המאמנת סרינה ויחמן הובילה את מולדתה הונלנד לזכייה ביורו הנשים ב-2017, ושנתיים לאחר מכן לגמר המונדיאל, שם נכנעה לארה"ב. בשנה שעברה היא הובילה את אנגליה לזכייה ביורו הביתי, והיום (רביעי) לגמר המונדיאל, זאת לאחר 1:3 על אחת מצמד המאחרות אוסטרליה. ביום ראשון (13:00) תפגוש אנגליה את ספרד בקרב על התואר, ו-ויחמן - שהפכה למאמנת הראשונה אי פעם שמובילה שתי נבחרות שונות לגמר מונדיאל הנשים - תקווה לסיום שמח יותר עבורה הפעם.
עוד במונדיאל הנשים 2023
75,784 אוהדים ואוהדות מילאו את האצטדיון בסידני - שייארח גם הגמר הגדול - כשרובם המוחלט כמובן עם הצהוב-ירוק האוסטרלי. אבל אלופת אירופה הייתה זו ששלטה בפתיחה, ובדקה ה-36 עלתה ליתרון משער של קשרית מנצ'סטר יונייטד אלה טון.
4 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות
שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות
גמר מונדיאל ראשון אי פעם עבור אנגליה
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
4 צפייה בגלריה
סם קר
סם קר
השער הנהדר שלה לא הספיק. קר
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
4 צפייה בגלריה
סרינה ויחמן והקפטנית מילי ברייט
סרינה ויחמן והקפטנית מילי ברייט
המאמנת הראשונה אי פעם שמובילה שתי נבחרות שונות לגמר. ויחמן והקפטנית מילי ברייט
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
פתיחת המחצית השנייה הייתה מאוזנת יותר, אך אוסטרליה התקשתה לייצר מצבים מסוכנים עד שבדקה ה-63 הייתה זו חלוצת צ'לסי סם קר - הכוכבת הגדולה ביותר של המתילדות שהיום עלתה בהרכב לראשונה בטורניר אחרי שהתאוששה מהפציעה שספגה לפני משחק הפתיחה - שאיזנה את התוצאה בתום מבצע אישי נהדר ובעיטה אדירה.
אבל השוויון הזה החזיק שמונה דקות בלבד, עד שלורן המפ ניצלה טעות בהגנה כדי לכבוש את שערה השלישי בטורניר. האוסטרלית לחצו עם כל מה שיש להן וכתוצאה מכך ההגנה נותרה חשופה, מה שאפשר להמפ לבשל לחלוצה החדשה של ארסנל אלסיה רוסו את השער השלישי שלה בטורניר, שקבע את תוצאת המשחק.
4 צפייה בגלריה
לורן המפ
לורן המפ
שער ובישול. המפ
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
החגיגות באנגליה אחרי השער של המפ
אנגליה, שבשני המונדיאלים הקודמים נעצרה בחצי הגמר, עלתה לגמר הראשון בתולדותיה. המפגש בינה לספרד יהיה הגמר הראשון על טהרת אירופה לראשונה מאז 2003, אז ניצחה גרמניה את שבדיה. היא תקבל בחזרה את הכוכבת הצעירה לורן ג'יימס, שהייתה מושעית בשני המשחקים האחרונים זכר לדריכה שלה על מישל אלוזייה בשמינית הגמר נגד ניגריה.
אוסטרליה, שרשמה בטורניר הביתי את הישג השיא שלה בתולדות גביע העולם, תנסה לסיים אותו עם מדליית הארד, כשביום שבת (11:00) היא תפגוש את שבדיה בקרב על המקום השלישי.