נבחרת ספרד הגיעה אמש (שישי) למשחק החוץ בגאורגיה אחרי הפסד מפתיע לסקוטלנד (2:0) במסגרת מוקדמות היורו והפעם זה נגמר ב-1:7 מוחץ, שיהפוך לנקודת ציון היסטורית של ה"לה-רוחה" ובעיקר של הכוכב הצעיר שלה, שלא מפסיק לשבור שיאים - לאמין ימאל.
היהלום בן ה-16 (ו-57 יום ליתר דיוק), עלה להופעת בכורה במדים הלאומיים, כשנכנס כמחליף כבר בדקה ה-44 במקום דני אולמו (כשהתוצאה הייתה כבר 0:4) והפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בנבחרת הספרדית. אבל הטאלנט של ברצלונה לא עצר שם, ואף הגדיל לעשות והפך גם לכובש הצעיר ביותר בתולדות ספרד, כאשר התכבד בשער השביעי במשחק.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ספרד לאמין ימאל
שחקן נבחרת ספרד לאמין ימאל
לא יכול להוריד את החיוך. ימאל נגד גאורגיה
(REUTERS/Irakli Gedenidze)
"אני חי חלום", אמר הנער בסיום במשחק, עם חיוך שקשה מאוד להסתיר. "אני צריך להודות לחבריי לנבחרת ולמאמן על האמון, ולכל מי שעזר לי לאורך כל הדרך. אני מאוד מרוצה ושמח מההחלטה לשחק בספרד, אבל יש לנו דרך ארוכה לעשות בקמפיין הזה".
אגב, השיא ששבר ימאל הוא של שחקן ברצלונה אחר, גאבי, שערך את הופעת הבכורה שלו בגיל 17 ו-62 יום. גאבי גם היה הכובש הצעיר ביותר בתולדות הנבחרת, רק שהוא הבקיע את שערו הראשון בגיל 17 ו-304 יום.
3 צפייה בגלריה
"מופע הכדורגל שלנו"
"מופע הכדורגל שלנו"
"מופע הכדורגל שלנו"
(שער ה"מראקה")
אם לא די בכך שהנער שבר את שני השיאים הספרדים האלה, הוא הפך בן לילה גם למבקיע השלישי הכי צעיר בכל הזמנים בתולדות הכדורגל האירופי, והצעיר ביותר ב-117 השנים האחרונות, כאשר לפניו עשו זאת סם ג'ונסטון מצפון אירלנד ב-1882, ויוזף הורבאט מהונגריה ב-1906.
במראקה הספרדי חידדו את גודל האירוע כשהודיעו בכותרת הראשית – "זה מופע הכדורגל שלנו", והוסיפו: "בעוד שנים רבות מעכשיו, כשלאמין ימאל יסתכל אחורה על הקריירה שלו, לשנת 2023 יהיה מקום מיוחד".
לאמין ימאל זומן השבוע לראשונה לסגל נבחרת ספרד הבוגרת (שם נולד), זאת כדי להקדים את מרוקו (מולדת אביו) וגינאה המשוונית (מולדת אימו) ולמנוע מצב שילד הפלא מברצלונה יתפספס מבחינת הספרדים. הקיצוני הימני, היה כל כך טוב בפתיחת העונה, שלא היה בכלל ספק שהמקום שלו לצד הגדולים. והנה, כמו שפרע את השטרות במדי האלופה בליגה הספרדית, כך הוא עשה גם עכשיו עם שער בהופעת הבכורה הבינלאומית שלו.
3 צפייה בגלריה
   היסטורי
   היסטורי
היסטורי
( שער "ספורט" הספרדי)
את הופעת הבכורה שלו בברצלונה הוא עשה כבר בעונה שעברה, כשהיה בן 15, וגם אז הוא שבר שיא. העונה הוא כבר שחקן הרכב מהמניין, והספיק לספק מספר הופעות שהציתו את הדמיון. בקבוצה של צ'אבי (שאמר על ימאל שהוא מזכיר לו את מסי), כל-כך מודאגים מהאפשרות שיאבדו אותו, שכבר החלו לתכנן להאריך את חוזהו עד 2026, כשהדיווחים מדברים על סעיף שחרור שעומד על לא פחות ממיליארד אירו. הערב, הוא סיפק עוד הוכחה שהוא ככל הנראה אחד מכוכבי העתיד של הכדורגל הספרדי - והעולמי.