הקריירה האגדית של רפאל וראן הגיעה היום (רביעי) לסיום עצוב כשהוא הודיע על פרישה בגיל 31 בלבד, לאחר שגופו לא עמד בפציעות. בחודש שעבר הוא נפצע בברך באופן חמור, 23 דקות בלבד לתוך הופעת הבכורה שלו בקומו. "לכל דבר טוב יש סוף", כתב וראן בהודעת הפרישה שפרסם ברשתות החברתיות. "לא מתחרט על כלום במהלך הקריירה".
בימים הקרובים צפויות להיערך מחוות רבות לכבוד אחד הבלמים הטובים ביותר שידע הכדורגל ב-20 השנים האחרונות, אך בנוסף לכך, פרישתו מציפה עוד שאלות על עומס העבודה שכדורגלנים ברמה הגבוהה ביותר נדרשים לו.
2 צפייה בגלריה
וראן
וראן
נכנע לפציעות. וראן
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
הצרפתי, שחקנה לשעבר של ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד, היה אחד הקולות הבולטים בנושא זה, וטען כי "יש יותר מדי משחקים, לוח הזמנים עמוס מדי, וזה מסוכן לרווחה הפיזית והנפשית של השחקנים" וכי זה נמשך כבר שנים.
מדובר בטיעון חזק בהתחשב בכך שהיורו התרחב מ-16 ל-24 נבחרות החל משנת 2016, ליגת האלופות כוללת כעת 36 קבוצות במקום 32 ב"מודל השוויצרי", ומונדיאל 2026 יהיה הראשון שיכלול 48 מדינות. בנוסף, בקיץ 2025 תשיק פיפ"א מפעל חדש, מונדיאל הקבוצות עם 32 מועדונים, מה שהוביל את FIFPRO (ארגון שחקני הכדורגל העולמי) להגיש תביעה משפטית נגד פיפ"א.
וראן שיחק עשור בריאל מדריד (2011-2021) וזכה במדיה ארבע פעמים בליגת האלופות, בשלוש אליפויות ופעם אחת בגביע המלך. בקיץ 2021 הוא עבר למנצ'סטר יונייטד, והוסיף לרזומה העשיר שלו זכייה בגביע האנגלי ובגביע הליגה, אך גם סבל מפציעות רבות וארוכות - ובשלוש עונות באולד טראפורד הוא רשם רק 95 הופעות בכל המסגרות.
2 צפייה בגלריה
וראן
וראן
אחד הבלמים הכי טובים בדור האחרון. וראן
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
עם נבחרת צרפת הוא זכה במונדיאל 2018, וההופעה האחרונה שלו במדים הלאומיים הייתה ההפסד בגמר המונדיאל נגד ארגנטינה, בו שיחק 110 דקות. חודש וחצי לאחר מכן הוא פרש מהנבחרת, בגיל 29 בלבד, וב"לה פריזיאן" נטען כי הוא עשה זאת בין היתר בגלל הפציעות שמהן סבל בשנים האחרונות.
בשבוע שעבר כוכב מנצ'סטר סיטי רודרי אמר ש"אנחנו קרובים לזה" כשנשאל אם השחקנים ינקטו בשביתה בגלל עומס המשחקים, והשבוע הוא נפצע בברכו וסיים את העונה.