התרגשו? הבכורה של לבנדובסקי נגמרה בתיקו
(באדיבות ONE)
הפרויקט המסקרן של צ'אבי בברצלונה נראה, לפחות על פי המשחק הראשון, רחוק מהכתרים שהכתירו לו. בארסה פתחה אתמול (שבת) את עונת 2022/23 בליגה הספרדית ב-0:0 מאכזב בקאמפ נואו מול ראיו וייקאנו ונראתה אנמית מאוד בחלק הקדמי.
ארבעה משחקני הרכש הנוצצים של צ'אבי בקיץ עלו על כר הדשא - ואכזבו. רוברט לבנדובסקי, ראפיניה ואנדראס כריסטנסן פתחו, פרנק קסייה שולב כמחליף, אבל אף אחד מהם לא הצליח למצוא את הרשת.
5 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
ספג את מרבית האש. לבנדובסקי
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
"היה לנו קשה יותר מהרגיל ליצור מצבים". צ'אבי
(צילום: gettyimages)

"מבין את האכזבה, הציפיות ממש גבוהות"

"כבר אמרתי שאנחנו צריכים עוד להתחזק", הפתיע בסיום צ'אבי. "יש לנו זמן עד ה-31 באוגוסט, אבל אני לא רוצה להשתמש בזה כתירוץ. אני מבין את האכזבה, הציפיות ממש גבוהות. נצטרך לנתח את המשחק, להשתפר ולהמשיך להאמין במודל שלנו".
צ'אבי הוסיף: "ראיו התגוננה טוב. היה לנו קשה יותר מהרגיל ליצור מצבים. זה חבל כי רצינו להראות לאוהדים שאנחנו בדרך טובה. זה מאכזב, אבל אנחנו מבקשים סבלנות".
5 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
לבנדובסקי אחרי עוד החמצה
(צילום: AP)
בכל מקרה, גם המאמן יודע שכדי שברצלונה תתחזק היא חייבת לשחרר שחקנים. פרנקי דה יונג, למשל, שמבוקש על-ידי צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד. אתמול הוא דווקא היה מנקודות האור של הקבוצה, כשעלה לשחק במחצית השנייה. "הוא שחקן חשוב בסגל", הבהיר צ'אבי. "ואמרתי את זה הרבה פעמים. אני לא יודע מה עוד הולך לקרות בשוק ההעברות, אבל אם הוא יישאר - הוא יהיה שחקן חשוב אצלנו".

"הליגה עוד ארוכה"

מי שספג ביקורת היה רוברט לבנדובסקי, שהגיע הקיץ מבאיירן מינכן תמורת 45 מיליון אירו ולא נראה חד. הכותרת של "המארקה" אף הופנתה ישר אליו, בסוג של עקיצה: "ברוך הבא, לבנדובסקי".
5 צפייה בגלריה
ראפיניה
ראפיניה
לא היום של בארסה. ראפיניה
(צילום: AFP)
צ'אבי דווקא פרגן לו: "אני מרוצה, כי הוא עבד עבור הקבוצה ונתן יד ללחץ הגבוה. היינו צריכים יותר אפקטיביות, זו הייתה הבעיה העיקרית. אני ממש שמח שיש לנו אותו בהרכב, הוא עוזר לקבוצה. אנחנו צריכים להמשיך, להאמין בתהליך. זה עניין של זמן עד שהוא יבקיע".
אריק גרסיה המשיך באותו הקו של מאמנו: "אנחנו הגענו מקדם עונה נהדר וחייבים להמשיך ולהשתפר. כמובן שאנחנו לא מרוצים מהתוצאה. אתה לא יכול להיות שמח אם אתה לא מנצח. יש מקום לשיפור". רונלד אראוחו סיכם: "לא הצלחנו להשיג שלוש נקודות, אבל הליגה עוד ארוכה".
"בכורה מרה": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"טעות מגוחכת": שער ה"מארקה"
5 צפייה בגלריה
"זה רק התחיל": שער ה"ספורט"
"זה רק התחיל": שער ה"ספורט"
"זה רק התחיל": שער ה"ספורט"
כלי התקשורת במדריד ובקטאלוניה כמובן ביקרו את היכולת של הקבוצה. "טעות מגוחכת", הייתה הכותרת בשער "המארקה". ה"מונדו דפורטיבו" בחר ב"בכורה מרה" ואילו "ספורט" שם את תמונתו של לבנדובסקי ההמום וכתב: "זה רק התחיל". ב"אס" תיארו את המשחק וטענו, בין השאר כי מדובר ב"פיאסקו בבכורה", ושאלו: "לאיפה נעלם לבנדובסקי?".
ויש גם כמה נתונים שמראים עד כמה הבכורה של ברצלונה הייתה מאכזבת. ראיו הפכה ליריבה הראשונה של בארסה מזה 30 שנים ששומרת על רשת נקייה בשני משחקים רצופים בקאמפ נואו. למי ששכח, היא ניצחה שם 0:1 בעונה שעברה. לאחר שלא כבשו בשני המשחקים האחרונים של העונה שעברה, הקטאלנים לא הצליחו לכבוש משחק שלישי ברצף - לראשונה מזה 19 שנים.
ויש גם כאב ראש נוסף לצ'אבי. ממש לפני סיום המשחק הורחק סרחיו בוסקטס בצהוב שני כאשר פגע ברדאמל פלקאו ולא ישחק מול ריאל סוסיאדד במחזור הבא. בנוסף, שני שחקנים סיימו את חלקם במשחק עם פציעה: פדרי במפשעה ועוסמאן דמבלה בהאמסטרינג.
  • השערים, החגיגות, הדרמות - כל תקצירי הליגה הספרדית פה אצלנו ב-ynet.