ברצלונה ובאיירן מינכן ייפגשו הערב (רביעי, 22:00), במסגרת המחזור השלישי של ליגת האלופות, בפעם ה-14 בהיסטוריה של המפעל. לרגל המאורע - אליו מגיעות הקבוצות עם מאזן של 10 ניצחונות לבבארים, תיקו אחד ורק שני ניצחונות לקטלאנים - קבלו חמישה מהמפגשים הגדולים ביותר, כולל הגאונות של לאו מסי והקסם של תומאס מולר.

2022/23 | ברצלונה - באיירן 3:0

תבוסה 3:0 לבאיירן מינכן הבטיחה שברצלונה תודח מליגת האלופות בשלב הבתים בפעם השנייה ברציפות. במסגרת המחזור החמישי בבית 3, באיירן הענישה את ברצלונה, שסבלה מקשיים כלכליים, בזכות שערים של סדיו מאנה, אריק מקסים צ'ופו-מוטינג ובנז'מן פבאר.
התגובה בספרד הייתה חריפה. לאחר המשחק, פדרי בן ה-19 מברצלונה אמר שקבוצתו "לא ראויה להיות בליגת האלופות", וב"ספורט" כינו את הופעת הקבוצה המארחת "כישלון מוחלט".
5 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה מול באיירן מינכן
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה מול באיירן מינכן
"כישלון מוחלט". רוברט לבנדובסקי מאוכזב
(צילום: AP)
באיירן הודחה בהמשך על ידי מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה ברבע הגמר, בעוד ברצלונה הפסידה בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. שתי הקבוצות לא נפגשו במשחק רשמי מאז.

2019/20 | ברצלונה - באיירן 8:2

אחרי החזרה מפגרת הקורונה, ליגת האלופות שבה במתכונת של טורניר "שמונה האחרונות" ללא משחקי גומלין שנערך בפורטוגל ללא קהל, ובאיירן מינכן פשוט חיסלה את ברצלונה ברבע הגמר.
הגרמנים כבשו ארבעה שערים בכל מחצית מול הרכב מלא של ברצלונה שכלל בין היתר את לאו מסי ולואיס סוארס. תומאס מולר ופיליפה קוטיניו כבשו שני שערים כל אחד עבור באיירן, שתזכה בהמשך בליגת האלופות בפעם השישית בתולדותיה.
5 צפייה בגלריה
שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים
חבל שלא היו אוהדים. שחקני באיירן מינכן חוגגים
(צילום: Rafael Marchante/Pool via Getty Images)
לאחר המשחק, בלם ברצלונה פיקה אמר שקבוצתו "הגיעה לשפל המדרגה". זו הפעם היחידה שברצלונה ספגה יותר מארבעה שערים במשחק אחד בליגת האלופות. למזלה, המאמן של באיירן דאז האנזי פליק עומד כיום על הקווים שלה.

2014/15 | ברצלונה - באיירן 0:3

לאו מסי כבש צמד כשברצלונה הבקיעה שלושה שערים ב-13 הדקות האחרונות במשחק הראשון של חצי הגמר בליגת האלופות. גם ניימאר כבש, בעונה שבה השלישייה של מסי, סוארס והברזילאי הבקיעו יחד 122 שערים בכל המסגרות.
התוצאה קלקלה את חזרתו של פפ גווארדיולה לקאמפ נואו, כשהמאמן לשעבר של ברצלונה היה בשנתו השנייה בתפקיד בבאיירן. מנגד, תחת לואיס אנריקה, ברצלונה המשיכה באותה עונה לזכייה חמישית בליגת האלופות, לאחר שהפסידה לבאיירן במשחק השני וניצחה את יובנטוס 1:3 בגמר - ובכך השלימה טרבל אירופי חלומי. עד כמה ברצלונה הזו הייתה טובה? באיירן לא רשמה אפילו איום אחד על המסגרת באותו הפסד במשחק הראשון של חצי הגמר.
5 צפייה בגלריה
מסי וניימאר
מסי וניימאר
ברצלונה כבש שלוש פעמים ב-13 הדקות האחרונות. מסי וניימאר
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)

2012/13 | באיירן - ברצלונה 0:4

תומאס מולר כבש צמד כשבאיירן מינכן ביססה את מעמדה ככוח העולה בכדורגל האירופי על ידי פירוק מוחלט של ברצלונה במשחק הראשון של חצי הגמר בליגת האלופות. זה היה ההפסד הגדול ביותר של ברצלונה באירופה מאז שהפסידה באותה תוצאה לדינמו קייב ב-1997.
קבוצתו של יופ היינקס, שרגע לפני כן הוכתרה כאלופת הבונדסליגה, הציגה הופעה מרשימה בעונתו האחרונה של המאמן במועדון, לפני שהעביר את המושכות לפפ גווארדיולה באותו קיץ. מאמן ברצלונה טיטו וילאנובה הימר והפסיד כשהחליט לשחק עם לאו מסי שלא היה כשיר.
5 צפייה בגלריה
 ג'רדאן שאקירי (מימין) ומולר
 ג'רדאן שאקירי (מימין) ומולר
המשיכו לזכייה בטרבל. ג'רדאן שאקירי (מימין) ומולר חוגגים את הניצחון
(צילום: Alex Grimm/Bongarts/Getty Images)
באיירן ניצחה במשחק השני בברצלונה 0:3, ולאחר מכן גברה על בורוסיה דורטמונד 1:2 בגמר כל גרמני כדי לזכות בתואר האירופי הראשון שלה מאז 2001. גם היא השלימה טרבל אירופי באותה שנה.

2008/09 | ברצלונה - באיירן 0:4

לאו מסי בן ה-21 כבש צמד ובישל לסמואל אטו שער נוסף כשברצלונה של פפ גווארדיולה רמסה את באיירן מינכן בקאמפ נואו במשחק הראשון של רבע הגמר בליגת האלופות.
זה היה המשחק שגרם לעולם לשים לב לדומיננטיות הגוברת של ברצלונה, כשכל ארבעת השערים נכבשו לפני שריקת המחצית. נשיא באיירן מינכן פרנץ בקנבאואר אמר לאחר מכן שההופעה של של הגרמנים במחצית הראשונה הייתה הגרועה ביותר בתולדות המועדון.
5 צפייה בגלריה
מסי
מסי
צמד ובישול. מסי חוגג
(צילום: Jamie McDonald/Getty Images)
המשחק השני הסתיים ב-1:1. בחצי הגמר חלפה ברצלונה על פני צ'לסי, בדרך לטרבל בזכות 0:2 בגמר על מנצ'סטר יונייטד, שנכשלה בניסיונה להגן על התואר.
פורסם לראשונה: 13:06, 23.10.24