ביום שישי האחרון הודיע קיליאן אמבאפה רשמית כי יעזוב את פ.ס.ז' בסיום העונה אחרי שבע שנים מוצלחות בהן השיג הכל מלבד זכייה בליגת האלופות. אתמול (ראשון), במשחק ההכתרה של הקבוצה מול טולוז, הוא גם זכה לפרידה מצד האוהדים. פרידה, שאיך נגיד, עוררה תגובות מעורבות מהקהל.
בעוד האולטראס של פריז הכין תפאורה ססגונית לכבודו של החלוץ בן ה-25, חלק אחר בקהל הגיב בשריקות כאשר קראו בשמו בהצגת השחקנים לפני המשחק. אגב, הלילה - במסיבת האליפות הרשמית של פ.ס.ז', לא מתכננת פרידה מיוחדת מאמבאפה.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
התפאורה שהכינו האולטראס לאמבאפה
(צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
נפרד מפ.ס.ז' עם חיוך. אמבאפה
(צילום: Franck FIFE / POOL / AFP)
נחזור לכר הדשא בפארק דה פראנס. החלוץ אמנם כבש את השער הראשון, אבל קבוצתו הפסידה 3:1 לטולוז ושוב כשלה בנסיונה לנצח במשחק הכתרה (בדיוק כמו אשתקד מול קלרמון). לואיס אנריקה והשחקנים ידע להיפרד בכבוד מאמבאפה, מלך שערי כל הזמנים של פ.ס.ז' עם 255 כיבושים, לפני מעברו הצפוי לריאל מדריד.
"הוא נתן כל-כך עבור המועדון הזה", אמר עוסמאן דמבלה. "זה שחקן שהשיג הכל ונחשב כבר בגילו הצעיר לאגדה בפ.ס.ז'. כולנו מרוצים ממה שהוא עשה העונה וגאים בו". לואיס אנריקה הוסיף: "לאמן את קיליאן היה תענוג, תמיד התנהג למופת. אין לי מה להטיל דופי בשחקן, הוא התנהג בצורה מושלמת".
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
קיליאן אמבאפה לצד אחיו איתן ואמו פייזה למארי
(צילום: Franck FIFE / POOL / AFP)
ואיך תיראה פ.ס.ז' בעונה הבאה ללא אמבאפה? "מקווה שנהיה אפילו חזקים יותר", הבהיר דמבלה. "השנה היו 12 או 13 שינויים ועשינו עונה טובה. אנחנו מתקדמים קדימה, מכירים אחד את השני אפילו יותר ואני מקווה שבשנה הבאה נשיג עוד תארים. השחקנים עוזבים ופ.ס.ז' נשארת חזקה. זה מה שפריז רצתה כבר הרבה זמן: להיות חשובה יותר מהשחקנים שלה. גם אם הם מדהימים ואגדיים כמו קיליאן אמבאפה".
יובנטוס מחלצת תיקו דרמטי נגד סלרנטינה
(באדיבות ONE)