התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
כמה מגדולי השחקנים של העשורים האחרונים פרצו במונדיאליטו, וחלקם גם זכו בו. גם הטורניר החולף - שנחתם בראשית השבוע עם זכייה של אורוגוואי והישג אדיר של ישראל בדמות מדליית הארד - היה שופע בשחקנים נהדרים. חלקם עשויים לקחת חלק בגביע העולם לבוגרים כבר ב-2026. הנה כמה מהשמות המעניינים.

קנדרי פאס

אקוודור | בן 16 | קשר התקפי
אחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הדרום אמריקאי, וברזיל וארגנטינה היו מאושרות אם הוא היה שלהן. הפליימייקר הראה את היכולות שלו במונדיאליטו, כשבגיל 16 ו-22 ימים בלבד - אחד משני ילידי 2007 היחידים שהיו בטורניר - הפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות המפעל שקיים כבר 46 שנה. בנוסף הוא תרם שני בישולים וסחיטת פנדל בארבעת משחקיה של אקוודור בארגנטינה.
11 צפייה בגלריה
קסאדיי,סנטוס וקאוול
קסאדיי,סנטוס וקאוול
כוכבי העתיד? קסאדיי, סנטוס וקאוול
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko/AP Photo/Nicolas Aguilera/JUAN MABROMATA / AFP)
זו לא הפעם הראשונה שפאס שובר שיאים. ב-25 בפברואר הוא עשה היסטוריה כשעלה לקבוצה הבוגרת של אינדפנדיינטה דל ואלה והפך לשחקן הצעיר בתולדות הליגה האקוודורית. על הדרך מצא את הרשת, ובכך הפך כמובן גם לכובש הצעיר בתולדות הליגה הבכירה.
ליברפול, בורוסיה דורטמונד, המנצ'סטריות ומספר מועדוני פאר אחרים פנו לקבוצתו, אך צ'לסי היא זו שזכתה בכישרון, שמתמיד לקבל השוואות לאנחל די מריה בשל כישורי הדריבל שלו. לפי פבריציו רומאנו, המומחה לענייני העברות, שווי העסקה עשוי לצמוח עד 20 מיליון אירו. בכל מקרה, פאס יגיע לסטמפורד ברידג' רק בעונת 2025/26, אז ימלאו לו 18.
11 צפייה בגלריה
קנדרי פאס
קנדרי פאס
הכי צעיר. פאס
(צילום: AP Photo/Nicolas Aguilera)

קייד קאוול

ארה"ב | בן 19 | חלוץ
אחרי שהנבחרת הבוגרת של ארה"ב הודחה בשמינית הגמר במונדיאל האחרון, רוב הפרשנים במדינה טענו כי הבעיה שלה היא בעמדת החלוץ. כעת, הם כבר יכולים להיות רגועים יותר, גם בגלל מה שהם ראו במונדיאליטו.
קאוול, שחקן התקפה רב גוני, היה פנומנלי בטורניר עם שלושה שערים ובישול בארבעת המשחקים שבהם שותף - כולל שער מול סלובקיה שבמהלכו עשה מראדונה על אדמת ארגנטינה עם דריבל מקו החצי של המגרש. הוא חובב מושבע של פוטבול אמריקאי וכיוון לקריירה ב-NFL עד שבחר לבסוף ב"סוקר", אך נשאר עם כוח פיזי של בולדוזר. כזה של אחד שבגיל 16 כבר דחק להנאתו 113 קילוגרמים. הוא גם מהיר, נהדר באחד על אחד ובעל בעיטה טובה ברגל ימין.
ויש לו גם ניסיון בוגרים עשיר יחסית לגילו. קאוול כבר ערך שלוש הופעות במדי הנבחרת הבוגרת של ארה"ב, והעונה תרם שני בישולים ב-12 הופעות אצל סן חוזה ארת'קווייקס מה-MLS, ליגה שהפכה לספקית גדולה של כישרונות לליגות הבכירות באירופה.
11 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארה"ב עד גיל 20 קייד קאוול
שחקן נבחרת ארה"ב עד גיל 20 קייד קאוול
חלוץ רב גוני עם כוח של בולדוזר. קאוול
(EPA/Marcelo Ruiz)

פקונדו גונסאלס

אורוגוואי | בן 20 | בלם
יש לא מעט שחקנים מנבחרת הנוער של האלופה אורוגוואי שיכולים למצוא את עצמם במונדיאל 2026, והעדות המרכזית לכך היא שמרסלו ביילסה, מאמנה החדש של הבוגרת, כבר זימן במפתיע שבעה שחקנים מהנבחרת עד גיל 20 לסגל שלו. אחד מהם הוא גונסאלס, הענק (1.93 מטר) ששולט בגבהים ומגלה דומיננטיות פיזית עצומה, שהרבה בזכותו קטפה אורוגוואי את התואר אחרי ששמרה על רשת נקייה בשישה מתוך שבעת משחקיה. דור תורג'מן יכול להעיד ממקור ראשון.
גונסאלס ומשפחתו עברו לספרד כשהיה בן 4, והוא אחד משני שחקני הסגל של אורוגוואי במונדיאליטו שכבר משחקים באירופה. בעונה החולפת הפך לשחקן הרכב קבוע בקבוצת המילואים של ולנסיה, ובעונה הקרובה הוא אמור לזנק לליגה הבכירה, אם כי לא בטוח שהעטלפים יספיקו ליהנות ממנו - יש כבר מחזרות שסימנו אותו.
11 צפייה בגלריה
פקונדו גונסאלס סבסטיאן בוסלי אורוגוואי מונדיאליטו
פקונדו גונסאלס סבסטיאן בוסלי אורוגוואי מונדיאליטו
אורוגוואי שמרה על רשת נקייה בשישה משבעת משחקיה. גונסאלס
(JUAN MABROMATA / AFP)

אלן מאטורו

אורוגוואי | בן 18 | בלם/מגן
לא אחד משבעת השחקנים שזומנו על ידי מרסלו ביילסה לסגל של הבוגרת, אבל הוא היה השחקן המצטיין של אורוגוואי במונדיאליטו, ולכן זכה בכדור הכסף - כן, יש פרס כזה - שמוענק לשחקן השני הכי טוב בכל הטורניר. האחרון שעשה זאת מאורוגוואי הוא מי שנחשב לכוח המוביל של הכדורגל במדינה כיום, קשר ריאל מדריד פדריקו ואלוורדה, שזכה בתואר האישי ב-2017.
מאטורו גדול (1.89 מטר) וחזק, לא טועה בהגנה ותורם רבות בהתקפה. העמדה המקורית שלו היא בלם, אך הוא יכול לשחקן גם כקשר או כמגן שמאלי, מה שהיה התפקיד שלו במונדיאליטו. הרבה בעזרתו נבחרתו ספגה רק מאנגליה, והוא גם כבש, בישל, והיה מעורב בשער הניצחון מול ישראל, כשבעיטה שלו נהדפה על ידי תומר צרפתי לקורה, אך אנדרסון דוארטה היה הראשון לריבאונד ודחק פנימה. מאטורו נמכר בתחילת השנה מדפנסור ספורטינג לגנואה תמורת 3 מיליון אירו. לצערו הוא שותף רק פעמיים בליגה האיטלקית השנייה, אך כל הממצאים מראים שעתידו ורוד.
11 צפייה בגלריה
מאוטורו
מאוטורו
השחקן המצטיין של האלופה. מאטורו
(צילום: JUAN MABROMATA / AFP)

צז'ארה קסאדיי

איטליה | בן 20 | קשר
המנצח הגדול. הקשר ששייך לצ'לסי הוביל את נבחרתו עד לגמר עם שבעה שערים ושני בישולים שזיכו אותו בנעל הזהב וכדור הזהב, תואר בו זכו בעבר כמה שחקני כדורגל לא רעים בכלל, ביניהם לאו מסי, דייגו מראדונה, סרחיו אגוארו, אדריאנו ופול פוגבה.
בששת הטורנירים האחרונים רק שחקן אחד, ארלינג הולאנד שמו, כבש יותר שערים מקסאדיי, שגם עשה זאת ממרכז השדה, ובכך הפך לשחקן השישי בלבד שאינו חלוץ שזוכה בתואר המצטיין של המונדיאליטו. הוא גם שבר שיא בן 41 שנים לאיטלקי שכובש הכי הרבה שערים בטורניר פיפ"א בודד, כשמי שנשארו מאחור הם פאולו רוסי (שישה שערים במונדיאל 1982) וטוטו סקילאצ'י (שישה שערים במונדיאל 1990).
הבלוז שילמו על קסאדיי 15 מיליון אירו בקיץ הקודם, ובינואר השאילו אותו לרדינג מליגת המשנה. הוא שיחק אצלה בקביעות - ב-15 הופעות בליגה רשם 1,112 דקות ושער אחד - אך לא הציל אותה מירידה. בעונה הבאה הוא צפוי להישלח להשאלה נוספת, הפעם לקבוצה מחמש הליגות הבכירות.
11 צפייה בגלריה
צז'ארה קסאדיי
צז'ארה קסאדיי
שבעה שערים ושני בישולים. קסאדיי
(צילום: Luis ROBAYO/AFP)

סימון פאפונדי

איטליה | בן 17 | קשר התקפי
"כשאני מרכיב רשימה של שחקנים שאני רוצה לזמן לסגל, השם הראשון שאני חושב עליו הוא פאפונדי, אחרי זה באים כל האחרים". על המשפט הזה חתום לא אחר מאשר רוברטו מנצ'יני, מאמן הנבחרת הבוגרת של איטליה. ואכן, כבר בגיל 16 ו-246 ימים קיבל פאפונדי את הצ'אנס ממנצ'יני, במשחק ידידות מול אלבניה במהלכו עלה מהספסל לדקה האחרונה, ובכך הפך לשחקן הצעיר ביותר שמייצג את איטליה זה יותר ממאה שנה.
במונדיאליטו הוא שיחק רק 243 דקות שנפרשו על פני חמישה משחקים - לא שותף בשמינית הגמר וברבע - אך כבש שער ניצחון נפלא בבעיטה חופשית מול דרום קוריאה בחצי הגמר, שהראה כמה כישרון יש לו ברגל שמאל, וגם בישל ב-2:3 על ברזיל.
פאפונדי, שגובהו הוא 1.66 מטר בלבד, הוא מסוג השחקנים שמציתים את הדמיון עם מהלכים שנראים כאילו נלקחו מהשכונה. בעונה החולפת הספיק לרשום שמונה הופעות בקבוצת הבוגרים של אודינזה מהליגה האיטלקית הבכירה, שבמהלכן שיחק 77 דקות.
11 צפייה בגלריה
סימון פאפונדי
סימון פאפונדי
שער ניצחון נהדר שלו סידר לאיטליה מקום בגמר. פאפונדי
(צילום: EPA/DEMIAN ALDAY ESTEVEZ)

גבריאל "גאגא" סלונינה

ארה"ב | בן 19 | שוער
מתנשא לגובה של 1.93 מטר ורשם הופעה בנבחרת הבוגרת כבר כשהיה בן 18 – השוער הצעיר ביותר לעשות זאת. במונדיאליטו הוא היה הכישרון הגדול ביותר בסגל ארה"ב ושמר על רשת נקייה בכל ארבעת המשחקים הראשונים, עד שהגיע רבע הגמר בו נכנעו האמריקאים 2:0 לזוכה שבדרך, אורוגוואי.
בגיל 14 הפך סלונינה לשחקן השני הכי צעיר שחתם בקבוצת MLS, ובגיל 17 ו-81 ימים כבר ערך בכורה בשיקגו פייר ובכך הפך לשוער הצעיר ביותר שפתח במשחק בליגה. בקיץ הקודם הוא נמכר לצ'לסי עבור 9 מיליון אירו. אחרי שהושאל בחזרה לשיקגו, בינואר הוא הצטרף לבלוז, אצלם הוא משמש כשוער הראשון של קבוצת המילואים. הוא נחשב כפייבוריט להיות השוער הראשון של ארה"ב במונדיאל הביתי.
אגב, הזימון הראשון שקיבל סלונינה לנבחרת בוגרים בכלל הגיע מפולין - מולדת הוריו - אך הוא דחה את ההצעה והסביר: "הלב שלי אמריקאי".
11 צפייה בגלריה
סלונינה
סלונינה
לא ספג עד למשחק מול אורוגוואי. סלונינה
(צילום: EPA/JUAN IGNACIO RONCORONI)

אנדריי סנטוס

ברזיל | בן 19 | קשר
ברזיל היא מדינה עמוסת כישרונות אולי יותר מכל אחת אחרת, ובכל מונדיאל מספר לא קטן של שחקנים מעולים נשארים מחוץ לסגל הנבחרת, אך סנטוס מתויג כבעל פוטנציאל להיות מהגדולים של הדור. לא סתם הוא כבר נרכש על ידי צ'לסי עבור 12.5 מיליון אירו, סיים כמלך השערים המשותף באליפות דרום אמריקה עד גיל 20 בפברואר, וחודש לאחר מכן ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת כשהוא בן 18 בלבד.
מדובר בקשר ורסטילי, מפלצת מבחינה פיזית, שעושה הכל על המגרש, ותרומתו ההתקפית שווה לזו ההגנתית. במונדיאליטו הוא הצטיין מול ניגריה, כיכב עם צמד מול טוניסיה והוסיף בישול שלא עזר לנבחרתו מול ישראל.
11 צפייה בגלריה
סנטוס
סנטוס
מעריץ את קאסמירו. סנטוס
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
לבלוז הוא צפוי להגיע בהמשך הקיץ, כאשר בינתיים הוא ממשיך בהשאלה בוואשקו דה גאמה, אצלה גדל. סנטוס שמעריץ את קאסמירו כבר שיחק לצידו, ולא מן הנמנע שבעתיד ישתפו השניים פעולה באופן תדיר במרכז השדה של הסלסאו.

ג'יי הרדמן

ניו זילנד | בן 18 | קשר התקפי
כבר היה במונדיאל האחרון, אם כי לא בתור שחקן, אלא כאוהד במשחקיה של נבחרת קנדה, אותה מאמן אביו, שהוא בכלל אנגלי. ג'יי גם חי בקנדה ומשחק בונקובר ווייטקאפס מליגת הפיתוח של ה-MLS, אך הוא נולד בניו זילנד כשאביו אימן את נבחרת הנשים המקומית, והחליט לייצג אותה למרות שיכל לשחק גם עבור קנדה או אנגליה.
11 צפייה בגלריה
הרדמן
הרדמן
הבן של מאמן נבחרת קנדה. הרדמן (10)
(צילום: AP Photo/Nicolas Aguilera)
הוא נמוך (1.70 מטר), טכני מאוד, בעל ראיית משחק מצוינת וכובש לא מעט. אחרי שהוביל את נבחרתו לזכייה באליפות אוקיאניה בשנה שעברה, כשהוא זוכה במלכות השערים ונבחר לשחקן המצטיין של הטורניר, גם במונדיאליטו הוא היה השחקן הטוב ביותר של ניו זילנד ותרם שער בארבעה משחקים.

ויקטור אלטו

ניגריה | בן 18 | קשר
רק שתי נבחרות הצליחו לעצור את צז'ארה קסאדיי לאורך הטורניר. הראשונה היא אורוגוואי שעשתה זאת בגמר, והשנייה היא ניגריה, שעלתה מבית המוות שכלל גם את ברזיל עם שש נקודות והגיעה עד לרבע הגמר, וזה הרבה בזכות קפטן קבוצת הנוער של מילאן, שבלט בשלוותו עם הכדור ובדינמיות שלו בלעדיו. החוזקה המרכזית של אלטו היא יכולת המסירה, והוא גם בישל את השער המכריע ב-0:2 על ארגנטינה המארחת בשמינית.
11 צפייה בגלריה
ויקטור אלטו
ויקטור אלטו
יכולת מסירה נהדרת. אלטו
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
הקשר אחורי הנמוך (1.70 מטר) אך חזק הצטרף למילאן כשהיה בן 13, ובשנה האחרונה הפך למנהיג של קבוצת הגיל שלו. מונאקו כבר התעניינה בו, אבל בינתיים הוא חתום על חוזה במילאן עד 2025, ולא נראה שהיא תמהר לוותר עליו.