מנצ'סטר יונייטד הייתה יכולה לקוות לפתיחה טובה יותר לעונת 2024/25, אבל מי שמציג יכולת מעודדת מאוד הוא שוער הקבוצה אנדרה אוננה. אלה חדשות טובות מאוד עבור הקבוצה בהתחשב בכך שהוא הגיע בקיץ 2023 תמורת 50 מיליון אירו כדי להיכנס לכפפות הגדולות של דויד דה חאה, אבל חווה הרבה עליות ומורדות בעונתו הראשונה באולד טראפורד. אך העונה הקמרוני בן ה-28 שמר על שער נקי בשלושה משחקים מתוך חמישה בפרמייר-ליג, הכי הרבה לצד דויד ראיה מארסנל ואליסון מליברפול.
במהלך ה-0:0 מול קריסטל פאלאס הוא סיפק הצלה כפולה אדירה בחצי השני. הוא צלל נמוך כדי לעצור את הבעיטה של אדי אנקטייה ואז השליך את עצמו ללא פחד לעבר איסמעילה סאר כדי לחסום את בעיטת הריבאונד.
3 צפייה בגלריה
אוננה
אוננה
שמר על רשת נקייה כבר שלוש פעמים. אוננה
(צילום: EPA/ADAM VAUGHAN)
"אני חושב שההצלה שלי לא כל כך חשובה בגלל שלא ניצחנו", הודה לאחר המשחק אוננה, שנבחר לאיש המשחק של יונייטד על ידי האוהדים עם 36 אחוז מהקולות. "אנחנו מועדון כל כך גדול, כשאנחנו הולכים לאנשהו, אני חושב שיש לנו את השאיפה לנסות לנצח. זה תמיד נחמד לשמור על שער נקי, אבל הדבר הכי חשוב, במיוחד כשמשחקים במנצ'סטר יונייטד, זה לנצח".
טרוי דיני בחר בו כשוער של קבוצת המחזור שלו. "הוא ביצע הצלה כפולה מצוינת, שלדעתי הייתה הרבה יותר טובה מזו של דוד ראיה בליגת האלופות", הסביר חלוץ העבר. "אוננה נמצא תחת לחץ במנצ'סטר יונייטד, אבל הוא שמר אותם במשחק שהם כנראה היו צריכים לנצח בו. הוא היה ברמה הגבוהה ביותר".
3 צפייה בגלריה
אוננה מזנק
אוננה מזנק
עצירת הפנדל שלו מול סאות'המפטון שינה את המשחק. אוננה מזנק
(צילום: Reuters/John Sibley)
במחזור שלפני כן הוא הוא הציל פנדל מול סאות'המפטון במהלך ששינה לגמרי את המשחק. אחרי פתיחה רעה של קבוצתו, בדקה ה-33 הוא מנע מקמרון ארצ'ר לכבוש מהנקודה הלבנה כשהתוצאה הייתה 0:0, ותוך שמונה דקות יונייטד כבר כבשה פעמיים בדרך ל-0:3.
השיפור של אוננה נובע גם מהשיפור של הרביעייה האחורית של יונייטד, כאשר עד כה הוא נדרש ל-2.2 הצלות בלבד למשחק. נוסייר מזראווי שהגיע מבאיירן מינכן ודיוגו דאלוט מרשימים למדי בעמדות המגנים, ומתיאס דה ליכט שגם הוא הגיע מבאיירן וליסנדרו מרטינס יציבים בלב ההגנה. עם ארבעת השחקנים האלה, שמסוגלים לנהל את המשחק מאוחר, יונייטד נראית יציבה הרבה יותר.
3 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר יונייטד מתייס דה ליכט
שחקן מנצ'סטר יונייטד מתייס דה ליכט
הרביעייה האחורית השתפרה. דה ליכט
(Glyn KIRK / AFP)
בעונה שעברה אוננה היה אשם בספיגת שערים רבים בליגת האלופות, מה שבין היתר הוביל לכך שיונייטד סיימה במקום האחרון בבית שלה, אחרי קופנהגן וגלאטסראיי. יונייטד כבשה 12 פעמים בשישה משחקים - כמו באיירן מינכן, שסיימה במקום הראשון בבית - אך ספגה לא פחות מ-15 שערים, רבים מהם בשל טעויות בולטות של אוננה.
מחר (רביעי, 22:00) תפתח יונייטד את המסע שלה בליגה האירופית כשתארח את טוונטה ההולנדית ותקווה שהשיפור של אוננה יגיע גם לאירופה. השדים האדומים זכו במפעל ב-2017, אז תחת ז'וזה מוריניו, וזכייה נוספת תהיה צעד ענק בכיוון הנכון עבור הקבוצה והמאמן אריק טן האח.