העובדה כי המונדיאל הקרוב יערך בקטאר מצערת חובבי כדורגל רבים, וזה לא סתם. רשת AP פרסמה היום (חמישי) שקווין צ'אלקר, קצין CIA לשעבר, ריגל אחר יריבותיה של קטאר בניסיון לארח את המונדיאל הקרוב כדי לעזור למדינה הערבית הקטנה להנחית אצלה את הטורניר הגדול בעולם. צ'אלקר נמצא כעת תחת חקירה של ה-FBI לאחר שמסמכים חדשים שהושגו מראים שהוא הציע שירותים חשאיים שחרגו מגבולות החוק כדי לנסות להשפיע על מדיניות ארה"ב להצביע עבור קטאר.
חקירת ה-FBI שנמשכת מספר חודשים מתמקדת בשאלה האם עבודתו של קווין צ'אלקר עבור קטאר הפרה חוקים הקשורים למתן לובי לזרים, מעקב וייצוא טכנולוגיות רגישות וכלי מסחר, אמרו שני אנשים בעלי ידע על החקירה שביקשו אנונימיות מכיוון שלא היו מורשים לדון בה.
1 צפייה בגלריה
המונדיאל הקרוב ממשיך לספק כותרות בעייתיות
המונדיאל הקרוב ממשיך לספק כותרות בעייתיות
המונדיאל הקרוב ממשיך לספק כותרות בעייתיות
(צילום: רויטרס )
מטרתו של צ'אלקר, כך גילתה AP, הייתה לשבח את תדמיתה של קטאר בקרב מקבלי החלטות אמריקנים תוך פגיעה באמינות המבקרים שהאשימו את המלוכה מהמפרץ הפרסי במימון טרוריסטים ועוולות נוספים. החוקרים הפדרליים התמקדו בשנים האחרונות בבדיקה גוברת במאמצי ההשפעה של קטאר, כולל אלה שבהם מעורבים לכאורה גורמי ביטחון לאומי אמריקנים לשעבר.
צ'אלקר והחברה שלו - Global Risk Advisors (GRA) - ניסו לעזור לקטאר לארח את גביע העולם ב-2022 בעזרת ריגול אחר פקידי כדורגל במדינות יריבות. זה כלל "מלכודת דבש" בפייסבוק (שימוש באישה כדי להתקרב למטרה), הצבת מתחזה לצלם עיתונות כדי לעקוב אחר הצעתה של מדינה אחת, ולאחר הכרזת ההחלטה ב-2010, ניסו גם לגרום לבכיר בכדורגל הגרמני לרכך את הביקורת שלו על קטאר.