ביום שלישי שעבר רשם ז'ואאו פליקס ערב מוצלח. הוא שבר בצורת של 11 משחקים עם שער ניצחון ב-1:2 הביתי של ברצלונה על פורטו בליגת האלופות, שהציב את קבוצתו בראש בית 8 והפיג את החששות מהדחה מוקדמת נוספת מהמפעל היוקרתי ביותר. כשחגג את השער, הוא נישק את הסמל של ברצלונה שהיה על חזהו לא פחות מ-16 פעמים. חמישה ימים לאחר מכן, פליקס יארח הערב (ראשון, 22:00) את הקבוצה לה הוא עדיין שייך, אתלטיקו מדריד, ויקווה לעזור לאלופת ספרד להימנע מהפסד שירגיש קצת כמו הדחה, אפילו בשלב מוקדם זה של העונה. "אם הוא ינשק את התג הפעם", אמר נשיא אתלטיקו אנריקה סרזו, "זה בגלל שהוא מרגיש בברצלונה".
אחרי ארבע עונות מתסכלות באתלטיקו - שרכשה אותו מבנפיקה ליסבון בקיץ 2019 עבור 127 מיליון אירו - כולל חצי עונת השאלה נוראית בצ'לסי בתחילת 2023, ביום האחרון של חלון העברות הקיץ עזב פליקס את הקולצ'ונרוס והצטרף לברצלונה בהשאלה לשנה. ביולי, עוד לפני המעבר, הכריז הפורטוגלי בן ה-23: "החלום שלי הוא לשחק בברצלונה, היא תמיד הייתה הבחירה הראשונה שלי".
2 צפייה בגלריה
שחקן בברצלונה ז'ואאו פליקס
שחקן בברצלונה ז'ואאו פליקס
לא התחבר לאתלטיקו. פליקס
(REUTERS/Pedro Nunes)
מאבדת גובה: רק 1:1 לברצלונה מול ראיו
(צילום: באדיבות ONE)
זו הייתה אמירה שהכעיסה כמובן את האוהדים, וזה היה חלק מהעניין. פליקס היה נואש לעזוב, וחיפש מקום שיתאים לסגנון שלו, מקום שבו הוא יוכל להיות מאושר. הבעיה היא שלהגיע לשם זה דבר אחד, ולהישאר זה דבר אחר. לברצלונה, ששקועה בבעיות כלכליות, אין סעיף רכישה בחוזה של פליקס, וזה לא יהיה לה פשוט להפוך אותו לשחקן שלה. מאמנה של אתלטיקו דייגו סימאונה אמר שהוא מקווה שפליקס יצליח: כך או שמחיר המכירה שלו יהיה גבוה יותר או שהוא יחזור שחקן טוב יותר. אף אחד לא מטיל ספק בכך שסימאונה מעדיף את האפשרות הראשונה, למרות שככל שהרמה של פליקס תהיה גבוהה יותר העונה, כך פוחת הסיכוי שברצלונה תוכל להרשות לעצמה אותו.
חוץ מזה, רבים חשדו שדבריו של סימאונה לא היו כנים לחלוטין; היה מתח בינו לפליקס, תחושה שזה הפך לאישי. לא רק עם המאמן, אלא גם עם כמה חברים לקבוצה. כולם ידעו שזה לא יכול להימשך. סימאונה דיבר על כך שפליקס לא תופס את "הבלעדיות" של אתלטיקו; פליקס הבהיר שבברצלונה הכדורגל שונה. ובכן, עד כה העונה הוא באמת שונה: הוא פחות טוב. לשתי הקבוצות יש מספק נקודות זהה (31), אבל לאתלטיקו יש משחק חסר, היא כבשה יותר שערים (30 לעומת 27), ניצחה ב-18 משחקי בית רצופים ומציגה מועמדות יותר ויותר משכנעת לתואר; ברצלונה, לעומת זאת, נאחזת בשלה עם אחיזה שנראית מתרופפת.
באשר לפליקס, הוא כבש שלוש פעמים בליגת האלופות, אך יש לו רק שער אחד בליגה. משחקיו הראשונים בקבוצה היו נהדרים, הוא שיחק כמו אדם משוחרר, כזה שסוף סוף מצא את מקומו - ואוהדי ברצלונה יכלו לדבר על כך שחילצו אותו. גם כעת הוא עדיין מציג הצצות לשחקן שהוא יכול להיות, רצון להראות את זה לברצלונה ולהזכיר לאתלטיקו את מה שהם יכלו להכיל. אבל המומנטום הזה הואט וברצלונה כאמור מתקשה לשכנע. התוצאות שלה למעשה טובות יותר מההופעות.
2 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן ז'ואאו פליקס
אנטואן גריזמן ז'ואאו פליקס
זה הפך לאישי. גריזמן ופליקס
(צילום: EPA)
כשנשאל לגבי פליקס, קפטן אתלטיקו מדריד אנטואן גריזמן אמר: "כשאתה מגיע לכאן, אתה יודע פחות או יותר איך המאמן, איך הקבוצה, או שאתה מסתגל או שזה לא עובד. היו רגעים שבהם ז'ואאו הצליח מאוד, שבהם הוא עבד טוב, אבל אתה צריך להיות עקבי ואולי הוא התעייף, ולכן הוא דחף לעזוב, והמועדון עשה מאמץ למצוא לו קבוצה". פליקס הגיב: "אני לא מסכים. יש לו את הדעה שלו ואני לא מתכוון להגיב. יש דברים שלא הלכו טוב אבל זו לא רק אשמתו של אדם אחד".
המשחק הערב מעניק הזדמנות לכל צד להיות הצודק. ככל שאתלטיקו תשחק טוב יותר בלי פליקס, כך זה היה יותר הוא, וככל שפליקס ישחק טוב יותר ללא אתלטיקו, כך זה היה יותר היא. האמת היא כמובן איפשהו באמצע. כך או כך, כנראה שעדיף להם בנפרד.