0:2 ליובנטוס על ספציה
(באדיבות one)
עבור רוב אוהדי הכדורגל באירופה, אתמול (שלישי) היה יום חג. ליגת האלופות יצאה לדרך עם משחקים של כמה מהקבוצות הטובות בעולם, אך באופן מצער אחד מהם גם כלל אירוע אירוע מכוער.
במהלך הניצחון 1:2 של פ.ס.ז' על יובנטוס (צמד של קיליאן אמבפה), מספר של אוהדים איטלקיים נתפסו בעדשת המצלמה כשהם מצדיעים במועל יד, נוהמים, ועושים 'תנועות של קופים' אל עבר הקהל המקומי.
מחוות נאציות וגזעניות הן לא דבר כה נדיר במגרשי הכדורגל באירופה ב-2022. באפריל, אתלטיקו מדריד נענשה על התנהגות גזענית אחרי שאוהדיה הצדיעו במועל יד בזמן המשחק הראשון מול מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות. חודש לאחר מכן, שני אוהדי ברנלי נעצרו על ידי המשטרה לאחר שהעלו תמונה שלהם מבצעים את אותה מחווה מכוערת בזמן ההפסד של קבוצתם 1:0 לטוטנהאם.
3 צפייה בגלריה
אוהדי יובנטוס
אוהדי יובנטוס
הצדיעו במועל יד, נהמו, ועשו תנועות של קופים. אוהדי יובנטוס במשחק נגד פ.ס.ז'
(צילום: AFP)
נכון לעכשיו, עוד לא ידוע האם אופ"א מתכננת לחקור את האירוע מהמשחק אמש.

גאלטייה מאושר, אלגרי פחות

היה גם כדורגל אתמול בפארק דה פראנס. המארחים פתחו בסערה, כשכבר חמש דקות משריקת הפתיחה ניימאר הקפיץ כדור נפלא מעל לראשיהם של שחקני ההגנה של יובנטוס, ואמבאפה בעט מהאוויר. הצרפתי השלים צמד בדקה ה-22 עם עוד בעיטה בנגיעה מהאוויר, שבפעם ההיא מי שסיפק את הבישול הוא אשרף חכימי.
פ.ס.ז' הגיעו לעוד מספר הזדמנויות טובות ונראה היה שהיא בדרך לניצחון קליל, אבל שער בנגיחה של ווסטון מקני בדקה ה-53 צימק את התוצאה, ושינה את המומנטום. יובנטוס הייתה עדיפה עד לסיום, אך ג'אנלואיג'י דונארומה סיפק שתי הצלות ענק לנגיחות של דושאן ולאחוביץ' וארקדיוש מיליק, ושמר על הניצחון של הצרפתים.
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה חוגג
קיליאן אמבפה חוגג
צמד שערים בוולה. אמבפה חוגג
(צילום: AFP)
"יש לי תפקיד חדש בקבוצה", סיפר אמבאפה לאחר המשחק, "המאמן רוצה שאהיה האיש המרכזי בהתקפה, החוליה המחברת בין מסי וניימאר. אני מנסה להתאקלם כמה שיותר מהר לתפקיד הזה. הדבר החשוב הוא שניצחנו. שיחקנו טוב והייתה אווירה מדהימה".
"הייתה לנו מחצית ראשונה נהדרת עם רגעים גדולים", הוסיף כריסטוף גאלטייה, מאמנה של פ.ס.ז', "כבשנו שני שערים יפים ושיחקנו כקבוצה מלוכדת".
3 צפייה בגלריה
"היה לנו משחק טוב". אלגרי
"היה לנו משחק טוב". אלגרי
"היה לנו משחק טוב". אלגרי
(צילום: רויטרס)
מרקו וראטי, מנהיג הקישור של פ.ס.ז', נהנה לראות הצגה נוספת מבית הטריו של לאו מסי, ניימאר ואמבאפה: "זה תמיד תענוג לראות אותם משחקים, אפילו באימונים. אי אפשר להתרגל לזה. זאת המהות של הכדורגל, לראות מהלכים כאלה".
בצד המפסיד, מסימילאינו אלגרי, מאמנה של יובנטוס, דווקא לא התאכזב מההופעה של קבוצתו: "בסך הכל היה לנו משחק טוב, ברור שצריך להשתפר וברגע שנקבל חלק מהפצועים שלנו זה יעזור. נגד הקבוצות ברמה הזאת, הבעיה הכי גדולה היא כשאין לך את הכדור. ב-20 הדקות הראשונות פחדנו מדי, היינו צריכים להתכונן ולשחק בצורה אגרסיבית יותר".
ביום רביעי הבא (22:00), פ.ס.ז' תגיע לישראל למפגש מול מכבי חיפה בסמי עופר במסגרת המחזור השני של שלב הבתים. במקביל, יובנטוס תארח את בנפיקה ליסבון.