עם כל הכבוד לניצחון של קולומביה על אורוגוואי (0:1) הלילה (בין רביעי לחמישי) בחצי גמר הקופה אמריקה, מירב הכותרות בעולם הופנו דווקא לתקרית המכוערת והאלימה בסיום המשחק בשארלוט.
רגע לאחר שריקת הסיום, החלו עימותים אלימים בין מחנות האוהדים ביציעים. רק שזה היה לצער כולם המתאבן, לאחר מכן היה זה דרווין נונייס, כוכב נבחרת אורוגוואי, שעלה ליציע בעצמו והכה אוהד של קולומביה שהקניט וקילל אותו. לאחר מכן נראה מחבק את בנו על כר הדשא כשהוא נסער.
2 צפייה בגלריה
קטטת אוהדים ביציעים
קטטת אוהדים ביציעים
קטטת אוהדים ביציעים
(צילום: wachukwu / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
2 צפייה בגלריה
נונייס מתעמת עם אוהדים ביציע
נונייס מתעמת עם אוהדים ביציע
נונייס מתעמת עם אוהדים ביציע
(צילום: EPA/BRIAN WESTERHOLT)
גם חוסה מריה חימנס, לואיס סוארס ורונלד אראוחו היו חלק מהעימות, שגרם לכוחות האבטחה והמשטרה להיכנס ליציע ולפזר את המהומה בעצמם. לשוטרים לקחו למעלה מ-10 דקות להרחיק את שחקני אורוגוואי מהיציע של אוהדי קולומביה.
חימנס הנסער הגיע לעמדת השידור של הרשמית של הקופה אמריקה וביקש להגיב לתמונות הקשות. "תן לי להגיד משהו לפני שינתקו אותנו כי הם לא יתנו לי לדבר למיקרופון", אמר. "הם לא רוצים שאני אגיד כלום על מה שקרה כאן, אבל זה אסון".
נונייס מחבק את בנו, לאחר המהומה
חימנס הוסיף: "נא להיזהר, המשפחות שלנו ביציעים. יש שם תינוקות קטנים שזה עתה נולדו. לא הייתה משטרה והיינו צריכים להגן על המשפחות שלנו. זו אשמתם של שניים או שלושה אנשים ששתו קצת יותר מדי ולא יודעים איך לשתות".
מאמן אורוגוואי, מרסלו ביילסה, נשאל על האירועים המבישים במסית העיתונאים וענה: "חשבתי שהתקרית נגמרה באיזשהו ויכוח על כר הדשא. כשראיתי את זה קורה, הלכתי לחדר ההלבשה. חשבתי שהם מודים לאוהדים על תמיכתם, אבל אז נודע לי שהיו לצערי כמה בעיות".
התאחדות הכדורגל של דרא"מ - הקונמבול - הוציאה הודיעה לאחר המשחק: "אנחנו מגנים בחריפות כל מעשה אלימות. העבודה שלנו מבוססת על האמונה שכדורגל מחבר ומאחד אותנו באמצעות ערכיו החיוביים".
לאמין ימאל: "הגשמתי את החלום של אמא שלי"
(באדיבות ONE)