האמת, זה היה אחד המשחקים המרגשים בקריירה של לאו מסי. אחד מיני רבים. לעיני 83 אלף צופים במונומנטל בבואנוס איירס - ובעיקר במשחק הראשון של נבחרת ארגנטינה מאז הזכייה ההיא במונדיאל בקטאר - מסי וחבריו גברו לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) 0:2 על פנמה במפגש ידידות שהיה כולו חגיגה אחת גדולה.
חגיגת הזכייה בגביע העולמי הראשון מאז 1986 וחגיגת השער ה-800 בקריירה של "הפרעוש". קבלת הפנים האדירה לה זכו האלביסלסטה - ריגשה אפילו את כוכבה. "תמיד חלמתי שאגיע לרגע הזה, לחגוג איתכם", אמר מסי כשהוא מניף יחד עם חבריו עותק של גביע העולם.
7 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי והחברים חוגגים עם גביע העולם (או לפחות עותק שלו)
(צילום: AP)
לפני המשחק היה מופע מטורף של חזיזים, זיקוקים ושירים. השחקנים עמדו נרגשים והמומים, וחלקם - כולל מסי ובמיוחד השוער אמיליאנו מרטינס - אפילו הזילו דמעות אושר. גם המאמן ליונל סקאלוני.
המשחק עצמו היה כמובן לפרוטוקול בלבד, אבל ארגנטינה חיפשה כמובן ניצחון - ומסי שער 800 בקריירה. אחרי לא מעט החמצות, תיאגו אלמדה המחליף הבקיע (78) את שערו הראשון אי פעם במדים הלאומיים. מסי בעט כדור חופשי לקורה ואלמדה ירה פנימה מול שער חשוף.
ארגנטינה אלופת העולם
"הפרעוש" הכפיל בבעיטה חופשית אדירה (89) שסגרה עניין. מדובר במשחק החמישי ברציפות בו הוא כובש עבור הנבחרת לאחר הרצף המרשים במונדיאל. מסי גם מצא את הרשת ב-11 מ-12 משחקיה האחרונים של ארגנטינה.
7 צפייה בגלריה
מסי
מסי
נוגע בשמיים. ככה ייעשה לאיש שהביא לארגנטינה גביע עולם
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
מסי
מסי
ואי אפשר מבלי לחגוג עם האישה והילדים
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
מסי
מסי
800 שערים בקריירה. מסי
(צילום: רויטרס)
אז איך מתחלקים 800 השערים של הכוכב? מסי, שקטף עד היום עשר אליפויות 'לה ליגה', שבע זכיות בגביע המלך, ארבעה גביעי ליגת האלופות, שבעה 'כדורי זהב' ושישה פרסי 'נעל הזהב', כבש במדי ברצלונה 672 שערים, 99 שערים נוספים במדי נבחרת ארגנטינה, ו-29 נוספים במדי פריז סן ז'רמן.
אלה שעוקבים צמוד אחרי מאבק הענקים בינו ובין רונאלדו, יודעים שהפורטוגלי כבר חצה את קו 800 השערים, ומספר כיבושיו עומד היום על 830 (450 בריאל מדריד, 145 במנצ'סטר יונייטד, 120 בנבחרת פורטוגל, 101 ביובנטוס, 5 בספורטינג ליסבון ו-9 באל נאסר). במקרה הזה קל לנחש מי ימשיך להוביל את המירוץ.
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי והגביע. "זה היום שלנו"
(צילום: EPA)

"הנבחרת הזו תחיה לנצח"

מסי הנרגש הביא בסיום לכר הדשא את אשתו אנטונלה ושלושת ילדיו. "זה היום שלנו, אבל לא אשכח את כל מי ששיחקו לצידי בנבחרת ועשו הכל כדי לזכות במונדיאל. מגיע להם קרדיט, כולם נתנו הכל", אמר לאוהדים והוסיף: "אני רוצה להודות לכם על כל האהבה שאנחנו מקבלים, גם כאן וגם אחרי הזכייה בקופה אמריקה".
ליונל סקאלוני, מאמן האלביסלסטה, הוסיף: "זה בלתי ייאמן. לחגוג ככה בבית זה מדהים וקשה לדעת מתי זה יקרה שוב, איחדנו את העם. זה נחמד מאוד. המשחק מול פנמה היה מבחן טוב לקראת הקופה אמריקה, הם הקשו עלינו. באנו ליהנות ולשחק כמו שאנחנו יודעים, עשינו את זה".
"הנבחרת שלי תחיה לנצח. הכדורגל שייך להם ובלעדיהם לא היינו אלופי העולם", סיכם המאמן. "כולם נתנו הכל. לא חשבתי שאזכה במונדיאל אף פעם, זה בזכות כל אחד ואחד מהם".