שישה מחזורים לתוך עונת 2024/25 בבונדסליגה, הצצה על טבלת מלך השערים עשויה להפתיע את אוהד הכדורגל הממוצע. הארי קיין, באופן לא אופייני עבורו מאז שהצטרף לבאיירן מינכן בקיץ 2023, לא נמצא בפסגה שלה. מי שכן שם הוא עומר מרמוש, שחקן ההתקפה בן ה-25 של איינטרכט פרנקפורט, שכבש לא פחות משמונה שערים (ממוצע של כיבוש פעם ב-63 דקות) – הכי הרבה בתולדות פרנקפורט בשלב הזה של עונת בונדסליגה. למעשה, אחרי תשעה משחקים בכל המסגרות, המצרי, כוכב-על בהתהוות, מעורב כבר ב-15 שערים בכל המסגרות (תשעה שערים ושישה בישולים) - יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות.
פתיחת העונה האדירה של מרמוש, חלוץ שיכול לשחק גם בכנפיים, עברה תחילה מתחת לרדאר, אך כעת, אחרי ההופעה שלו במשחק המרכזי של המחזור האחרון לפני היציאה לפגרת הנבחרות, הרבה יותר קשה שלא לשים לב אליו. הוא כיכב עם צמד ובישול ב-3:3 הביתי מול באיירן מינכן שהשאיר את פרנקפורט במרחק נקודה מהיריבה שבפסגה. אחרי ההופעה הזו, זה רק עניין של זמן עד שמרמוש יצטרף לשלושה חלוצים אחרים - רנדל קולו מואני, לוקה יוביץ' וסבסטיאן האלר - ברשימת המכירות היקרות בתולדות פרנקפורט.
3 צפייה בגלריה
מרמוש חוגג מול באיירן מינכן
מרמוש חוגג מול באיירן מינכן
מתעלה גם על קיין. מרמוש חוגג מול באיירן מינכן
(צילום: Daniel ROLAND / AFP)
"מרמוש עשה את ההבדל עבור פרנקפורט היום", הודה המנהל הספורטיבי של באיירן, מקס אברל, לאחר המשחק. "הוא בכושר מדהים ויש לו אינסטינקט קטלני מול השער". גם המאמן של באיירן וינסנט קומפאני לא הסתיר את ההתלהבות. "למרמוש יש תכונות מדהימות", אמר הבלגי. "רצינו לעצור אותו, אבל שחקנים כמוהו צריכים רק כמה רגעים כדי לזרוח".
פרנקפורט פתחה את העונה עם הפסד 2:0 לדורטמונד, אך הגיבה עם ארבעה ניצחונות ליגה רצופים ותיקו מול באיירן, כשמרמוש היה מעורב לפחות בשער אחד בכל אחד מהמשחקים. לפני ההצגה מול באיירן, הוא סיפק שער ובישול ב-1:3 על הופנהיים, צמד ב-1:2 על וולפסבורג - ממנה הגיע לפרנקפורט בחינם בקיץ 2023 - שער ב-0:2 על מנשנגלדבאך וצמד ושני בישולים (!) ב-2:4 על קיל. בין לבין הוא גם הראה קור רוח כשכבש בפנדל ב-1:3 על בשיקטאש בליגת האלופות.
"זה לא קל פשוט להגיד 'נשמור עליו'", סיפר מאמן קיל מרסל ראפ אחרי שנכווה קשות ממרמוש. "האם צריך לעשות עליו שמירה כפולה? זה גם לא כל כך פשוט. שחקן טוב תמיד מוצא את הרווחים". ההצגה של מרמוש מול קייל היא אחת משש הופעות בלבד העונה בחמש הליגות הבכירות שקיבלה ציון 10 מאתר הסטטיסטיקה ''WhoScored'.
3 צפייה בגלריה
מרמוש חוגג
מרמוש חוגג
"קשה מאוד להגן נגדו". מרמוש חוגג
(צילום: Ozan KOSE / AFP)
בארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה משחקת פרנקפורט במערך 4-4-2 , כשמרמוש מוצב בחלק הקדמי לצד הוגו אקיטיקה, שנרכש מפ.ס.ז' ומשתלב מעולה. כחלק מצמד החלוצים הזה, למרמוש - שרשם העונה מהירות מרבית של 35.8 קמ"ש - יש את הרישיון לרדת נמוך ולמתוח הגנות עם הדינמיות שלו, עם הכדור ובלעדיו. "הוא אחראי לייצר סכנה מקדימה, לבעוט לשער ולייצר לאחרים", הסביר מאמן פרנקפורט דינו טופמולר. "קשה מאוד להגן נגדו בגלל המהירות שלו".
פתיחת העונה הזו היא צעד ענק קדימה עבור מרמוש, שחווה פריחה די מאוחרת. בשתי הקבוצות הקודמות שלו בבונסליגה – וולפסבורג ושטוטגרט, אצלה שיחק בהשאלה מהראשונה – הוא לא היה משמעותי, ורק עם המעבר לפרנקפורט הכישרון הגדול התחיל להתממש, כשאשתקד תרם 17 שערים ושישה בישולים ב-41 הופעות בכל המסגרות. אבל העונה כבר מדובר במספרים מפלצתיים. "זה פשוט כיף", הוא הודה כשנשאל על קפיצת המדרגה. "אנחנו משפחה אחת גדולה וחוגגים יחד כקבוצה".
מרמוש דחה הקיץ הצעה מנוטינגהאם פורסט ובחר להישאר בפנרקפורט, אצלה יש לו חוזה עד 2027, ונראה שזו הייתה ההחלטה הנכונה עבורו. במקום לשחק בקבוצת אמצע טבלה מהפרמייר-ליג, מרמוש הפך לאחד השחקנים המבוקשים בעולם וגם טופמולר הודה ש"אם הוא ימשיך לשחק ככה, זה יהיה רק עניין של זמן שמועדונים אחרים יגישו הצעות". שווי השוק שלו לפי 'טרנספרמרקט' קפץ בינתיים מ-18 מיליון אירו ל-40 מיליון אירו.
לפי הדיווחים האחרונים, מרמוש מבוקש בשלוש קבוצות מהטופ 6 של הפרמייר-ליג – מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וליברפול. האחרונה, כך לפי הפרסומים, רואה בו כמחליף האידיאלי של דרווין נונייז, שלא הצליח להרשים את המאמן החדש ארנה סלוט ועלול לעזוב את המועדון בעתיד הקרוב. יש גם השערות שמרמוש עשוי להגיע לאנפילד על תקן יורשו של כוכב הקבוצה ובן ארצו מוחמד סלאח, שאולי המליץ על החתמתו. חוזהו של סלאח בליברפול מסתיים בתום העונה, ובהחלט יכול להיות שהיא האחרונה שלו בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
מרמוש נבחרת מצרים
מרמוש נבחרת מצרים
בנבחרת שיתוף הפעולה עם סלאח עוד לא הניב פירות. מרמוש במדי מצרים
(צילום: REUTERS/Amr Abdallah Dalsh)
העיתונאי המצרי ארק מטוואלי דיבר עם 'בילד' על מרמוש וסיפר כי "כולם כאן (במצרים) מנבאים לו עתיד גדול מאוד. לדעתי, מרמוש במצב טוב יותר ממה שהיה סלאח בגילו. אם הוא ימשיך ככה, הוא יהיה טוב יותר מתישהו. סלאח התאפיין בהתחלה במהירות שלו, ואז התפתח עוד יותר. מרמוש, לעומת זאת, גם מהיר מאוד, אבל יש לו כבר כישורים אחרים.
"אני לא מגזים כשאני אומר שהמשחק האחרון של פרנקפורט נגד באיירן נצפה על ידי אוהדים מצרים בצורה דומה למשחקים של סלאח עם ליברפול, למשל נגד מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי או ריאל מדריד. רוב המצרים היו רוצים לראות את מרמוש וסלאח כחברים לקבוצה". בנבחרת מצרים השילוב הזה עוד לא הניב פירות, כשמרמוש, לו יש גם אזרחות קנדית, כבש שישה שערים ב-33 הופעות במדים הלאומיים.
אבל בקבוצה, לפחות לאחרונה, זה כאמור סיפור אחר. בזכות מרמוש, פרנקפורט מסתמנת כמועמדת מספר 1 להיות הפתעת העונה בבונדסליגה. מעמד כזה רק יעזור כמובן לשווי השוק של מרמוש לצמוח עוד יותר ויגדיל את הסיכוי של קבוצתו לקבל דמי העברה משמעותיים. הוא צובר תאוצה מטורפת, ולהעריך עכשיו מה יהיה מחירו בינואר או בקיץ זה כמו לנסות לעצור מכונית נוסעת, או את מרמוש במתפרצת.