פרשת השחיתות של ברצלונה מסתעפת. לפני קצת פחות משבועיים דווח בספרד על דרמה גדולה, כאשר התביעה במדינה הגישה כתב אישום נגד ברצלונה בסעיפי שחיתות, מנהל לא תקין וזיוף מסמכים. היום (חמישי) הודיעה אופ"א כי תפתח בחקירה בעקבות אותן האשמות חמורות נגד המועדון הקטלאני.
לפי התקנות שהונהגו באופ"א החל מ-2007, הארגון המנהל את הכדורגל האירופי יכול להשעות מועדונים מהתחרויות שמתקיימות תחת חסותו למשך שנה במקרים בהם נקבע כי בוצע ניסיון להטיית משחקים. על-פי החשדות, בין השנים 2001-2018 בארסה שילמה כ-8 מיליון אירו לסגן נשיא איגוד השופטים לשעבר חוסה נגריירה.
2 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
פרשת השחיתות מסתעפת. שחקני ברצלונה חוגגים
(צילום: AFP)
תחילתה של פרשה לפני כחודש, אז נחשפה ברדיו 'סר קטלוניה' חקירה של רשויות המס כנגד החברה של נגריירה – דסניל 95. התשלומים המדוברים הגיעו בשתי פעימות שונות – כ-1.4 מיליון אירו בין 2016-2018, וכ-7 מיליון אירו בין 2001-2018.
יש לציין שעדיין לא פורסמו הוכחות בנוגע למשחקים שהוטו לטובת ברצלונה, או על שופטים ספציפיים שפעלו לטובת המועדון. לצד זאת, הקטלאנים מכחישים מכל וכל כי פעלו בצורה לא הגונה, כאשר התשלומים לטענתם הועברו לצורך דוחות על השופטים בספרד, אך לא למטרת השפעה על החלטותיהם במהלך משחקים של הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
צ'פרין
צ'פרין
ברצלונה תושעה לשנה מליגת האלופות. נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
(צילום: רויטרס)
שחקנה לשעבר של ברצלונה ג'רארד פיקה, ששימש עד לא מזמן כקפטן הקבוצה, הגן בריאיון לתכנית הרדיו RAC 1 על המועדון בו שיחק במשך 15 עונות. בלם העבר הכריז כי הוא מוכן "להכניס את ידו לתוך האש" על מנת להוכיח כי ההאשמות אינן נכונות. בנוסף, הוסיף פיקה כי אם אכן בברצלונה היו רוצים להשפיע על השופטים באמצעות הכסף ששולם, אז הם לא היו מדווחים על כך כפי שעשו.
יש לציין כי כבר בתחילת החודש פרסמה הקבוצה הודעה רשמית בה הבהירה כי נגריירה מסר לקבוצה דוחות שיפוט - דבר נהוג בספרד - וכי תתבע כל גוף תקשורת שיעליל עליה "עלילה נוספת", לדבריה. לצד זאת, בעקבות "דאגה עמוקה" שהביעו חלק מקבוצות הליגה הספרדית, הודיעו בברצלונה כי יחקרו בעצמם את המקרה.