מונדיאל, גרסת המועדונים. נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, הודיע היום (שישי) במסיבת עיתונאים על מפעל חדש-ישן: גביע העולם למועדונים. רק שכעת, ובשונה מהפורמט הקיים, הטורניר החדש, שייצא לדרך לראשונה ב-2025, ייערך בהשתתפות 32 קבוצות והוא יתקיים פעם ב-4 שנים, כמו הגביע העולמי.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
"ב-2020 תכננו גביע עולם למועדונים בהשתתפות 24 קבוצות, אבל הייתה הקורונה וזה נדחה. רצינו אז לא להפריע לקופה אמריקה, להגן על בריאות השחקנים ולא להעמיס על הלו"ז בלוח השנה", הסביר אינפנטינו. טרם ברור מה יהיה הפורמט, אך ככל הנראה יהיה מדובר ב-8 בתים של ארבע קבוצות, כמו במונדיאל. לכן ייתכן כי חלוקת הכרטיסים ליבשות השונות תהיה דומה.
2 צפייה בגלריה
אינפנטינו
אינפנטינו
מפעל חדש. אינפנטינו
(צילום: AP)
הטורניר החדש בכל מקרה יחליף למעשה את אליפות העולם לקבוצות, שם יש בסך הכול שבע משתתפות ואלופת אירופה מתחילה להשתתף בו רק מחצי הגמר. מעבר לכך, אינפנטינו אישר שמרוקו תהיה זו שתארח את גביע העולם למועדונים הקרוב ב-2023, לשם ריאל מדריד שוב תגיע כפייבוריטית הגדולה.
ויש עוד כמה בשורות מאינפנטינו. כדי להקל על הנטל של השחקנים בשנים הקרובות, נשיא פיפ"א אישר שהחלונות הבינלאומיים הרגילים של ספטמבר ואוקטובר ישולבו. המשמעות: מדינות ישחקו ארבעה משחקים בסוף ספטמבר ותחילת אוקטובר, ולא שניים בכל אחד.
2 צפייה בגלריה
ריאל מדריד מניפה גביע
ריאל מדריד מניפה גביע
ריאל מדריד מניפה את גביע העולם למעדונים ב-2018
(צילום: רויטרס)
בנוסף, הצלחת שלב הבתים הובילה לכך שפיפ"א תבחן את הפורמט שייכנס לתוקף במונדיאל 2026 בו ישחקו 48 נבחרות. המונדיאל לא יכלול בתים של 3 נבחרות, כצפוי, אלא כנראה 12 בתים של 4 נבחרות.
אינפנטינו, כצפוי, פרגן למונדיאל הנוכחי וטען שהוא "הראה כוח ייחודי ומגובש" וכי "כל העובדים והמתנדבים המעורבים, עזרו להפוך אותו לגביע העולמי הטוב ביותר אי פעם. חזו במשחקים מהיציעים 3.27 מיליון צופים אוהדים, שיחקנו 62 משחקים ללא תקריות והייתה אווירה מאוד שמחה".