שישה ימים לפני טקס כדור הזהב 2024, שם מוענק תואר כדורגלן השנה, ריאל מדריד התאוששה אתמול (שלישי) מפיגור 2:0 במחצית וניצחה את בורוסיה דורטמונד 2:5 במחזור השלישי של ליגת האלופות, כשוויניסיוס - שצפוי לזכות בכדור הזהב - היה כוכב המשחק עבור המחזיקה בתואר עם שלושער תוך 30 דקות בסנטיאגו ברנבאו.
"מה שאני יכול להגיד על ויניסיוס הוא שנדיר שהייתה לו מחצית שנייה כמו זו שהייתה לו", אמר בסיום מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי. "היו לו אנרגיה ואופי יוצאים מן הכלל. הוא יזכה בכדור הזהב על מה שהוא עשה בשנה שעברה, לא על הערב הזה. זה כבר ישרת אותו לכדור הזהב הבא".
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
הטוב בעולם? ויניסיוס
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
הכוכב הברזילאי בן ה-24 הוביל את ריאל לזכייה בליגה הספרדית ובליגת האלופות בעונה שעברה, כבש בגמר ליגת האלופות – גם שם ניצחה ריאל את דורטמונד - ואף הוכתר כשחקן המצטיין של התחרות. מחוץ למגרש, הוא זכה בפרס סוקרטס בשנה שעברה, המוענק לכדורגלן שפעל למען קהילתו בשנה החולפת.
לאחר שפתח עם שער קל, שני השערים האחרונים של ויניסיוס נגד דורטמונד היו משהו מיוחד. ביתרון 2:3 נזיל, הוא קיבל את הכדור בחצי שלו, דהר באגף השמאלי תוך שהוא עובר את אמרה צ'אן ובעט לפינה התחתונה מקצה הרחבה. הוא השלים את השלושער בתוספת הזמן, כשהפעם רץ כמעט חצי מגרש, עבר שלושה מגינים, ובעיט נהדר לקורה ופנימה. הוא חגג על ידי הורדת חולצתו, ריצה לעבר האוהדים הביתיים ששרו "כדור הזהב - ויניסיוס כדור הזהב".
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
"חלום שהתגשם". ויניסיוס
(צילום: Thomas COEX / AFP)
ויניסיוס אמר לאחר המשחק: "זה חלום שהתגשם כשהאוהדים שלנו שרים את שמי, אני רוצה להמשיך לתגמל אותם בעוד ועוד שערים. אני בן 24 ואני רוצה להישאר במדריד לנצח. אני רוצה להחזיר הכל למועדון שנתן לי כל כך הרבה".
אלברט אורטגה, עיתונאי "אל קונפדנסיאל", כתב על ההופעה: "ויניסיוס הוא הזוכה הכי ראוי בכדור הזהב של השנים האחרונות, השחקן שכולם לעגו לו הפך לטוב בעולם. מעולם לא ראיתי מהפך כזה".
אנצ'לוטי סיכם את המשחק: "אחרי ההפסקה שינינו את המערך והקבוצה הייתה אינטנסיבית יותר. במחצית הראשונה היינו ביישנים יותר והיה די ברור מה היינו צריכים לעשות. הקבוצה שיחקה מצוין והפגינה יותר אינטנסיביות. זו הייתה המחצית השנייה הטובה ביותר שלנו העונה".
4 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי ו-ויניסיוס
אנצ'לוטי ו-ויניסיוס
"צריכים ללמוד מכל מה שקרה במשחק". אנצ'לוטי ו-ויניסיוס
(צילום: Denis Doyle/Getty Images)
אנצ'לוטי גם מאמין שהיכולת במחצית השנייה יכולה להיות נקודת מפנה בעונה של ריאל מדריד, שהייתה מאתגרת עד כה. "אנחנו צריכים ללמוד מכל מה שקרה במשחק. המחצית השנייה לימדה אותנו הרבה ויכולה להיות רגע מפתח בעונה שלנו", אמר האיטלקי

מי יכול להתחרות בויניסיוס ג'וניור על כדור הזהב?

ישנם 30 שמות ברשימת המועמדים לכדור הזהב, ומי שנראה כמו האיום הכי גדול על ויניסיוס הוא הקשר האחורי רודרי שהוביל את מנצ'סטר סיטי לזכייה באליפות פרימייר-ליג ואת ספרד לזכייה ביורו.
4 צפייה בגלריה
רודרי
רודרי
במקום השני בסוכנויות ההימורים. רודרי
(צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
אבל לפי סוכנויות ההימורים, ויניסיוס הוא כאמור המועמד המוביל. הוא כבש 26 שערים ובישל עוד 12 ב-51 הופעות למועדון ולנבחרת, וצפוי להפוך לאדם השלישי בלבד שאינו לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו שזוכה בכדור הזהב מאז 2007. האחרים גם היו שחקני ריאל מדריד, לוקה מודריץ' ב-2018 וקארים בנזמה ב-2022.