אחרי שעבר אתמול (שני) את הבדיקות הרפואיות בטוטנהאם, מנור סולומון צפוי להיות מוצג במהלך היום על-ידי המועדון הלונדוני. סולומון יחתום על חוזה לחמש שנים בקבוצה שסיימה את העונה שעברה במקום השמיני בפרמייר-ליג. על מועמדותו של סולומון לטוטנהאם פורסם לראשונה ב-ynet.
סוכנו של השחקן, פיני זהבי, סגר את העסקה מול בעלי טוטנהאם, דניאל לוי, כשסולומון ישדרג את שכרו וירוויח כ-2.5 מיליון פאונד. יחד עם המענקים שיוכנסו לחוזהו הוא יוכל להגיע לשכר שנתי של שלושה מיליון. עוד לפני החתימה הוא שוחח לטובת תיאום ציפיות עם המאמן האוסטרלי החדש של טוטנהאם, אנג' פוסטקוגלו, שמעריך אותו מאוד.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
יעד חדש. סולומון
(צילום: Bryn Lennon/Getty Images)
סולומון נפרד משחטאר דונייצק
סולומון אמנם נמצא תחת חוזה בשחטאר דונייצק האוקראינית, והוא אמור להסתיים רק בדצמבר 2023. עם זאת, לפני כחודש הודיעה פיפ"א כי החוק שאיפשר בעונה החולפת לשחקני הליגות ברוסיה ובאוקראינה לעזוב את קבוצותיהם גם ללא אישור של המועדונים, יוחל גם על עונת 2023/24. היום כבר הספיק סולומון להיפרד משחטאר: "למרות שלא שיחקתי עבור שחטאר זמן מה, היום הגיע הזמן להיפרד. תודה גדולה למועדון, לחבריי לקבוצה ולאוהדים. עשינו כמה זיכרונות נהדרים ביחד! מאחלת כל טוב לשחטאר ולכולם באוקראינה".
המשמעות מבחינת סולומון הייתה ברורה: הוא למעשה שחקן חופשי, והאיומים של קבוצתו כלפי מועדונים אחרים שמבקשים להחתימו חסרי משמעות. ואכן, בשבוע שעבר נודע שהוא סיכם את תנאיו בטוטנהאם. עם או בלי קשר, ב-6 באוגוסט תארח טוטנהאם את שחטאר למשחק ראווה, כאשר כל ההכנסות מיועדות לטובת קרן הצדקה של אלופת אוקראינה, המסייעת לקורבנות המלחמה במדינה.
2 צפייה בגלריה
אנג' פוסטקוגלו
אנג' פוסטקוגלו
מעריך את סולומון. פוסטקוגלו
(צילום: רויטרס)
"מנור יודע שהוא הגיע לקבוצה גדולה", אמרו בסביבתו של הקשר, שהגיע מפולהאם והיה מבוקש גם באסטון וילה ו-ווסטהאם. "העובדה שמחתימים אותו לחמש שנים מראה שבטוטנהאם מאמינים בו. הם ישדרגו אותו והוא יהפוך לשחקן משמעותי בליגה הכי טובה בעולם".