נבחרת הנשים של אפגניסטן בכדורגל פונתה בשלום לאוסטרליה, זאת בעקבות המצב הקשה במדינה לאחר השתלטות הטליבאן. 75 אנשים, בהם שחקניות הנבחרת, אנשי צוות ובני משפחותיהם, היו על הטיסה שהמריאה מקאבול.
איגוד השחקנים העולמי הודה לממשלת אוסטרליה שסייעה בפינוי. "נשים צעירות אלה, שהן גם ספורטאיות וגם פעילות חברתיות, היו בסכנה ובשם הקולגות שלהן מסביב לעולם, אנחנו מודים לקהילה העולמית על העזרה", מסרו באיגוד.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים של אפגניסטן
נבחרת הנשים של אפגניסטן
נבחרת הנשים של אפגניסטן
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
חלידה פופאל ב-2016
חלידה פופאל ב-2016
חלידה פופאל ב-2016
(צילום: AP)
הנבחרת עצמה הוקמה ב-2007, אירוע פוליטי במדינה שלא מאפשרת כל כך בקלות לנשים להתחרות. לאחר השתלטות הטליבאן, השחקניות קיבלו הוראה למחוק פוסטים או תמונות שקשורים לפעילות הנבחרת. "הימים האחרונים היו מלחיצים במיוחד, אבל היום השגנו את הניצחון החשוב", אמרה קפטן הנבחרת לשעבר חלידה פופאל.
כיום פופאל היא עורכת דין שעובדת באיגוד השחקנים העולמי, והיא מסייעת לספורטאים ומשפחותיהם להתפנות בשלום. "השחקניות היו אמיצות וחזקות ברגעי המשבר ואנחנו מקווים שיהיו להן חיים טובים יותר מחוץ לאפגניסטן", הוסיפה.
המזכיר הראשי באיגוד, יונאס בהאר-הופמן, אמר שהפינויים מורכבים במיוחד: "ליבנו יוצא אל כל האנשים שנותרו מאחור, בניגוד לרצונם".