"המפתח כנראה היה שהצלחנו לשחק בצורה שאנחנו רגילים לשחק בה, זה מה שהכריע את המשחק", אמר מאמן נבחרת ספרד לואיס אנריקה בסיום. "איטליה היא נבחרת חזקה ויריבה קשה מאוד. אני חושב שזה אחד ממשחקי כדורגל הנבחרות הכי טובים שאפשר לראות היום".
עוד אמר לואיס אנריקה: "הצלחנו ללחוץ טוב מאוד, למנוע מאיטליה לנצל את היתרונות שלה וגם הצלחנו ליצור מצבים משחקנים שהגיעו דרך הקו השני. זו הייתה הופעה כמעט מושלמת שלנו".
3 צפייה בגלריה
פראן טורס חוגג עם החברים
פראן טורס חוגג עם החברים
"הופעה כמעט מושלמת". פראן טורס חוגג עם החברים
(צילום: AP)
השחקן המפתיע ביותר בהרכב הספרדי, לפחות לפני שריקת הפתיחה, היה גאבי בן ה-17, קשרה של ברצלונה, שלפני מעט יותר משנה עוד שיחק בקבוצת הנערים של בארסה ורק העונה קיבל דקות ראשונות בקבוצה הבוגרת ועל הדרך הפך לצעיר בתולדות הנבחרת שלו.
"תראו כמה כישרון יש לילדים הצעירים בספרד!", החמיא מאמן לה-רוחה לטאלנט שלו. "זה לא שגרתי לראות שחקן עם אופי כזה, ביטחון עצמי כזה ועוד בבכורה שלו. הוא יהיה העתיד של נבחרת ספרד ואני חושב שגם ההווה שלה".
"(מרקו) וראטי הוא האליל שלו. אמרתי לו, 'היום אתה הולך ללחוץ על וראטי מהרגע הראשון עד האחרון'. הוא אהב את זה".
3 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה חוגג עם גאבי
לואיס אנריקה חוגג עם גאבי
"תראו כמה כישרון". לואיס אנריקה חוגג עם גאבי
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
גאבי מול מרקו וראטי
גאבי מול מרקו וראטי
"מרקו וראטי הוא האליל שלו". גאבי מול הקשר האיטלקי
(צילום: רויטרס)
הניצחון הספרדי הזה קטע לאיטליה רצף (שהיה גם שיא עולמי) של 37 משחקים ללא הפסד. למעשה, זה גם היה הפסד ראשון של אלופת אירופה בביתה במשחק רשמי מאז שנת 2000. "את תחושת הסיפוק שלנו אנחנו מקבלים מכך שאנחנו בגמר", טען לואיס אנריקה. "לא בגלל שקטענו להם את הרצף – הגיע להם לקבוע שיא והם ממשיכים לשחק כדורגל ברמה גבוהה מאוד".
פדריקו קייזה, שבישל את השער המצמק ללורנצו פלגריני, לא נשמע יותר מדי מאוכזב בסיום: "הפסדנו אחרי הרבה משחקים, קבענו שיא עולם, וברור שבסופו של דבר הרצף הזה היה אמור להסתיים. ברכות לספרד על הופעה טובה מאוד, יכולנו להיות יותר תכליתיים, אבל הניצחון הגיע לספרד".
את ההרחקה של לאונרדו בונוצ'י קייזה פחות אהב: "אני חושב שזו הייתה החלטה חריפה, כי מעולם לא ראיתי ברמה הבינלאומית כזה צהוב חסר טעם על מחאות. הוא היה הקפטן, זו הייתה טעות של השופט כי השחקן של ספרד פשוט החליק, אז לקפטן הייתה את הזכות לשאול מה הסיבה לשריקה. מעולם לא ראיתי שני כרטיסים צהובים כל כך רכים ברמה הזו".