קלאסיקו של אליפות: 1:2 דרמטי לברצלונה
(באדיבות ONE)
עתידו של קרלו אנצ'לוטי בריאל מדריד, זה לא סוד, די מעורפל. הוא אמנם זכה בעונה שעברה על הבלאנקוס באליפות ובליגת האלופות, אבל השנה נכשל כמעט בלא מעט חזיתות. בליגה הספרדית, למשל, הוא רחוק 12 נקודות מברצלונה אחרי ההפסד ביום ראשון האחרון 2:1 בקלאסיקו. משמע: תואר האליפות יגיע כמעט בוודאות לקטאלוניה.
אולי בשל כך עוסקת התקשורת בספרד בימים האחרונים בעתידו של אנצ'לוטי בברנבאו, או אם תרצו במועמדים שצפויים לרשת אותו. על-פי ה"מונדו דפורטיבו" הקטלאני דווקא, נשיא ריאל, פלורנטינו פרס, שוקל להחזיר לתפקיד את מוריניו, 10 שנים לאחר שעזב את המועדון.
2 צפייה בגלריה
יחזור לברנבאו? מוריניו
יחזור לברנבאו? מוריניו
יחזור לברנבאו? מוריניו
(צילום: AFP)
מוריניו זכה בעונה שעברה עם רומא בקונפרנס ליג, אך לא הצליח להביא אותה לליגת האלופות. היא מדורגת כרגע במקום החמישי בסרייה א', מרחק נקודה ממילאן הרביעית. 'המיוחד', כולם יודעים, מכיר מצוין את הסנטיאגו ברנבאו. למי ששכח הוא אימן את הקבוצה בין השנים 2013-2010, זכה איתה באליפות, גביע המלך ובסופר קאפ המקומי, אבל נכשל איתה בליגת האלופות.
בעבר סיפר לא פעם על אהבתו לריאל ואיך הפך את הקבוצה ההיא ב-2012 לטובה ביותר באירופה, לטענתו. "מאד קשה לי להגיד אם זו הייתה נקודת השיא בקריירה שלי או לא", אמר הפורטוגלי בראיון לפני מספר שנים. "אבל זה כמובן היה רגע מאד מיוחד וחשוב, כי זה קרה בתקופה מאד מיוחדת וחשובה בדומיננטיות של ברצלונה".
2 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל זוכרים אותו לטובה
אוהדי ריאל זוכרים אותו לטובה
אוהדי ריאל זוכרים אותו לטובה
(צילום: EPA)
"לסיים את הדומיננטיות הזאת ולעשות זאת יחד עם השיא של הנקודות והשערים הפך את ההישג ליותר מיוחד. עשינו את זה בדרך הכי טובה שאפשר, כי לא רק זכינו באליפות, אלא עשינו את זה בדרך שעשתה היסטוריה. אכזבה באלופות? כן, היינו באותה השנה הקבוצה הכי טובה בספרד וגם באירופה. היה קשה לקבל את ההדחה על ידי באיירן בחצי הגמר".
אגב, למוריניו חוזה ברומא עד יוני 2024, אך הדיווחים מאיטליה אומרים שהוא אינו מרוצה בבירה האיטלקית ומעוניין לשמוע הצעות נוספות. יש לציין כי דיווח אחר גורס כי הפורטוגלי עשוי להיות מאמנה הבא של נבחרת ברזיל, אחרי הכישלון במונדיאל האחרון ועזיבתו של צ'יצ'ה. על-פי אותו פרסום, אנלדו רודריגז, נשיא ההתאחדות הברזילאית, החליט באופן אישי להתחיל בשיחות עם סוכנו של מוריניו, ז'ורז'ה מנדש על מנת לזרז את התהליך.