אחרי כל הקדימונים והטיזרים של הימים האחרונים, הערב (רביעי) סוף סוף שודר החלק הראשון מהריאיון של כריסטיאנו רונאלדו אצל פירס מורגן. הכוכב הפורטוגלי של מנצ'סטר יונייטד התפוצץ אחרי פתיחת עונה מתסכלת מאוד באולד טראפורד ודיבר נגד המאמן אריק טן האח, האחים גלייזר ועוד רבים.
בתחילת הריאיון נשאל רונאלדו על ידי מורגן מדוע בחר לקיים אותו וענה: "כי אני חושב שזה הזמן להגיד משהו ובגלל שאני מחבב אותך". על אוהדי מנצ'סטר יונייטד אמר הפורטוגלי: "אני תמיד אגיד רק דברים טובים על האוהדים, הם הכי חשובים בכדורגל. אתה משחק בשבילם, הם תמיד לצידי ואני מרגיש שבכל פעם שאני הולך ברחוב, האוהדים מגיעים אליי ומעריכים את מה שאני עושה. האוהדים הם הכול בשבילי".
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
שפך הרבה תסכול. רונאלדו
(צילום: רויטרס)
על כך שהיה קרוב להצטרף למנצ'סטר סיטי אמר רונאלדו: "בכנות זה היה קרוב. זה משהו שדיברו עליו רבות ולפני שבועיים גווארדיולה אמר שהם ניסו להחתים אותי. אבל כמו שאתה יודע, ההיסטוריה שלי היא עם מנצ'סטר יונייטד. הלב שלי, הרגשות שלי, מה שעשיתי לפני כן, כל זה עשה את ההבדל וגם סר אלכס פרגוסון. הלב דיבר בקול רם מבחינתי באותו רגע. דיברתי עם אלכס פרגוסון. הוא אמר לי שזה בלתי אפשרי שאצטרף למנצ'סטר סיטי ואני אמרתי לו: כן בוס. אז קיבלתי את ההחלטה שהייתה טובה".
הפורטוגלי דיבר על התחושות לפני הבכורה המחודשת ביונייטד: "הרגשה מדהימה, לא רק לפני המשחק. הרגשתי את זה לפני כן, בשבוע שלפני, כאילו העולם השתנה. כל העולם דיבר עליי, כריסטיאנו חזר הביתה, הוא שוב במקום אליו הוא שייך. זה היה רגע מיוחד. אף אחד לא ציפה שאחזור ליונייטד והכול השתנה ב-72 שעות. יונייטד הפתיעה את כולם, אפילו אותי. כשחתמתי ביונייטד חשבתי שהכול השתנה כי עברו 13 שנה מאז שעזבתי. הייתי בריאל מדריד במשך תשע שנים ועוד שלוש ביונטוס ואז כשחזרתי חשבתי שהכול יהיה שונה, התשתיות והכול. הופתעתי לרעה כי הכול היה אותו הדבר ואולה גונאר סולשיאר פוטר, מייקל קאריק מונה לשני משחקים והכול קרה מהר. חוסר היציבות הפתיע אותי".
רונאלדו המשיך: "כשחתמתי והם החתימו איתי גם את סאנצ'ו ואת וראן היה נראה שהדברים יילכו כמו שהם צריכים להיות במנצ'סטר יונייטד. העזיבה של פרוגוסון הותירה חלל גדול במועדון, אבל לא רק הוא, אני חושב שהעזיבה של דייויד גיל הייתה משמעותית מאוד, הוא איש טוב. שום דבר במועדון לא השתנה, הבריכה, הג'קוזי, אפילו חדר הכושר. אפילו חלק מהטכנולוגיה, המבטח, השפים, כולם עצרו מלכת וזה הפתיע אותי מאוד כי חשבתי שאראה דברים אחרים. אחרי אולה, הם הביאו את הספורט דיירקטור רלף ראנגניק, שזה משהו שאף אחד לא מבין. הבחור הזה הוא אפילו לא מאמן. מועדון גדול כמו מנצ'סטר יונייטד מביא מנהל ספורטיבי זה משהו שהפתיע את כל העולם. כמובן שזו הייתה החלטה מגוחכת. אם אתה אפילו לא מאמן, איך תהיה בתפקיד במנצ'סטר יונייטד? זה משהו שמראה כמה יונייטד לא נמצאת בדרך הנכונה ושהיא צעד אחד מאחורי ליברפול, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי, בדיוק בגלל טעויות כאלה. מעולם לא שמעתי על ראנגניק לפני כן. ברור שלא. אף אחד לא הכיר אותו. אני מכבד אותו, אבל עמוק בפנים לא ראיתי אותו כבוס כי היו דברים שלא הסכמתי להם. גם הוא קפא בזמן כי ברגע שאתה לא מאמן אפילו במשך חמש שנים, אתה מאבד את הזהות שלך כמאמן".
2 צפייה בגלריה
רלף ראנגניק מאמן נבחרת אוסטריה
רלף ראנגניק מאמן נבחרת אוסטריה
חטף מרונאלדו. ראנגניק
(צילום: AFP)
רונאלדו התייחס לשיטת הלחץ של ראנגניק ואמר: "זה משהו שאני לא מבין בכלל. המאמנים החדשים שמגיעים חושבים שהם מצאו את הקוקה קולה האחרונה במדבר. אני לא מבין. אני מכבד כל מאמן עם גישה או מנטאליות שונה, אבל יש דברים שאתה לא מסכים איתם לגביהם. תמיד היו איתי המאמנים הטובים ביותר בעולם: זידאן, אנצ'לוטי, מוריניו, פרננדו סנטוס, אלגרי, אז חוויתי דברים ולמדתי מהם. ואז אתה רואה מאמנים שמגיעים ורוצים לשנות לגמרי את המשחק, אני לא מסכים לזה. יש לי את הדעה שלי והם לא מסכימים, זה חלק מהביזנס. אני במועדון כדי לנצח וחלק מהמאמנים לא מקבלים את זה שיש לי מה להגיד עם הניסיון שלי. אם אתה מפטר את אולה, אתה צריך להביא מאמן מהטופ ולא מישהו שמשמש כמנהל ספורטיבי. אני אוהב את סולשיאר. אני חושב שהוא אדם נהדר. מאמן? כמובן שהוא לא הצליח, אבל הוא היה צריך עוד זמן. אין לי ספק שהוא יהיה מאמן טוב בעתיד. נהניתי לעבוד איתו".
כשנשאל לגבי כך שסימנו אותו כאחראי לבעיות של יונייטד, ענה רונאלדו: "קל לסמן אותי כשמנסים להסתיר דברים אחרים. נראה כאילו שהתקשורת רוצה לשים אותי על העמודים הראשונים כי הם יודעים שכך ימכרו יותר עיתונים ויעוררו יותר עניין. אני רגיל לזה כי אני בן 37 ולמדתי כבר שאתה לא רואה את הדברים אותו דבר כשאתה למעלה וכשאתה למטה ואנשים לא מדברים עליך אותו דבר. מחפשים לבקר אותי כי קשה להם לראות אנשים מצליחים ואני מרגיש איך בחודשים האחרונים מבקרים אותי הרבה. לפעמים אני לא מבין למה. אפילו בתקשורת הפורטוגלית מבקרים אותי המון, אני לא מבין למה".
על וויין רוני אמר רונאלדו: "אני לא מבין, פשוט לא מבין. אני לא מבין למה הוא מבקר אותי כל כך הרבה, אני לא יודע אם הוא מקנא בי. רק לפני שנה או חצי שנה הוא הביא את הילדים שלו אליי הביתה והזמין את כריסטיאנו ג'וניור לבוא אליו הביתה כדי לשחק כדורגל. אני לא מבין אנשים כאלה, אולי זה בגלל שהם רוצים להיות על השער של העיתון או לקבל איזה ג'וב חדש. כנראה שזו קנאה על כך שהוא סיים את הקריירה שלו בגיל 30 ואני עדיין ברמה גבוהה. לא אגיד שזה בכלל שאני נראה יותר טוב ממנו, וזה נכון. קשה להקשיב לביקורת מאנשים כאלה ששיחקו איתך, כמו גארי נוויל. רוי קין היה הקפטן הכי טוב שהיה לי. ריו פרדיננד עזר לי מאוד, היה השכן שלי. הם היו בחדר ההלבשה והם יודעים איך הכדורגל עובד. לשמוע אנשים כאלה מציגים רק נקודת מבט אחת... זה קל לבקר אם יש לך עבודה בטלוויזיה כי אתה חייב להעביר ביקורת כדי להיות מפורסם". רונאלדו התייחס אל עצמו והיחסים עם התקשורת: "כריסטיאנו רונאלדו: 90% מהזמן התקשורת משקרת. תמיד תוקפים אותי ואת המשפחה שלי".