הכדורגל העולמי עדיין לא נרגע מהתמונות המחרידות שצולמו במשחקה הראשון של נבחרת דנמרק ביורו 2020, בו הפסידה 1:0 לפינלנד.
כזכור, הכוכב של הדנים, כריסטיאן אריקסן, התמוטט בעקבות דום לב וקיבל טיפול משך דקות ארוכות על כר הדשא באצטדיון "פארקן" בקופנהאגן. לאחר מכן הוא נלקח לבית החולים והתאושש.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן
(צילום: גטי אימג'ס)
המשחק אמנם התחדש, דנמרק הצליחה להגיע עד חצי הגמר בטרם הודחה על ידי אנגליה, אבל הרגעים המתוחים בהם נותרו האוהדים והשחקנים בחרדה ייזכו יותר מכל מהמשחקים.
מאז אותו מקרה ההערכה היא שאריקסן לא יוכל לשוב יותר לשחק כדורגל. היום (שבת) נמסר רשמית מקבוצתו אינטר אחרי שהוא עבר אצלה בדיקות כי השחקן ייאלץ לחכות לפחות חצי שנה, עד חודש פברואר, לפני שייקבל תשובה סופית בנוגע לאפשרות שישוב למגרשים.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן מוטל על הדשא
כריסטיאן אריקסן מוטל על הדשא
כריסטיאן אריקסן מוטל על הדשא
(צילום: AP)
על פי חוקי הסרייה A לשחקנים שבגופם הושתל קוצב לב אסור לשחק ומשום כך לא בטוח שאריקסן יוכל לשחק בליגה האיטלקית. בליגות אחרות, כמו ההולנדית למשל, השימוש בקוצב לב מותר ובשל כך יתכן שהוא יעזוב את הנראזורי לפני תום חוזהו ביוני 2024.
במקרה שהוא יסיר את קוצב הלב יוכל אריקסן לחזור לשחק באינטר, אולם הזמן הדרוש לביצוע בדיקות שיובילו להסרה עשוי לקחת כחצי שנה. אינטר לא חיכתה יותר מדי זמן וצירפה את הטורקי הקאן צ'להאנולו כמי שמיועד להחליפו.
3 צפייה בגלריה
שחקני דנמרק בהלם
שחקני דנמרק בהלם
שחקני דנמרק בהלם בזמן הטיפול באריקסן
(צילום: רויטרס)
חברו של אריקסן לנבחרת דנמרק ושחקנה של ברצלונה, מרטין בריית'וויט, סיפר על הערב המחריד: "זה היה אחד הרגעים הנוראים בחיים שלי, כבר ראיתי את כריסטיאן מת. הסתכלתי עליו והיה ברור לי שזה מה שקורה, זה היה שוק בשביל המון אנשים. עמדתי והתפללתי בשבילו, הרגשתי שזה הדבר היחיד שאני מסוגל לעשות".