כבר כמעט שלושה חודשים שבנבחרת אנגליה מחפשים מחליף לגארת' סאות'גייט. והנה, הערב (שלישי) - לפחות על-פי כמעט כל כלי התקשורת בממלכה - נראה שנמצא האיש לתפקיד - תומאס טוכל.
כבר מספר ימים שטוכל הוא השם החם על המדף - ואחרי שהחליטו לא לחכות לפפ גווארדיולה - בהתאחדות סגרו עם המאמן הגרמני. בכך, טוכל יהיה המאמן הזר (לא אנגלי ולא אירי) השלישי בלבד בהיסטוריה של נבחרת שלושת האריות, אחרי סוון גוראן אריקסון ופאביו קאפלו.
2 צפייה בגלריה
טוכל
טוכל
מאמן נבחרת אנגליה הבא. טוכל
(צילום: REUTERS/Angelika Warmuth)
טוכל, שלא אימן מאז חודש מאי אחרי שסיים את תפקידו בבאיירן מינכן (בעונת בלהות שהסתיימה ללא תואר אחד לרפואה), יחליף למעשה את לי קארסלי, שלאחר עזיבת סאות'גייט מונה למאמן הזמני.
כמאמן טוכל זכה בגביע עם דורטמונד, פעמיים באליפות צרפת עם פ.ס.ז' ובליגת האלופות עם צ'לסי בעונת 2020/21. הוא זכה באליפות דרמטית עם באירן מינכן ב-2022/23, אבל בשנה שעברה הבווארים איבדו את התואר והמאמן המוערך נשלח הביתה.
2 צפייה בגלריה
לי קרסלי
לי קרסלי
יעזוב. קארסלי
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
ההפסד הדרמטי 2:1 ליוון בליגת האומות בסוף השבוע חרץ למעשה את גורלו של קארסלי, שמראש לא ממש כיוון לשם. מאמן הנבחרת הצעירה לשעבר קיבל את התפקיד באופן זמני, וכעת צפוי לשוב למשרתו הקודמת.
מי שהיה המועמד המועדף של ההתאחדות האנגלית - פפ גווארדיולה - אמנם הודיע שהוא "לא פוסל זאת" - אבל בסופו של דבר הוחלט לא להמתין למנג'ר מנצ'סטר סיטי, שמסיים את חוזהו אצל התכולים בקיץ הקרוב.