אחרי 8 שנים בתפקיד - גארת' סאות'גייט עוזב את תפקידו כמאמן נבחרת אנגליה. כך הודיעה היום (שלישי) ההתאחדות האנגלית. הנבחרת, שהגיעה ליורו 2024 כפייבוריטית הגדולה של סוכנויות ההימורים בזכות סגל אדיר, סיימה אותו שלשום (ראשון) עם הפסד לספרד בגמר בברלין.
נבחרת שלושת האריות ממש לא הרשימה בגרמניה, והצליחה להגיע לגמר גם הרבה הודות להגרלה נוחה ולהברקות אישיות של כוכביה. סאות'גייט ספג לא מעט ביקורת על כך וכעת, למרות שיש לו חוזה עד סוף 2024, החליט לסיים את תפקידו.
4 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
עוזב. סאות'גייט
(צילום:EPA/FRIEDEMANN VOGEL)
"כאנגלי גאה זה היה הכבוד הגדול בחיי לשחק עבור הנבחרת ולאמן אותה", אמר סאות'גייט בהודעה הרשמית. "הצטרפתי להתאחדות ב-2011 כדי לשפר את הכדורגל האנגלי. היתה לי הזכות לאמן 102 משחקים. הסגל שלקחנו לגרמניה היה מלאה בכישרונות צעירים והם יכולים לזכות בגביע שכולנו חלמנו עליו. אני גאה בהם ומקווה שיגיע מאמן שירצה לשפר את הכדורגל האנגלי ולחולל שינוי. יש לנו את האוהדים הטובים בעולם ולא אשכח אף פעם את התמיכה שלהם".
מי המועמדים להחליפו? כבר אתמול בורסת השמות געשה. לפי כתב "טלגרף" מאט לאו, מאמנה של ניוקאסל אדי האו הוא המועמד המוביל לתפקיד. האו בן ה-46 עמד על הקויים של ניוקאסל בשנתיים האחרונות, ואחרי שהחזיר אותה לליגת האלופות עם מקום שלישי בעונת 2022/23, בעונה החולפת סיים איתה במקום השביעי.
4 צפייה בגלריה
האו
האו
המאמן הבא של אנגליה? האו
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
בנוסף, בדיווח נטען כי ההתאחדות האנגלית שוקלת את מאמני צ'לסי לשעבר, מאוריסיו פוצ'טינו ותומאס טוכל. גם מאמן נבחרת אנגליה עד גיל 21 לי קרסלי נמצא במאבק על התפקיד.
אגב, מלך בריטניה צ'ארלס השלישי כתב לאחר הגמר מכתב לסאות'גייט, וקרא לקבוצה ולמאמנים לשמור על ראש מורם. כנשאל אתמול על עתידו, סאות'גייט אמר: "זה לא הזמן לקבל החלטה כזאת. אני צריך לדבר עם האנשים הנכונים, וזה לא יקרה כרגע".
4 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
גם אוהדי נבחרת אנגליה לא ממש רצו שימשיך
(צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
4 צפייה בגלריה
אנגליה - שוויץ
אנגליה - שוויץ
8 שנים מוצלחות בתפקיד. סאות'גייט
(צילום: Richard Pelham/Getty Images)
סאות'גייט מונה למאמן נבחרת אנגליה בספטמבר 2016, ועמד על הקווים שלה כבר ב-102 משחקים (64 ניצחונות, 20 תוצאות תיקו ו-18 הפסדים). הוא הוביל את נבחרת אנגליה לחצי הגמר במונדיאל 2018, גמר ביורו 2020, רבע גמר במונדיאל 2022 וכאמור בגמר יורו 2024.
ספרד אלופת אירופה: התגובות והציוצים ברשת
(באדיבות one)