מנצ'סטר סיטי תעלה למשחק העונה מחר (רביעי, 21:45) מול ארסנל ותנסה להשאיר את כל הבעיות בצד, והפעם נראה שהבעיות הללו עלולות להכניס אותה לצרות גדולות.
בשבוע שעבר פורסם כי סיטי עברה על יותר ממאה חוקים פיננסיים של הפרמייר-ליג, מדובר בחקירה שארכה לא פחות מארבע שנים ונראה שיש קייס חזק נגדה הפעם. ב-2020, היא הורחקה מהמפעלים האירופיים ע"י אופ"א בגין עבירות דומות, אבל זוכתה בסופו של דבר. הפעם נראה שבאנגליה עשו עבודה מעט יותר יסודית, ובידי הפרמייר-ליג יש מספיק חומר כדי להרשיע אותה. מדובר בעיקר בדיווחים שקריים של הכנסות לעומת הוצאות, כדי לעמוד בחוקי הפייר-פליי. ואם זה נשמע מוכר אז זה בגלל שיובנטוס ספגה עונש של הפחתת 15 נקודות ממאזנה בליגת האיטלקית בשל הרשעה במקרה דומה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי
שחקני מנצ'סטר סיטי
שחקני מנצ'סטר סיטי. הקבוצה עלולה לספוג עונש קשה
(צילום: גטי אימג'ס)
"אלה ההאשמות החמורה בתולדות הפרמייר-ליג", פירשן ג'יימס גרג מה- BBC, "כזה פורסם, כולם ידעו שזה יעורר מהומה. הפרמייר-ליג רצתה להעביר מסר שאף אחד לא יכול להתחמק מעבירות כאלה. זה הולך להיות קרב ארוך, מנצ'סטר סיטי צריכה להיות מודאגת".
מיגל דילייני מה"אינדיפנדט" הבריטי הוסיף: "זאת הפרשה הכי גדולה בתולדות הפרמייר-ליג, אפילו יותר מהסופר-ליג (שהקבוצות הגדולות באנגליה הודיעו שהן מצטרפות אליה, ואז התחרטו). יש זעם גדול בעקבות מה שנחשף, ויכול להיות שיהיו עונשים קשים". אלברו רומאו מ"טוק-ספורט" היה נחרץ יותר: "נראה שהפרמייר-ליג לא הסתפקה במה שהוכרע ב-CAS והלכה על קו משלה. מה שלא יהיה, המוניטין של סיטי נפגע, כל הישג שלה מעכשיו ילווה בכוכבית שהיא תחת חקירה". באנגליה מדווחים כי העונשים עשויים להיות קשים ביותר: הפחתת נקודות, הורדת ליגה ואפילו ביטול תארי האליפות בהם זכתה סיטי.
המנג'ר פפ גווארדיולה הוא גם הפנים של המועדון, והוא עלה להתקפה בשבוע שעבר: "המועדון הוכיח מול אופ"א שהוא זכאי, למה שלא אחשוב כך גם עכשיו? אין עדיין הרשעה. אני משוכנע המועדון זכאי וסומך על האנשים שלנו. כבר סימנו אותנו למרות שאין הרשעה".
3 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה. עצבני
(צילום: גטי אימג'ס)
ההתקפות של פפ הגיעו לשיאן אחרי הניצחון על אסטון וילה ביום ראשון, הוא נשאל על האפשרות שסיטי תאבד את התארים בהם זכתה ותשובתו הגיעה עד סטיבן ג'רארד: "אלה הרגעים שלנו ואף אחד לא ייקח אותם מאיתנו. לא משנה מה ההחלטה תהיה, אני יודע כמה השקענו והתאמצנו בשביל לזכות בתארים האלה והם יישארו שלנו. אולי אנחנו אשמים גם בהחלקה של סטיבן ג'רארד מול צ'לסי ב-2014? אני כבר לא יודע".
ההערה המיותרת כלפי הקפטן האגדי של ליברפול עוררה כעס גדול באנגליה, ופפ נאלץ להתנצל על כך היום במסיבת העיתונאים לקראת ארסנל: "אני מצטער על הדברים שאמרתי, דיברתי איתו באופן אישי והתנצלתי, אבל אני חייב לו גם התנצלות פומבית. הוא יודע כמה אני מעריך אותו ואת הקריירה שעשה".
3 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
נאלץ להתנצל. גווארדיולה
(צילום: גטי אימג'ס)
האמירות של גווארדיולה עשויות לרמוז על הלחץ הגדול שיש במנצ'סטר סיטי מההשלכות הצפויות עקב החקירה של הפרמייר-ליג, כאשר נראה שהפעם זה רציני יותר מהחקירה של אופ"א ב-2020. האם פפ גווארדיולה, שנחשב לאחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה, יידע להתמודד עם המשבר הזה? מחר נגלה חלק מהתשובה.