הדרבי ה-191 של העיר מנצ'סטר היה גם אחד החד-צדדיים בהיסטוריה. סיטי טיילה הערב (ראשון) ל-0:3 קליל על יונייטד ותסיים את המחזור העשירי בפרמייר-ליג במקום השלישי עם 24 נקודות, שתיים פחות מהמוליכה טוטנהאם.
זה היה הניצחון השביעי של פפ גווארדיולה באולד טראפוד כמאמן סיטי, והגבוה ביותר של התכולים על היריבה העירונית מאז ה-1:6 הבלתי נשכח ב-2011. גיבור המשחק היה, איך לא, ארלינג הולאנד שכבש פעמיים (11 שערים העונה) ובישל שער נוסף לפיל פודן. הוא היה מעורב בקריירה הקצרה שלו בסיטי ב-8 שערים בדרבי, בדיוק כמו סרחיו אגוארו.
4 צפייה בגלריה
פפ והולאנד
פפ והולאנד
פפ והולאנד מאושרים מהחיים
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
"מדהים, ניצחון ענק", חגג הולאנד בסיום. "כל הקבוצה הרשימה, במיוחד ברנרדו סילבה (שעמד לידו בעמדת הראיונות). אוהדי יונייטד לא הפסיקו להקניט אותי, שרו שירים על רוי קין (שזכור כמי שתיקל בחריפות את אביו אלף אינגה). היה כיף לחגוג מולם".
סילבה הוסיף: "מה שהיה חסר לנו מול ארסנל הגיע הפעם. לא קל לשחק באולד טראפורד, אנחנו יודעים בכל פעם מה הקבוצה והקהל מכין לנו, אבל זה היה אחד הניצחונות הגדולים שלנו כאן". הולאנד חייך בסיום הריאיון ואמר לסילבה: "אני אוהב אותך, בדיוק כמו פפ". הקשר הגיב בקריצה: "אתה בטוח שאתה מתכוון אלי?".
4 צפייה בגלריה
הולאנד מפנה את הדרך לפודן
הולאנד מפנה את הדרך לפודן
הולאנד מפנה את הדרך לפודן
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
לוח התוצאות
לוח התוצאות
לוח התוצאות אומר הכל
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
הפרשנים באנגליה היללו כמובן את היכולת של סיטי. "פפ גווארדיולה דורש הרבה מכל שחקן. הוא רוצה לזכות בליגה ובגביע ושכל שחקן ישתפר. העקביות היא מה שגורמת להם לזכות בתארים האלה. אם הם יהיו ברמה הזו לאורך כל העונה, הם כנראה יזכו שוב בטרבל או בדאבל", הבהיר כוכב העבר של נבחרת אנגליה כריס וודל.
הקפטן לשעבר של מנצ'סטר יונייטד, רוי קין, הודה: "אלה קבוצות ברמות שונות. שחקני יונייטד פשוט חלשים בכל היבט. טכנית וטקטית. יש להם עוד דרך ארוכה". שחקן העבר של סיטי, מיכה ריצ'רדס, הוסיף: "סיטי היו מדהימים. בעבר אנשים אמרו שהם יכולים להיות משעממים לצפייה. ראית הערב את אחת התצוגות הטובות העונה בפרמייר-ליג".
4 צפייה בגלריה
פרננדש
פרננדש
מה יהיה הסוף? פרננדש
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)

"יונייטד? ממש עלובה כרגע"

מהעבר השני, התקשו ביונייטד לעכל את התבוסה. "לא ככה רצינו להיראות", הודה שוער הקבוצה, אנדרה אוננה. "שיחקנו מול יריבה טובה מאוד ולצערי לא הופענו למשחק. בתור מנצ'סטר יונייטד אנחנו מנסים להיות מוכנים בכל משחק, אבל היו כמה רגעי מפתח - כמו הפנדל שסיטי קיבלה".
שחקן יונייטד בעבר וכיום פרשן "סקיי ספורטס", גארי נוויל, סיכם: "אם סיטי תשחק ברמה הזו, היא תזכה באליפות. יונייטד? קבוצה ממש עלובה כרגע".