בשלהי המחצית הראשונה אתמול (ראשון), במשחק בין מוליכת הבונדסליגה באייר לברקוזן לבין וולפסבורג, קצת אחרי שהמארחת עלתה ליתרון בדרך לניצחון והגדלת הפער בפסגה מבאיירן מינכן, הכדור נע באיטיות במרכז המגרש. כולם חיכו לשריקה. ואז, שישה אוהדים, בחולצות של באייר לברקוזן, בשורה 9 ביציע בי 6, קפצו ממקומם והתחילו להתחבק בצעקות לעיניהם הנדהמות של הצופים הגרמנים.
מכבי ת"א בדיוק כבשה מול בית"ר.
החוגגים, שצפו במשחק מישראל על גבי הנייד של אחד מהם, היו חלק מקבוצת הכדורגל "שועלי כפר עזה". המשחק שאליו הוזמנו היה אקורד הסיום וגולת הכותרת בסיור בן שלושה ימים שבו אירח אותם קונצרן התרופות הענקי "באייר", אשר בעיר לברקוזן. האירוח כלל סיור במשרדי החברה ובמתקני המועדון, וצפייה במשחק של קבוצת הנערים עד גיל 15 של לברקוזן וזו הבוגרת אתמול.
3 צפייה בגלריה
שועלי כפר עזה
שועלי כפר עזה
שועלי כפר עזה בביקור בלברקוזן
(צילום: זאב אברהמי)
"הסיור הזה בא לנו בדיוק בזמן והוא גם תאם את הציפיות שלנו ממנו", סיפר המאמן ינאי קציר, "הוא היה עצוב, שמח ועמוק. ביום שישי התאפסנו על עצמנו מהנחיתה, ועשינו ביקור שבעיני היה הכרת תודה במשרדים של באייר על האירוח, אבל מה שהיה מדהים הוא איך השחקנים נפתחו וסיפרו את הסיפור האישי והקולקטיבי שלהם".
"שבת עשינו סיור במתקנים מדהימים, איכותיים, נקיים, עוצמתיים, ואז ראינו את הנערים של הקבוצה נגד בוכום. מה שבלט לעין היה כמה פחות אכפת להם מהתוצאה וכמה הם מעדיפים להדגיש את הדרך. הכי חשוב היה לטייל פה עם כל השחקנים ולראות שוב את העיניים שלהם בורקות מהסיור".
3 צפייה בגלריה
לברקוזן
לברקוזן
לברקוזן כבשה, את האוהדים הישראלים עניין יותר המשחק בין מכבי ת"א לבית"ר
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
"זה לא רק שהעיניים שלנו ברקו מהסיור במתקנים, אלא שמתישהו הרגליים והגוף שלנו נכנסו לוויברציה, רעדנו, הרגשנו שאנחנו חייבים לעלות על המגרש ולשחק, שזה מעיף אותנו. אתה פתאום מפנים את התרפיה בטראומה של הבוקר, ואתה רוצה להוציא עצבים על הדשא", אומר רותם קורן, שחקן הקבוצה, "כל הביקור העצים את הקשר בינינו. כולנו חווינו פה שחרור מהגוף, חזרה לקבלת החלטות יותר אינסטינקטיביות. הרבה מאיתנו מתקשים לדבר על מה שקרה ומה שקורה לנו מאז, אבל כשהתארחנו במטה של החברה, הבנו שאנחנו בשליחות. שהאנשים מולנו מכירים את הסיפורים רק מהחדשות ומהאינטרנט, ויש לנו הזדמנות להאניש את הסיפור, לעשות משהו בשביל החטופים. לגייס מישהו אחד שאולי ילך ויספר על המפגש לעוד מישהו, וזה כבר מקבל תהליך משלו. הבנו שכדי לייצר את אפקט הפרפר הזה, אנחנו חייבים לגעת בבן האדם הראשון, שיילך ויספר הלאה על כפר עזה. תראה, קשה לנו לא רק כאינדיבידואלים, לא רק כפאזל שחלקים ממנו חסרים והוא כבר אף פעם לא יהיה שלם, אלא גם כקיבוץ. אנחנו תמיד דואגים לכולם, וכמעט כל אחד פה מסתובב עם תחושה שהוא היה יכול לעשות משהו יותר טוב"
"זו הרגשה הזויה להיות פה מהרבה בחינות", הוסיף עדי כהן. "אני מכפר עזה ופתאום נמצא ב-VIP של הקבוצה הכי חמה באירופה. אז זה התרגשות וצמרמורות, אבל כמובן שהייתי מעדיף שכל זה לא היה קורה ולא הייתי פה".
3 צפייה בגלריה
שועלי כפר עזה
שועלי כפר עזה
"זו הרגשה הזויה להיות פה מהרבה בחינות". שועלי כפר עזה
(צילום: זאב אברהמי)
המשחק הסתיים בניצחון 0:2 ללברקוזן. הסיור הגיע לסופו. היום כבר חוזרים למציאות. אחד מהם אסף מגדל של כוסות בירה ריקות, כדי להביא אותם כעוד אות זיכרון לפאב בקיבוץ, שתהיה עוד חוויה לספר לברמנים, כשיחזרו.
השנה מתקיימות חגיגות 125 השנה לאספירין, כדור שנמצא על רשימת התרופות החיוניות של ארגון התרופות העולמי וכזה שנשלח לחלל. האספירין הוא אולי ההמצאה הגדולה ביותר בתולדות באייר, אבל הוא פתרון לחום, מיגרנות וכאבים אחרים. הוא לא פותר כאבי לב.
  • הכותב היה אורח קונצרן התרופות באייר