עונת 2023/24, מחזור 38: בתוך שרשרת ההצלחות של קלופ בליברפול תיצרב לנצח גם הפרידה מהמאמן באנפילד שחידדה כמה גדול החותם שהשאיר הגרמני על נהר המרסי. "זה לא מרגיש כמו הסוף אלא כמו התחלה", אמר קלופ בהתרגשות שהיה קשה להסתיר. "היום ראיתי קבוצת כדורגל שמשחקת עם כישרון אדיר, צעירה , יצירתית ורעבה. זה חלק מההתפתחות. בשבועות האלה שבהם קיבלתי יותר מדי תשומת לב, הבנתי הרבה דברים. אנשים אומרים שגרמתי להם להתחיל להאמין, אבל זה לא נכון - אתם אלה שעשיתם את זה. אל תפסיקו להאמין. אתם המעצמה של עולם הכדורגל".
"ראיתי הרבה אנשים בוכים, וגם אני אבכה הלילה כי אתגעגע", סיכם המאמן הנפרד, "אבל שינוי זה טוב. הכל יהיה בסדר. תודה רבה. אתם הכי טובים בעולם".