באופן טבעי, ולמרות שהוא שיחק בקושי חצי עונה, לאו מסי הוכרז הלילה (בין שני לשלישי) כאחד מ-34 המועמדים לזכייה בתואר ה-MVP של עונת 2024 ב-MLS.
מסי שיחק ב-18 מתוך 33 משחקים (54.5 אחוז) של אינטר מיאמי - שזכתה במגן האוהדים (התואר שמוענק לקבוצה שמסיימת ראשונה בעונה הסדירה - בעיקר בגלל פציעה שספג בקרסול ימין בגמר הקופה אמריקה, שהשביתה אותו למשך חודשיים וחצי. אבל מבחינה סטטיסטית הוא יותר מראוי לתואר השחקן המצטיין של הליגה.
4 צפייה בגלריה
מסי
מסי
17 שערים ו-15 בישולים ב-18 הופעות. מסי
(צילום: Joseph Maiorana-Imagn Images)
רק ארבעה שחקנים כבשו יותר מ-17 השערים של מסי ורק שני שחקנים סיפקו יותר מ-15 הבישולים של "הפרעוש" העונה. השחקנים שמובילים עליו בשתי הקטגוריות שיחקו בין שמונה ל-13 משחקים יותר ממנו.
אם הפרס היה מוענק לשחקן היעיל ביותר, מסי היה זוכה בו בלי תחרות. אבל הטענה הבולטת - והיחידה - שמסי לא צריך לזכות ב-MVP היא שהוא פשוט לא שיחק מספיק. אין ספק שכותרות בסגנון "מסי זכה ב-MVP של ה-MLS למרות ששיחק חצי עונה" לא יראו טוב עבור הליגה ללא ההקשר הנכון.
4 צפייה בגלריה
מסי
מסי
החמיץ יותר מדי משחקים? מסי
(צילום: Chris ARJOON / AFP)
"מסי החמיץ 15 משחקים העונה והקבוצה שלו השיגה יותר נקודות למשחק בלעדיו. אם אתה מצביע למסי ל-MVP, אתה לא אדם רציני", חרץ הפרשן סשה קליסטן, שחקן לשעבר ב-MLS ובנבחרת ארה"ב. "מסי הוא הגדול מכולם, אין ויכוח על כך. אבל הוא לא ה-MVP של ה-MLS ב-2024".
אכן, אינטר מיאמי הסתדרה היטב גם כששיחקה בלי מסי. יש לתת לה הרבה קרדיט על בניית אחד הסגל העמוק, אבל גם זה קשור למסי, שלאחר הגעתו חתמו בקבוצה גם לואיס סוארס, סרחיו בוסקטס וג'ורדי אלבה - שכולם שיתפו פעולה עם הארגנטינאי בברצלונה.
את העונה שעברה סיימה מיאמי במקום ה-27 מתוך 29 קבוצות, ואת העונה הנוכחית – העונה המלאה (אם אפשר לקרוא לה ככה) הראשונה של מסי בקבוצה - היא תסיים ראשונה, ואם תנצח את ניו אינגלנד רבולושן החלשה במחזור האחרון היא תשבור את שיא הנקודות לעונה (תגיע ל-74 נקודות).
4 צפייה בגלריה
מסי, סוארס ובוסקטס
מסי, סוארס ובוסקטס
הגיעו למיאמי בעקבות מסי. סוארס ובוסקטס
(צילום: Chris ARJOON / AFP)
למסי, כאמור, יש 17 שערים ו-15 בישולים - מעורב ישירות ב-32 שערים - ב-18 הופעות עבור אינטר מיאמי העונה, כשנותר משחק אחד. שלושה מתוך ארבעת הזוכים האחרונים בתואר ה-MVP האחרונים של ה-MLS היו מעורבים ישירות בפחות מ-32 שערים.
מי עוד יכול לזכות ב-MVP? אחד המועמדים הבולטים הוא כוכב האלופה קולומבוס קרו, קוצ'ו הרננדס, שגם הוא מעורב ישירות ב-32 שערים (19 שערים ו-13 בישולים), אך יש לציין שהוא החמיץ פנדל שהיה יכול להשוות את התוצאה בהפסד 3:2 למיאמי בראשית החודש (צמד למסי), בסיומו זכתה האחרונה במגן האוהדים. לדניס בואנגה יש 19 שערים ו-11 בישולים (מעורב ישירות ב-30 שערים) במדי לוס אנג'לס FC, אך קבוצתו מסתכלת מלמטה על היריבה העירונית לוס אנג'לס גלאקסי.
4 צפייה בגלריה
קוצ'ו הרננדס
קוצ'ו הרננדס
הכוכב של האלופה. קוצ'ו
(צילום: Trevor Ruszkowski-Imagn Images)
כריסטיאן בנטקה עשוי לזכות בנעל הזהב כשהוא כבר עם 23 שערים, אבל קבוצתו די.סי יונייטד נמצאת רק במקום השמיני במזרח למרות העונה הנהדרת שלו. שני השחקנים היחידים שהיו מעורבים ביותר שערים ממסי העונה הם לוצ'ו אקוסטה (33 ב-31 משחקים עבור סינסינטי שבמקום השלישי במזרח), ואוונדר (33 ב-27 משחקים עבור פורטלנד מהמקום התשיעי במערב). אקוסטה נבחר ל-MVP של העונה שעברה עם מעורבות ישירה ב-31 שערים. לסוארס, חברו הקרוב של מסי, גם כן יש קייס. הוא מוביל את הקבוצה עם 18 שערים, כששבעה מהם הגיעו בארבעה משחקים (שלושה צמדים) ללא מסי.
הרקולס גומז, עוד כוכב MLS לשעבר, תומך בהענקת תואר השחקן המצטיין של העונה למסי. "הקבוצה שלו זכתה במגן האוהדים, והיא תעשה היסטוריה", אמר גומז. "היא הולכת להיכנס לפלייאוף, ואם הוא יכול לשמור על הקצב הזה, זו עשויה להיות הקבוצה הטובה ביותר שראינו ב-MLS אי פעם. אני לא חושב שיש כאן ויכוח ".
מסי מרחם על הילדון אחרי שנתפס ע"י המאבטח
(באדיבות one)