רק לפני חודש ושבוע הודיע השוער וויצ'ך שצ'סני על פרישה מכדורגל בגיל 34. היום (רביעי) הוא כבר השלים קאמבק מהיר למגרשים, כאשר חתם בברצלונה עד תום העונה. הפולני, ששיחק ביובנטוס מאז קיץ 2017, מגיע למוליכת הליגה הספרדית בתור מחליפו של מארק אנדרה טר שטגן שנפצע וספק גדול אם יוכל לשוב לשחק העונה.
שצ'סני צפוי להיות השוער הראשון של ברצלונה העונה, אך מי שישעניק לו תחרות הוא איניאקי פנייה, שפתח בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה ושמר על רשת נקייה בשניים מהם. באיטליה נטען שיובנטוס תזכה לפיצוי בסך כ-2 מיליון אירו בשל חזרתו מפרישה.
1 צפייה בגלריה
שצ'סני עם המדים החדשים
שצ'סני עם המדים החדשים
שצ'סני עם המדים החדשים
(צילום: ברצלונה)
שצ'סני חשף כי היה זה בן ארצו וכוכב ברצלונה רוברט לבנדובסקי שאיפשר את ההעברה. "לבנדובסקי היה האדם הראשון שהתקשר אליי ושאל אותי על האפשרות שזה יקרה", חשף השוער החדש של הקבוצה בשיחה עם מחלקת המדיה של המעודון. "בהתחלה לא הייתי מוכן לאתגרים חדשים אבל דיברתי עם המשפחה והחברים שלי וכולם אמרו לי שזו תהיה טעות לא לעשות את זה. זו הסיבה שרוברט שיחק תפקיד חשוב מאוד כי הוא היה האדם שהיה לו את הרעיון לשכנע אותי"
"הייתי מוכן בכנות לפרישה", הודה שצ'סני. "הייתי שמח במצב הזה, אבל להיות כאן ביומיים הראשונים בעיר ולראות איך אנשים התייחסו אלי וכמה זה חשוב להם - זה גרם לי להרגיש גאה וחלק מהמשפחה המרגשת הזו. למרות שזה מוסד ענק ומועדון כדורגל ענק, הרגשתי תחושה של משפחה. המשפחה מאוד חשובה לי ועכשיו הגדלתי אותה קצת".
שצ'סני, לו 84 הופעות במדי נברת פולין, פתח בשני משחקים ביורו האחרון (בו פולין הודחה כבר בשלב הבתים), וזכה בשלוש אליפויות ושלושה גביעים עם יובנטוס. לאורך הקריירה הוא שיחק גם בארסנל (זכה בשני גביעים), ברנטפורד כמושאל לעונה אחת ורומא. ב-2022 הוא נבחר לשחקן השנה בפולין, ובעונת 2019/20 נבחר לשוער העונה בליגה האיטלקית.