סערה בכדורגל האנגלי בעקבות סירובם של חלק מהשחקנים בפרמייר-ליג להשתתף בסרטונים המעודדים קבלת חיסונים נגד קורונה.
שיעור ההתחסנות בקרב הכדורגלנים נמצא בירידה בשבועות האחרונים בעקבות שיחות שקיימו חלקם ותגובות ברשת לקמפיין בו צולמו השחקנים מעודדים התחסנות.
3 צפייה בגלריה
גארת' סאות'גייט על הקווים
גארת' סאות'גייט על הקווים
גארת' סאות'גייט
(צילום: AP)
בחודש יולי האחרון, לאחר שנבחרת אנגליה העפילה לגמר יורו 2020 והפסידה בו לאיטליה בפנדלים, צולם המנג'ר גארת' סאותגייט לסרטון בו אמר: "לך להתחסן וכך תקבל בחזרה את החירות שלך". לאחר מכן הוא ספג קללות ונאצות וסיפר שמספרן היה גדול אף יותר מכמות ההתקפות שספג בעקבות החילופים הלא מוצלחים שביצע בגמר מול האיטלקים.
מאז אותו סרטון ניסתה מינהלת הפרמייר-ליג לעודד התחסנות באמצעות השחקנים, אבל כעת נתקלת בבעיה של מציאת מתנדבים להשתתפות בסרטונים. לא נמסר כמה מהכדורגלנים התחסנו, אבל ככל הנראה מדובר בסביבות ה-70 אחוז מהם.
3 צפייה בגלריה
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי. גווארדיולה: "חיסון יכול להגן עליהם"
(צילום: AP)
מנג'ר מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, טען שהוא מקווה שהצוות הרפואי של קבוצתו ישכנע את השחקנים להתחסן: "הרופאים יכולים לעשות את זה. השחקנים צריכים לדעת שזה יכול להגן עליהם ועל אחרים, אבל אף אחד לא יכול לחייב אותם לעשות זאת".
מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, אולה גונאר סולשיאר: "חלק מהשחקנים התחסנו וחלק לא מרגישים בטוחים לעשות את זה. נקיים איתם פגישה בנושא, כי חשוב שכולם יידעו במה מדובר".
3 צפייה בגלריה
מנצ'סטר יונייטד חוגגת
מנצ'סטר יונייטד חוגגת
שחקני מנצ'סטר יונייטד. "לא כולם מרגישים בטוחים בחיסון"
(צילום: רויטרס)
פורסם לראשונה: 10:02, 22.09.21