השבוע בו יצאה לדרך ליגת האלופות במבנה החדש שלה, יוכל להירשם בדפי ההיסטוריה גם כשבוע בו הונחה התשתית למחאת השחקנים הגדולה נגד פיפ"א ואופ"א. יחד עם הליגה שהושקה במבנה החדש שלה ביום שלישי האחרון, החלונות הבינלאומיים, וגביע העולם למועדונים במהדורה החדשה (וכמובן, המאוד מורחבת), מספר המשחקים של מועדוני הצמרת והשחקנים הבכירים יגיע לכ-80. ומטבע הדברים, יש שחקנים שממש לא אוהבים את השינוי הזה.
"אני חושב שאנחנו קרובים מאוד ליום שנשבות", אמר רודרי, קשר מנצ'סטר סיטי ונבחרת ספרד, יממה לפני משחק ליגת האלופות נגד אינטר (0:0 בסיום), והצית את הדיון שרק חיכה להתעורר. "זו גם הדעה הרווחת בקרב השחקנים, ואם זה ימשיך כך, אני לא חושב תהיה לנו ברירה אחרת".
4 צפייה בגלריה
רודרי
רודרי
"אנחנו אלה שסובלים". רודרי במסיבת העיתונאים השבוע לקראת אינטר
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
"צריך להבין שזה משהו שמאוד מדאיג אותנו", המשיך השחקן. "אנחנו אלה שסובלים. שחקן אמור לשחק משהו בין 40 ל-50 משחקים אם רוצים שהוא יציג יכולת טובה, יותר מזה, פשוט ניפול מהרגליים. אבל השנה נצטרך לשחק משהו כמו 70 או 80 משחקים".

"לא שואלים את השחקנים"

מנג'ר מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, גיבה היום (שישי) את השחקן שלו במהלך מסיבת העיתונאים שקיים לקראת קרב הצמרת נגד ארסנל (ראשון, 18:30). "יותר ויותר קולות רבים מדברים על השחקנים", אמר הספרדי. "אני די בטוח שאם יש משהו שיכול להוביל לשינוי, הוא חייב לבוא מהשחקנים. הם היחידים שיכולים לשנות משהו. העסק שלנו יכול להיות בלי מנהלים, מנהלים ספורטיביים, תקשורת ובעלים, אבל בלי שחקנים אי אפשר לשחק. הם היחידים שיש להם את הכוח לעשות את זה".
4 צפייה בגלריה
אליסון בקר
אליסון בקר
"עבור האוהדים זה מדהים". אליסון
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
4 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
"בלי שחקנים אי אפשר לשחק". גווארדיולה
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)
"ברור שזה גם הופך אותי למאמן עסוק יותר", השיב כשנשאל האם התהליך משפיע גם עליו. "אבל אני בטוח שהם (המארגנים) עשו את זה כדי להתאים את המשחק (למציאות הכלכלית), כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר. אבל זו גם בדיוק הסיבה ששחקנים רבים בכל העולם, ולא רק רודרי, מתחילים לדבר. האם זה ישפיע? נצטרך לחכות ולראות".
אחד מתוך אותם שחקנים היה שוער ליברפול, אליסון בקר, שאמר לקראת המשחק נגד מילאן (1:3 לאנגלים בסיום): "עבור האוהדים, זה מדהים - יותר משחקים, יותר משחקים גדולים יותר. רק שאף אחד לא שואל את השחקנים מה הם חושבים על הדבר הזה". אגב, הברזילאי נמצא בספק למשחק של קבוצתו מחר (שבת, 17:00) נגד בורנמות', בשל פציעה שהוא סוחב עוד מהעונה שעברה.
מי שעוד נדרש לנושא השבוע היה מאמן הנבחרת עד גיל 21 של צרפת, תיירי הנרי, שהתייחס לפציעות החוזרות של ג'וד בלינגהאם. האנגלי בן ה-21 החסיר העונה שלושה מארבעת המשחקים של ריאל מדריד בליגה, ושותף השבוע במשך 80 דקות בניצחון 1:3 על שטוטגרט בליגת האלופות. "אני חושב שעבורנו, עבור CBS, זה פשוט יוצא מן הכלל", הסביר הנרי, שמשמש פרשן ברשת האמריקאית, "אבל יש אבל, כי אני הולך להיות מאמן. (מדובר ב)יותר מדי משחקים. כשחקן לשעבר, אני לא יודע איך החבר'ה האלה עושים את זה. בתור פרשן זה טוב לי. אבל כשחקן לשעבר וכמאמן, זה יותר מדי".

אינזאגי: "נצטרך להתסגל"

אבל לא כולם ממהרים להצטרף למחאה. "אנחנו יודעים למה יש כל כך הרבה משחקים", אמר השבוע מאמן אינטר, סימונה אינזאגי. "להתכונן למשחקים כאלה זה דבר מרגש עבור מאמן. אנחנו גם יודעים שהמשחקים האלה הם הסיבה שאנחנו מקבלים שכר טוב, אז נצטרך להסתגל".
4 צפייה בגלריה
תיירי הנרי
תיירי הנרי
"כמאמן לא הייתי אוהב את זה". הנרי
(צילום: Mike Lawrie/Getty Images)
בימים אלה פיפ"א עומדת בפני תביעה שהוגשה על ידי איגוד השחקנים (FIFPRO), שמייצג מעל ל-65 אלף שחקני כדורגל ברחבי עולם, בעקבות הפורמט החדש של גביע העולם למועדונים, שיכלול החל מהקיץ הקרוב לא פחות מ-32 קבוצות. אבל האם השביתה עליה מאיים רודרי אכן יכולה לצאת לפועל? עוד מוקדם לומר, אם כי מבנה הכדורגל האירופי, בו משחקים השחקנים בליגות שונות, תחת התאחדויות רבות, ומחויבים קודם כל למועדונים בהם הם חתומים, נראה שמדובר במהלך מאתגר מאוד.
"המארגנים חייבים להבין שזה חלק מהמוצר", סיכם הנרי בניסיון לדבר גם לרגש המסחרי של מקבלי ההחלטות בפיפ"א. "אם השחקנים הטובים ביותר נעדרים בגלל פציעות שיוצרים העומסים, או סתם מקבלים מנוחה במשחקים רשמיים בגלל שלוח המשחקים גדל - זה פוגע במוצר. אז כן, לנו ולצופים זה כיף, אבל אם הייתי מאמן, אני לא יודע אם הייתי אוהב את הדבר הזה".