יממה אחרי הדרמה בגמר הגביע האנגלי, אצטדיון וומבלי שוב לבש היום (ראשון) חג במסגרת גמר הפלייאוף של הצ'מפיונשיפ בין שתי היורדות דאשתקד: סאות'המפטון ולידס יונייטד. בסיום היו אלה ה"קדושים", שניצחו 0:1 ועשו את הדרך חזרה לליגה הבכירה אחרי היעדרות של עונה אחת - וייצטרפו ללסטר סיטי ואיפסוויץ' שעלו בסיום העונה הסדירה.
את השער לקבוצה של ראסל מרטין כבש בדקה ה-24 מלך שערי הקבוצה, אדם ארמסטרונג, שהשלים שער שלישי במשחקי הפלייאוף אחרי צמד שכבש לשערה של ווסט בורמיץ' בחצי הגמר. אלה התווספו ל-21 שערים ו-13 בישולים בעונה הסדירה. הקבוצה של ראסל מרטין.
3 צפייה בגלריה
אוהדי סאות'המפטון
אוהדי סאות'המפטון
אוהדי סאות'המפטון מרעידים את וומבלי
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
שחקני סאות'המפטון חוגגים עם אדם ארמסטרונג
שחקני סאות'המפטון חוגגים עם אדם ארמסטרונג
אדם ארמסטרונג והחברים חוגגים
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
במחצית השנייה המשיכה המגמה השוויונית בין הקבוצות כשבדקה ה-83 בעיטה של המחליף דניאל ג'יימס פגשה את המשקוף של סאות'מפטון ואלכס מקרת'י, שנשמו לרווחה. בסיום תוספת זמן של כ-11 דקות הגיעה שריקת הסיום, והחלו החגיגות של האדומים ביציע.
סאות'המפטון סיימו את העונה סדירה במקום הרביעי ואל מעמד הגמר הם הגיעו אחרי שהדיחו את ווסט ברומיץ' (1:3 בסיום שני המשחקים). הניצחון הערב הוא השלישי העונה על לידס, בדרך, כאמור, לחזרה המרגשת לליגה הבכירה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי לידס
אוהדי לידס
הצעדה חזרה תימשך שנה נוספת. אוהדי לידס
(צילום: Reuters/Andrew Boyers)
השערים הגדולים של הכשרונות הצעירים בספרד
(באדיבות ONE)
מנגד, הקבוצה של דניאל פארקה, הוליכה ברוב שלבי העונה את ליגת המשנה אבל קרסה עם שישה הפסדים ותיקו בשבעת המחזורים הנועלים של העונה הסדירה. הניצחון על נוריץ' בחצי הגמר (0:4 בשני המשחקים) נתן תקווה שאולי ניתן לשנות את המסלול של העונה, אולם ההפסד הערב מעלה את התהייה: בפעם האחרונה שהקבוצה ירדה לליגת המשנה נדרשו לה 16 שנה כדי לחזור לפרמייר-ליג, האם הספירה תהיה הפעם קצרה יותר?