ההתאחדות האנגלית הודיעה כי פתחה בחקירה נגד אלחנדרו גרנאצ'ו, שחקנה של מנצ'סטר יונייטד, בעקבות ציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר שלו לאחר ה-0:1 הדרמטי של קבוצתו על קופנהאגן ביום שלישי האחרון בליגת האלופות.
הארגנטינאי פרסם שני אימוג'ים של גורילה לצד תמונה של שוער יונייטד, אנדרה אוננה, לאחר שהאחרון חגג את הדיפת הפנדל הדרמטית בדקה ה-97 במשחק. גראנצ'ו אמנם מחק את הפוסט לאחר מכן, אבל את ההתאחדות זה הרבה פחות הצחיק. היא החליטה לחקור את המקרה בחשד כי הפוסט מכיל מסרים גזעניים.
2 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
הסתבך. גראנצ'ו
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
יש לציין כי גרנאצ'ו מחק את הציוץ רק לאחר שהרשת געשה וסערה, ועשרות גולשים טענות לגזענות. מי שיצא להגנתו של גרנאצ'ו היה דווקא אוננה, שפרסם סטורי שבו כתב: "אנשים לא יכולים לבחור עבורי ממה להיעלב. אני יודע בדיוק למה אלחנדרו התכוון: כוח ועוצמה. לא צריך להמשיך לחקור".
גרנאצ'ו עלול לעמוד בפני השעיה אם אכן יימצא אשם על-ידי ההתאחדות האנגלית. ב-2019, למשל, קשר מנצ'סטר סיטי דאז ברנרדו סילבה הורחק למשחק אחד ונקנס ב-50 אלף ליש"ט לאחר שהשווה את חברו לקבוצה בנג'מין מנדי לדמות מצוירת שצבועה כולה בשחור.
2 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
לא התרגש. אוננה
(צילום: Jan Kruger/Getty Images)
כעבור שנתיים חלוץ מנצ'סטר יונייטד, אדינסון קבאני, הורחק משלושה משחקים ונקנס ב-100 אלף ליש"ט על פוסט שהכיל מונח ספרדי שיכול היה להתפרש כגזעני בבריטניה.