נכון, היא מוליכה את הליגה הצרפתית, עדיין לא הפסידה העונה וניצחה כבר את יובנטוס במשחק הפתיחה שלה בצ'מפיונס, אבל פ.ס.ז' תגיע ביום רביעי לסמי עופר ברגשות מעורבים. מצד אחד, הקבוצה גברה 0:1 על ברסט ויש לה 19 נקודות מ-21 אפשריות בליגה. מצד שני, היכולת הפושרת הדליקה נורות אדומות אצל המאמן כריסטוף גאלטייה, רגע לפני משחק החוץ מול מכבי חיפה בצ'מפיונס.
אתמול (שבת) פ.ס.ז' לא נראתה טוב. ניימאר אמנם כבש בדקה ה-30 מבישל של לאו מסי, אבל בהמשך הפריזאים הלכו אחורה ורק עצירת פנדל של ג'אנולאיג'י דונארומה (71) מנעה מבוכה מהאלופה הצרפתית. "אחרי משחק קשה מאוד בליגת האלופות, אז באופן אוטומטי יש ירידת מתח", הסביר גאלטייה בסיום. "ברור שחשבנו שיהיה לנו משחק יותר קל, אבל זה משפיע".
2 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
בכושר שיא. ניימאר
(צילום: EPA)
הקריקטורה שלועגת למכבי חיפה
ניימאר שוב היה מעל כולם בפ.ס.ז'. המספרים שלו העונה נהדרים: 10 שערים ו-7 בישולים ב-9 הופעות במדים הכחולים-אדומים. "ניימאר נראה כמו ענק בתחילת העונה, האם הוא ימשיך את הרצף מול מכבי חיפה?", נכתב ברשת TNT הברזילאית לצד קריקטורה של הכוכב אוחז בפרנצדי פיירו ודי לועג לירוקים. ניימאר עלה ל-110 שערים במדי פאריס ועבר את פדרו פאולטה (109). רק זלאטן איברהימוביץ' (156), קיליאן אמבאפה (180) ואדינסון קבאני (200) כבשו יותר מהברזילאי.
גאלטייה פתח עם כל הכוכבים, כולל לאו מסי, ניימאר ואמבאפה. מסי שותף 90 דקות, הברזילאי והצרפתי הוחלפו במחצית השנייה. "רציתי לעשות חילופים מוקדם יותר, אבל הייתה חסרה לנו ניידות, תנועה ומהירות", הוסיף גאלטייה. "הייתה לי התלבטות אם לפתוח עם אמבאפה וניימאר. הם השקיעו הרבה מאמץ מול יובנטוס. חשבתי שאוכל להכריע את המשחק מוקדם. זה לא קרה".
2 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ישחקו ברביעי גם בסמי עופר? אמבאפה וניימאר
(צילום: AFP)
גאלטייה המשיך: "יש את מה שאתה רוצה ומה שקורה בפועל. אנחנו יודעים את ההשלכה שיכולה להיות לעייפות בעיקר לספרינטרים כמו אמבאפה. אני יודע שזה היה סיכון, אבל בהמשך המחליפים נכנסו ותרמו לנו".
דונארומה, שהציל את הפנדל במחצית השנייה, סיכם: "ניצחון קשה, אבל חשוב ומתוק. ידעתי שאעצור את הפנדל? הימרתי על פינה והתפללתי למזל. בכל מקרה, אנחנו צריכים לשחק טוב יותר בהמשך".