אחרי פגרת המונדיאל, הליגה הספרדית שבה אמש (חמישי) לפעילות עם פתיחת המחזור ה-15. בצרפת הסתיים אתמול המחזור ה-16.

ספרד

אתלטיקו מדריד - אלצ'ה 0:2 | זה לא היה קל, אך המארחת גברה על הקבוצה מהמקום האחרון וקטעה רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון. אנטואן גריזמן, שהופיע הערב עם שיער ורוד, המשיך את היכולת המצוינת שהציג במדי צרפת במונדיאל ובישל לז'ואאו פליקס (56) ואלברו מוראטה (74). גונסאלו ורדו הורחק והשאיר את האורחת בעשרה שחקנים (45) אך אתלטיקו התקשתה, ודווקא אחרי שמריו הרמוסו ספג צהוב שני (53), היא הצליחה להשתחרר. האורחת סיימה את המשחק בתשעה שחקנים אחרי שדומינגוס קינה הורחק בדקה ה-90. אתלטיקו במקום השלישי לפחות עד מחר (17:15), אז תארח ריאל סוסיאדד את אסאסונה.
3 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן ז'ואאו פליקס
אנטואן גריזמן ז'ואאו פליקס
ניצחו את האחרונה בטבלה. גריזמן ופליקס
(צילום: EPA)
בטיס - אתלטיק בילבאו 0:0 | קרב הצמרת הבטיח הרבה, אך קיים מעט. שתי הקבוצות סיימו את החלק הראשון של העונה במומנטום הפוך - בטיס מהמקום החמישי עם שני ניצחונות בשמונת משחקי הליגה האחרונים שלה לפני היציאה לפגרת המונדיאל, בעוד הבאסקים סיימו את שלושת המשחקים האחרונים לפני אליפות העולם עם שתי ניצחונות שהעניקו לה את המקום הרביעי. הפעם האחרונה בה האורחת ניצחה באצטדיון שבסביליה הייתה בדצמבר 2017, ומאז אף קבוצת חוץ לא ניצחה אחת את השנייה במפגשים בין המועדונים. בילבאו רשמה יותר איומים לשער, עשרה לעומת תשעה של בטיס, אך אף אחד מהם לא היה למסגרת. בלם המארחת לואיס פליפה הורחק בדקה האחרונה של תוספת הזמן והתעמת עם אנשי הספסל של בילבאו בדרך לחדר ההלבשה.
3 צפייה בגלריה
איניאקי וויליאמס נביל פקיר
איניאקי וויליאמס נביל פקיר
הסתיים בחלוקת נקודות. איניאקי וויליאמס ונביל פקיר
(צילום: AFP)
במשחק נוסף: ג'ירונה - ראיו וייקאנו 2:2

צרפת

מארסיי - טולוז 1:6 | ללא רואיס, אמין חאריט ומטאו גונדוזי, אך עם אריק באיי שחזר מפציעה, מארסיי דרסה את האורחת בזכות תצוגה קבוצתית אדירה ועלו למקום השלישי המוביל לליגת האלופות בעונה הבאה. זה הניצחון השביעי ברציפות על הסגולים. ולנטין רונגייר (13), עצמי של רסמוס ניקולייסן (41), סיאד קולסיאניץ' (51), דימטרי פאייה (62), צ'נגיז אונדר (פנדל, 80) ונונו טאבארס (82) כבשו עבור מארסיי. המגן הימני גונת'ן קלאוס רשם שני בישולים והוא כבר עם שבעה כאלה העונה. ברנקו ואן דן בומן צימק בפנדל (66).
3 צפייה בגלריה
שחקני מארסיי חוגגים
שחקני מארסיי חוגגים
חזרו טוב מהפגרה. שחקני מארסיי חוגגים
(צילום: AFP)
ניס - לאנס 0:0 | אחרי שרשמה חמישה ניצחונות רצופים לפני היציאה לפגרה ותקעה יתד במקום השני בטבלת הליגה הצרפתית מיד אחרי פריז סן ז'רמן, לאנס נעצרה מול ניס עם 0:0 בסיומו של משחק שקול. ניס לא הפסידה לאורחת במשחק ביתי מאז 2006, וללא הפסד בליגה מאז ה-2:1 לפ.ס.ז' בתחילת אוקטובר, אך רק במקום התשיעי.
במשחקים נוספים: לוריין - מונפלייה 2:0 ריימס - ראן 1:3
פורסם לראשונה: 22:15, 29.12.22